سه شنبه، 04 شهریور 99 - 06:47

 

 

مدرسه تابستانی کسب و کار پویتک، یک دوره آموزشی-کاربردی است که از یازدهم شهریور تا دهم مهر ۹۹ برای چهارمین بار با حضور مربیان تراز اول حوزه کسب و کارهای نوپای کشور با هدف توانمندسازی و انتقال دانش و تجربیات به دانشجویان، تیم‌های استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌گردد.

این رویداد ۳۱ روزه، شامل ۱۱ وبینار آموزشی و ۱۱ وبینار منتورشیپ  است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود. همچنین در طول دوره مربیان از طریق سامانه آموزش آنلاین مدرسه کسب و کار پویتک، به افراد و تیم ها بازخورد داده و به این ترتیب فرآیند کوچینگ روزانه برای تیم ها اجرا می شود. تیم‌های تشکیل شده در رویداد، هر هفته به صورت آنلاین در وبینارهای آموزشی حاضر می‌شوند و پس از آن وبینارهای منتورشیپ با همراهی مربیان، مباحث مربوط به هر موضوع آموزشی را، حول ایده و مدل کسب و کار خود تمرین و پیاده سازی می نمایند.

به این ترتیب ابتدا، مباحث کار تیمی، تیم‌سازی و تفکر طراحی مطرح می‌شود. در این مدت، تیم‌های اولیه، حول ایده‌های فردی شکل گرفته و تیم‌ها به انتخاب مسئله و ارزش پیشنهادی می‌پردازند. سپس کارگاه نقشه سفر مشتری و حلقه خرید برگزار می‌شوند و تیم‌ها اقدام به تمرین عملی می‌کنند. خروجی این مرحله تیم‌سازی و تعامل تیمی، پروش ایده کسب و کار و بدست آوردن ذهنیتی جامع به کسب و کار مورد نظر است.

در مرحله بعد، چگونگی طراحی مدل کسب و کار آموزش داده می‌شود و تیم‌ها به صورت مجزا مدل کسب و کار خود را طراحی می‌نمایند. پس از این موضوع، اعتبارسنجی MVP و ابزارهای ساخت آن نظیر سایت‌سازها و اپلیکیشن‌سازها بررسی می‌شوند. طی این مدت، تیم‌ها به ساخت و ارائه کمینه محصول پذیرفتنی خود خواهند پرداخت. در پایان این مرحله تیم ها به مدل کسب و کار خود و ارزیابی طرح اولیه راه حل دست خواهند یافت.

سپس، مباحث شاخص‌های کلیدی عملکرد، مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن و تحلیل شاخص-ها در دیجیتال مارکتینگ و همچنین بازاریابی محتوایی ارائه می‌گردد. مهمترین ویژگی این هفته یادگیری مهارت‌های مرتبط با مارکتینگ و خصوصا دیجیتال مارکتینگ و تحلیل شاخص‌های کلیدی در این زمینه خواهد بود.

در مرحله آخر، مباحث مالی و قراردادهای حقوقی برای استارتاپ‌ها و ارائه به سرمایه گذار به صورت کارگاهی ارائه می‌شود و تیم‌ها به جمع بندی دوره پرداخته و در روز پایانی رویداد، کسب و کار طراحی شده‌ی خود را به صورت آنلاین داوران ارائه می نمایند. یک کسب و کار نوپا، هر چقدر خوب باشد، اگر نتواند خود را به خوبی به سرمایه‌گذاران و مشتریان معرفی کند، موفق نخواهد شد. یکی از ویژگی‌های مدرسه کسب و کار پویتک، تمرکز بر نحوه ارائه است و به همین دلیل پیش از ارایه اصلی، سه پیش ارائه به صورت تمرینی در زمان های مختلف پیش‌بینی شده است.

logo-samandehi