چهارشنبه، 20 آذر 98 - 04:46

گروه آیسا

شرکت  پویاسازان

رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران اعلام کرد که در حوادث آبان ماه ۱۶۳ ساعت اینترنت در کشور قطع شد و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در این مدت نزدیک به ۱۰هزار میلیارد تومان از نظر مالی ضرر کردند.در جلسه صحن علنی امروز مجلس (۱۹ اذرماه) دستاوردها و مشکلات حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه با حضور وزارت اقتصاد، وزارت ارتباطات، مرکزپژوهش های مجلس، وزارت آموزش و پرورش و جمعی از شرکت‌های دانش بنیان بررسی شد.
دراین جلسه افشین کلاهی با اشاره به اینکه در بدنه حاکمیتی حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان نمی شود و جوانان در حال خروج از کشور هستند بیان کرد: «در شرایط کنونی این شرکت‌ها مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه بیمه دارند. یکی از مشکلات بیمه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان مسئله اجرای ماده ۴۲ قانون تأمین اجتماعی است، بر اساس این قانون، مهلت یک ماهه‌ای برای رسیدگی به مسائل این شرکت‌ها و هیأت‌های تجدیدنظر تعیین شده است، حال اگر شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه اطلاعات و مدارک تأخیر داشته باشند جریمه می‌شوند.»
او ادامه داد: « امّا اگر سازمان تأمین اجتماعی در این عرصه تأخیر کند هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید از این رو باید یک زمان مشخص برای سازمان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شود.»
کلاهی همچنین بیان کرد: «یکی دیگر از مسائل نحوه رسیدگی به شکایت‌ها در سازمان تأمین اجتماعی و ترکیب هیات تجدیدنظر است، این هیات باید با حضور نماینده کارفرما، نماینده کارگر و نماینده سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شود؛ اما در شرایط کنونی هیأت مذکور با حضور نماینده اتاق بازرگانی، نماینده تأمین اجتماعی و نماینده وزارت کار تشکیل می‌شود حال این سؤال پیش می‌آید که آیا با این ترکیب می‌توان رأیی به نفع شرکت‌های دانش بنیان صادر کرد.»
به گفته کلاهی در شرایط کنونی وقتی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان به سازمان‌ تأمین اجتماعی می‌روند برای دریافت مفاصا حساب بیمه باید تعهد دهند که سازمان می‌تواند صورت حساب ۱۰ ساله این شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دهد.
براساس گفته های رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران متأسفانه در شرایط کنونی سازمان تأمین اجتماعی وظیفه اصلی خود را فراموش کرده زیرا این سازمان از شرکت‌ها و افراد پول دریافت می‌کند تا خدمات ارائه کند اما الان این روند برعکس شده، حال باید مشخص شود که سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان خدماتی بوده یا سازمانی مطالبه‌گر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi