چهارشنبه، 11 خرداد 01 - 11:36

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی انسانی حلقه های مفقوده بازار کار در جامعه امروز است که با ورود در این حوزه بخش زیادی از مشکلات اشتغال را می توان مرتفع کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، بر اساس برنامه بازدید از مجموعه های فعال در حوزه آموزش و اشتغال، جعفر مطلب زاده، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، از استارت آپ پویش پیشتازی مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد.
وی تصریح کرد: در جهان امروز با توسعه فناوری‌ها و تغییرات گسترده ناشی از آن بسیاری از کشورها از رویکرد اقتصاد مبتنی بر منابع به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش و مهارت حرکت کرده‌اند و همین مساله موجب شده تا سه محور نوآوری، فناوری و شایستگی در روند توسعه و پیشرفت کشورها از اهمیت قابل توجهی برخوردار شود.
پرهام برومند مدیرعامل و بنیانگذار استارت آپ پویش پیشتازی گفت: جوانان امروز علاوه بر آموزه های آکادمیک دانشگاهی نیازمند دستیابی به مهارت های علمی و کسب تجربه هستند در این راستا ما طرح جامعی از مهارت تا اشتغال را در دو مجموعه مهارت های سخت (توانمندی های تخصصی) و مهارت های نرم (توسعه عملکرد فردی) تهیه نموده که از مهمترین بخش های این طرح ارائه فرصت فعالیت در صنعت و تجربه حضور در محیط کار واقعی و تسهیل جذب و استخدام مخاطبین است.
وی افزود: این طرح با ۴۲ حامی استانی در مهر ماه سال گذشته برگزار شد که در بخش مهارت های نرم، ۳۶ درصد از شرکت کنندگان و در بخش مهارت های سخت، ۶۴ درصد از شرکت کنندگان استخدام شدند.
در ادامه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان نحوه حمایت مادی و معنوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان از شرکت های نوپا و دانش بنیان را تبیین و طرح های تسهیلات بند الف تبصره ۱۸را تشریح کرد.

logo-samandehi