سه شنبه، 20 اسفند 98 - 12:57

 

 

 

 

یکی از مهم ترین فعالیت هایی که در هر جامعه ای به آن نیاز است ، خدمات مددکاری برای بخشی از جامعه می باشد که به دلایلی با مشکلات مختلفی مواجه شده اند. مشکلاتی که علاوه برسلامت جسمی این بخش از جامعه مشکلات و اسیب های روحی و روانی زیادی را به ایشان تحمیل نموده است.

بخشی پنهان از جامعه که اصولا کسی متوجه آنها نیست و تنها فداکاری های مددکاران و موسسات غیر دولتی در همه این سال ها توانسته است بخش کوچکی از مشکلات شان را کاهش دهد. فداکاری هایی که به اعتقاد ناظران بیرونی بسیار موثر بوده است و نقش مهی را در توانمندسازی این قشر از جامعه به عهده داشته است.

رویکرد اکثر مراکز مددکاری در این سال های توانمندسازی مددجویان از طریق آموزش فنون حرفه ای و سمت وسوی این آموزش ها نیز اصولا تولید کالا می باشد. و مشکل اصلی این مراکز نیز عدم توانایی در فروش کالاها و خدمات تولید شده مددجویان بوده است.

در عین حال باید توجه داشت مشاغل خانگی و همچنین تولیدات بومی و محلی و روستا نیز بخشی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهند، بخشی که در عین اهمیت بسیار پنهان و کم جلوه است.

این مشاغل بخش عمده ای از نیازهای درآمدی خانوارهای این جمعیت را پوشش می دهد و می تواند در صورت توسعه بازار از طریق فناوری های جدید از جمله تجارت الکترونیک نقش مهمی را در اقتصاد ملی به خود اختصاص دهد.

پروژه بای یار به آدرس www.buyyar.ir با کمپین تبلیغاتی یاران بهشت و شعار بهشت کوچک تورا می سازیم با رویکرد کارآفرینی اجتماعی ، کمک به مراکز مددکاری و توسعه فروش تولیدات بومی محلی روستایی و مشاغل خانگی در سال جاری به صورت یک استارتاپ در حوزه تجارت الکترونیک ایجاد شده است.

این پروژه به صورت market place فعالیت می کند. و تامین کنندگان و تولید کنندگان کالا به خصوص در بخش مشاغل خانگی و تولیدات محلی و روستا می توانند با انعقاد قرارداد و تامین کالا به فروش محصولات خود از طریق این سایت بپردازند.

یکی از ویژگی های بای یار خدمات مارکتینگ و تبلیغاتی می باشد. به همین دلیل تامین کنندگان و تولید کنندگان تنها به تامین کالا در سایت می پردازند و تمام خدمات مورد نیاز برای یک فروش اینترنتی موفق از جمله تولید محتوا ، عکس برداری ، بازاریابی ، ایجاد کمپین های تبلیغاتی و … توسط گروه بای یار به انجام می رسد.

این پروژه تا کنون خدماتی خود را  به موسسه نیایش ، علوی ، خیریه مولی الموحدین و برخی از تولید کنندگان مشاغل خانگی ارائه نموده است و امیدوار است با هدف رونق به این مشاغل و همچنین کمک به توانمدسازی مددجویان یکی از بازیگران عرصه کارآفرینی اجتماعی در آینده باشد. در حال حاضر در این سایت بیش از ۲۰۰ نوع محصول ثبت و آماده فروش شده است و می تواند به همشریان خدمات ارائه نماید. همچنین حمل و توزیع بسته ها نیز از طریق پست انجام می پذیرد.

ما ایمان داریم با استفاده از تجارت الکترونیک می توانیم در عین حال که به توسعه اقتصاد بخش مهم و گاها فراموش شده جامعه می بپردازیم به سلامت جامعه با کاهش تردد های غیر ضروری به خصوص در روزهایی که با اپیدمی ویروس کرونا مواجه شده ایم کمک نماییم.

 

 

 

logo-samandehi