دوشنبه، 04 اسفند 99 - 01:27

 

اکوسیستم کارآفرینی به مجموعه افراد، سازمانها، روشها، قوانین و رویدادها و… در یک محدوده جغرافیایی گفته می‌شودکه بر فعالیتهای کارآفرینی در آن منطقه، اثر میگذارد و سرعت رشد آن جامعه کارآفرینی را تعیین میکند.  معمولا سرمایه‌گذاری در اکوسیستم کارآفرینی از طریق سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش و سرمایه‌گذاران خطرپذیر تامین میشود. سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش یا همان فرشتگان سرمایه‌گذاری افرادی هستند که به صورت شخصی استارتاپها و کسب‌وکارهای نوپا را بررسی کرده و با توجه به شرایط و سیاستهای خود ممکن است بر روی استارتاپی سرمایه‌گذاری میکنند.
عبارت «سرمایه‌گذاری جسورانه»  سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که از آن با عنوان تأمین سرمایه لازم برای شرکتها و کسب‌وکارهای نوپا «استارتاپ»که مستعد جهش و رشد ارزش هستند استفاده می شود. برعکس سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش، سرمایه‌گذاری خطرپذیر یک شرکت و یا یک صندوق است که از حضور افراد سرمایه‌گذار به علاوه افراد متخصص تشکیل شده تا در کنار هم استارتاپهای مستعد رشد را پیدا کرده و متناسب با نیازی که دارند سرمایه مورد نیاز آنها را تامین کنند.
یکی از استانهای با پتانسیل بالا استان اصفهان است. اصفهان شهری است با منابع بسیار با ارزش و نیروی انسانی متخصص و کارآمد. اصفهان در منطقه جغرفیایی بسیار عالی قرار دارد در مرکز کشور. دارای ۸۰ منطقه صنعتی و ۹۰۰۰ SME و همچنین دارای دانشگاههای برتر و مراکز رشد بسیار پر تلاش است. با وجود این منابع با ارزش توسعه اکوسیستم کارآفرینی در اصفهان باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. در جهت توسعه و رشد این اکوسیستم شرکتهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر نقش به‌سزایی دارند. شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هدهد اولین شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه در اصفهان است که در راستای بهترین بودن فعالیت خود را از شهریور سال ۹۹ شروع کرده است.
شرکت سرمایه‌گذار ی جسورانه هدهد حاصل تلاش گروهی از افراد و سرمایه‌گذاران است که باور دارند نوارزش آفرینان اصفهانی دارای ظرفیت بالایی برای خلق شرکتهای شاخص و سرآمد هستند. شرکت سرمایه‌گذار ی هدهد تصمیم دارد با سرمایه اولیه ۷۰ میلیارد ریالی خود، ایده‌های با پتانسیل رشد را شناسایی کند و در مسیر رشد در کنار آنها باشد و همچنین برنامه‌هایی به جهت افزایش سرمایه نقد خود دارد که به‌زودی سرمایه خود را افزایش داده و امکان سرمایه‌گذاریهای بیشتری را داشته باشد.
اعضای هیئت مدیره شرکت هدهد، جناب مهندس ورد )مدیر عامل صندوق پژوهش فناوری اصفهان(، جناب آقای قطبی نژاد )مدیر عامل سرمایه‌گذاری بهمن(، جناب آقای زاهدی )مدیر عامل هدهد(، جناب مهندس اطرج )رئیس سابق نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان( و جناب آقای فرقدانی )مدیر عامل شرکت پترو آیریک( هستند. شرکت هدهد با توجه به هیئت مدیره با تجربه و موفق قطعا مسیر توسعه این اکوسیستم را هموارتر خواهد کرد.
از جمله مهمترین سیاستهای شرکت هدهد پاسخگویی سریع به استارتاپها و شرکتها نوپا است. اعضای تیم هدهد در تلاش هستند با بررسی سریع طرحهای کارآفرینان پاسخگوی آنان باشند، به اصطلاح میتوان گفت هدهد یک شرکت fast no است و البته وجود سرمایه نقد در دست شرکت هدهد فرآیند تزریق سرمایه به استارتاپها و شرکتهای نوپا را سریعتر خواهد کرد. استارتاپهای پذیرفته شده در سرمایه‌گذاری هدهد پول هوشمند دریافت خواهند کرد چرا که میتوانند از تجربه و ارتباطات اعضای هئیت مدیره هدهد بهره‌مند شوند.
برای آشنا شدن با جزییات بیشتر شرکت سرمایه‌گذاری هدهد میتوانید از سایت hodhod.vc دیدن کنید. برای اینکه بیشتر در مورد هدهد بدانید میتوانید سایت hodhod.vc را نیز مطالعه کنید. در سال گذشته هدهد علاوه بر فعالیتهای داخلی و بررسی طرحهای مستقیم، در رویدادهای دمودی از جمله ifund و ۱۰۰startup حضور پیدا کرده و تنها در رویداد ۱۰۰startup یکی از سرمایه‌گذارانی بود که مبلغ زیادی را برای سرمایه‌گذاری متقبل شده است. هدهد متعهد شده تا مبلغ ۱۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بر روی طرحهای این رویداد انجام دهد.
امید است با تلاش همه جانبه روز به روز در جهت رشد این اکوسیستم قدم برداریم.

logo-samandehi