چهارشنبه، 25 مهر 97 - 02:46
امین امامیه دبیر کمیسیون سخت افزار سازمان

 

آقای امامیه باتوجه به اینکه شما عضو هیات مدیره از شاخه فروشگاه‌ها  و دبیر کمیسیون سخت‌افزار هستید چه برنامه‌هایی برای ترغیب فروشگاه‌ها جهت عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دارید؟

باتوجه به اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای یک تشکل تخصصی و حرفه‌ایست همیشه در جهت بهبود فضای کسب و کار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بالا بردن سطح دانش و تخصص اعضا قدم برداشته. بنده در جلسات کمسیون سخت افزار به کمک دیگر همکاران که عمدتاً از اعضای مشترک اتحادیه و سازمان هستند تلاش مستمری برای بالا بردن هماهنگی و دانش اعضا فعال در زمینه‌ی سخت افزار کرده‌ایم که از جمله بررسی راهکارهای کسب کارهای نوین با توجه به شرایط جدید، برگزاری دوره آشنایی با قوانین مالیاتی برای فروشگاه‌ها و جلسات بیشمار برای هماهنگی توزیع کنندگان عمده قطعات-نوت بوک – پرینتر و برق اضطراری برای گذر از بحران فعلی بوده است. به نظرم فروشگاه‌های متمایز و فعال در زمینه‌ی فروش به سازمان‌ها و ادارات دولتی و شرکت کننده در استعلام‌ها و مناقصات، بایستی عضویت در سازمان نظام صنفی را دارا باشند و حمایت سازمان از اعضا در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی خود مزیدی بر علت عضویت فروشگاه‌ها ست.

 

امین امامیه دبیر کمیسیون سخت افزار سازمان

 

 

فکر می‌کنید که سازمان در خصوص تحول بازار فروشگاه‌ها چه نقشی می‌تواند ایفا کند؟

باتوجه به روابط خوب سازمان با دوایر دولتی استان به نظر بنده با در نظر گرفتن اولویت خرید دوایر دولتی از فروشگاه‌ها و شرکت‌های بومی استان این نکته‌ حائز اهمیت است که برای تحقق آن همواره رییس سازمان و اعضای هیات مدیره تلاش بسیار زیادی کشیده‌اند. همچنین باتوجه به توان کمیسیون آموزش و پژوهش برگزاری دوره‌های تخصصی برای بالا بردن دانش و به روز رسانی اعضا برای استفاده از متدهای جدید کسب کارها بهترین فرصت‌ برای فروشگاه‌ها در جهت گذر از بحران‌های فعلی است. در ابتدای سال گذشته در کمیسیون سخت افزار نامه‌ای برای تشریح شرایط بوجود آمده در بازار و دلایلی برای کاهش ضرایب مالیاتی تهیه شد که با تلاش رییس سازمان و هماهنگی های انجام شده  با دیگر استان‌ها، تجمیع نامه‌ها منجر به اضافه نشدن ضرایب مالیاتی شد.

در ماه‌های اخیر تمایل کاربران برای خرید کالاهای اصلی همچون تبلت و لپ‌تاپ کمتر از پیش شده و نگرانی از بازگشت گارانتی‌های تقلبی به بازار سخت‌افزار برای بالا رفتن میزان فروش افزایش یافته است در این شرایط چه برنامه‌هایی برای کنترل بازار دارید؟

با توجه به تغییرات قوانین واردات در ماه‌های اخیر بسیاری از واردکنندگان و شرکت‌های بنام و فعال در حوزه‌ی سخت افزار یا دچار مشکل شده‌اند و یا برای جلوگیری از بوجود آمدن مشکل اقدام به تعطیلی کرده اند و یا با کاهش فعالیت و خروج سرمایه‌های خود، از این بازار فاصله گرفته‌اند. این مهمترین علت ورود کالاهای قاچاق و تقلبی به کشور است. رفع این مشکل فقط از طریق حمایت دولت از این واردکنندگان و ایجاد بستر امن برای ورود وارد کنندگان می‌باشد. تنها اقدام عملیاتی برای رفع موقت این مشکل اطلاع رسانی به همکاران برای خرید و فروش کالا با فاکتورهای رسمی و جلوگیری از خرید و فروش بدون فاکتور است که این اقدام و اطلاع رسانی تا حدود بسیار زیادی در کمیسیون سخت افزار سازمان صورت پذیرفته است.

logo-samandehi