دوشنبه، 09 اسفند 00 - 10:40

 

رویداد سرمایه‌ گذاری مهرگان با هدف سرمایه گذاری و شتابدهی بر روی استارتاپ ها و ایده های در حوزه کسب و کار های آنلاین و شرکت های نوپا در ۴ و ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ در شهر اصفهان برگزار شد.
این رویداد در دو بخش و به صورت موازی برگزار شد:
۱. تیم‌هایی که به سرمایه کمتری نیاز دارند و یا در ابتدای مسیر فعالیت خود هستند، وارد بخش شتابدهی شده و در آن‌جا با مشارکت سرمایه گذاران وارد یکی از شتابدهنده‌های اصفهان به انتخاب خود می‌شوند.
۲. شرکت‌های نوپا که دارای سوابق فروش و توسعه محصول و … هستند توسط سرمایه‌گذاران ارزیابی شده و قرار داد سرمایه‌گذاری با آن‌ها امضا می‌گردد.
رویداد سرمایه‌ گذاری مهرگان تمام تلاش خود را در راستای کمک به پویایی زیست‌بوم کارآفرینی نوآورانه، فرصت‌های بهتری برای استارتاپ‌هایی با راه‌حل‌های فناورانه و نوآورانه فراهم کرد.در این رویداد ۱۱۰ تیم در فراخوان ثبت‌نام کردند که از این بین ، ۶۰ تیم برای ارائه حضوری پذیرفته و ۴۱ تیم برای ارائه در روز رویداد حاضر شدند.

 

 

 

 

 

 

در خصوص حوزه حوزه فعالیت تیم‌ها می توان به خدمات آنلاین ، خدمات وب سایت ها ، هوش مصنوعی ، اینترنت اشیاء و نانوفناوری اشاره کرد. علاوه بر این شتابدهنده‌ها در حوزه هایی چون بلاکچین ، علوم، تکنولوؤی و مهندسی ،هوش مصنوعی ، مشاور کسب و کار ، هنر و رسانه ،مرکز کارآفرینی فناورانه ،صنایع خلاق و محتوا ،استارتاپ استودیو و گردشگری اشاره فعالیت داشتند.
محمد زاهدی؛ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد گفت : جذب سرمایه می‌تواند زمان‌بر باشد.با اینکه استارتاپ ها و شرکت های نوپا می‌توانند به صورت خودگردان (bootstrap) هم به فعالیت خود ادامه دهند ولی برای آن گروهی که مایل به جذب سرمایه هستند، این فرایند می‌تواند زمان بر و پیچیده باشد.گروه سرمایه گذاران اینرویداد سعی کردند که تسهیل گرباشند چون به واقع معتقد هستند که کارآفرینان مالک اصلی اقتصاد نواوری و فناوری باید باشند و دیگران باید به آنها کمک کنند.
رویداد های استارتاپی از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ غیبتی دو ساله داشتند تا اینکه اکوسیستم نیاز جدی به رویداد هایی پیدا کرد تا بتوان این خانواده را مجدد نظم داد و بتوان بازیگران اکوسیستم را در کنار استارتاپ های نوپا جمع کرد تا ایده های نو در زمینه کسب و کار های آنلاین با امید و پشتوانه ای جدی راه خود را شروع کنند.
خصوصا رویداد هایی که در آن جذب سرمایه هم انجام میشود میتواند کمک بزرگی به ایده های استارتاپی کند و پیش بینی میشود رویداد های قدیمی که در حوزه اکوسیستم استارتاپی فعالیت داشتن مجدد در تمامی شهر ها فعال شوند و جمع های گرم و صمیمی قبل از اپیدمی کرونا را مجددا شاهد باشیم.

logo-samandehi