سه شنبه، 09 بهمن 97 - 08:12

 

اولین باشگاه تجار جوان با هدف توسعه تجارت و سرمایه گذاری بین دوکشور ایران و آلمان با حضور رییس اتاق بازرگانی اصفهان، عضو هیات رییسه اتاق مشترک ایران و آلمان، رییس شورای عالی جوانان و جمعی از فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این برنامه سیدعبدالوهاب سهل آبادی، رییس اتاق بازرگانی اصفهان جوانان را سرمایه اصلی و آینده سازان کشور خواند و گفت: خرسندیم که در حد توان خود به منظور توانمندسازی هر چه بیشتر جوانان و برای حضور هر چه قدرتمندتر آنها در بازارهای داخلی و بین المللی تلاش نموده ایم.

وی یکی از مهم ترین راههای نجات کشور در جنگ اقتصادی امروزرا صادرات دانست و افزود: این در حالی است که تجار و بازرگانان در حال حاضر با مشکلات عدیده ای در زمینه صادرات از جمله مشکلات مربوط به برگشت پول مواجه می باشند. سهل آبادی باشگاه تجار جوان را محلی برای شبکه سازی و آموزش تجار جوان در یک بازار تخصصی با حضور بازرگانان، کارشناسان و مقامات تصمیم ساز در فرآیند توسعه تجارت و سرمایه گذاری خارجی صادرات،واردات کالا و خدمات در دو کشورمعرفی نمود. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان سخنان خود ابراز امیدواری نمود جوانگرایی در کشور تنها در حد حرف نبوده و در عمل نیز شاهد بکارگیری جوانان توانمند در رده های مختلف باشیم.

 

 

سید رسول رنجبران، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان نیز حضور فعالان اقتصادی ایران بویژه بخش خصوصی در بازارهای بین المللی را امتیاز بزرگی برای توسعه مراودات تجاری با کشورهای مختلف دنیا دانست و آگاهی و استفاده از ادبیات صحیح گفتگو را در دفاع از حقوق بخش خصوصی و دولتی در مجامع بین المللی موثر خواند. در ادامه داوود نظیری زاده، نماینده وزارت اقتصاد ایالت راینلند فالتس آلمان در ایران از علاقمندی این ایالت برای گسترش تعاملات تجاری و دوستی آلمان و اصفهان خبر داد و عضویت رسمی اتاق بازرگانی اصفهان در اتاق جوانان بین الملل (Junior Chamber International   ) را گام مثبتی در زمینه تقویت روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها بیان کرد.

نماینده وزارت اقتصاد ایالت راینلند فالتس در ایران  گفت: راینلند فالتس در زمینه هایی چون کشاورزی، رسانه و کارخانه های تولید کننده محصولات شیمیایی بسیار قوی بوده و شرکت های بزرگی چون BASFیکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات شیمیایی در جهان و همچنین یکی از بزرگ ترین تولید کننده گان ماشین آلات سنگین در جهان در این ایالت مشغول فعالیت هستند. وی علاقه این ایالت به همکاریهای بین المللی را نقطه عطفی برای تجار ایرانی دانست و تصریح کرد: با این وجود فعالیت اقتصادی نسبتا آزاد در این کشور موجب ایجاد فضای رقابتی شدیدی شده است. نظیری زاده فعالیت در قالب شرکت های سهامی، شرکت های با مسوولیت محدود ودر قالب شرکت هایی بدون نیاز به سرمایه اولیه را از راه های فعالیت اقتصادی در آلمان ذکر کرد. نماینده وزارت اقتصاد ایالت راینلند فالتس در ادامه انجام تحقیقات اینترنتی از طریق موسسات تحقیقات بازار آلمان و تحقیقات میدانی از طریق حضور در نمایشگاه های مختلف را در نیازسنجی بازارهای این کشور بسیار موثر دانست. در پایان برنامه نیز در قالب پنل مشاوره توسط سید یوسف قاضی عسگر، سعید بزرگی و سید محمد نظام الدینی کچویی از تجار فعال در آلمان به سوالات حضار پاسخ داده شد.

logo-samandehi