شنبه، 04 شهریور 96 - 10:39

 

محمد هلاکوئی مشاور در زمینه کسب و کار اینترنتی و مدیرعامل شرکت آتی نگر و نویسنده کتاب موفقیت بامبوئی،کتابی که در کمتر از یک ماه به چاپ سوم رسید. او افتخار حضور در تور شرکت گوگل “سیلیکون ولی ، پایتخت فناوری دنیا” در ایالت کالیفرنیا آمریکا را داشته ، وی سالها سابقه در حوزه وب و مشاوره در زمینه بازاریابی و فروش اینترنتی را دارد.
او اعتقاد دارد که بسیاری از افراد موفق در کسب و کارها ، خواسته یا ناخواسته،از روش “موفقیت بامبوئی” استفاده کرده اند و چه خوب است که همه علاقه مندان با این روش آشنا شوند.او با بسیاری از افراد موفق ایرانی در حوزه کسب و کار اینترنتی همچون دیجی کالا ، دیوار ، بازار ، آپارات ، تخفیفان و .. جلسات متعددی گذاشته تا بتواند نگرش ، منش ، و روش مشترک این افراد را در کنار ساختار موفقیت بامبوئی به افراد علاقه مند معرفی کند.

 

 

چرا در بیوگرافی وب سایت خود یکی از علاقه های خود را اینترنت و مطالعه گذاشتید؟

من در دوران نوجوانی در یک اتفاق خوب ودر یک شرایط خوب ، با یک آدم خوبی آشنا شدم که مسیر زندگی من رو تغییر داد، در آن زمان اینترنت Dial up بود و هر سری برای اتصال با اینترنت با خواهش و التماس با خط تلفن با سرعت بسیار کند به اینترنت وصل میشدیم تا از طریق یکی از خدمات یاهو بنام GeoCities برای خودم یک سایت راه اندازی کنم. البته این سرویس دیگه وجود نداره ولی اون زمان بهترین ابزار برای راه اندازی و طراحی آنلاین یک وب سایت Geo cities بود. خوب چون اون موقع ها هیچ منبع و دانشی برای آموزش وب نبود همیشه مجبور می شدم که با سعی و خطا مشکلات خودم را رفع کنم.خواب و خوراک من اینترنت بود و از همان دوره تا الان تنها مونس و همدم من اینترنت و شبکه های اجتماعی هستش و می تونم اعتراف کنم که اعتیاد زیادی به اینترنت دارم.
در مورد مطالعه باید بگم که همه ی ما جمله معروف (مطالعه کتاب خیلی خوبه) آَشنائی کامل داریم و کسی نیست که این جمله رو نشنیده باشه ، من به جرات می تونم بگم که مطالعه کتاب در دوران بین ۱۷ تا ۱۹ سالگی خیلی به من در زندگی کمک کرد، چون در همان زمان من آدم تنهائی بودم و راهنما یا شخصی که راه رو به من نشون بده نداشتم.کتاب های موفقیت آنتونی رابینز و برایان تریسی بیشترین سبک کتابهائی بود که من می خوندم.

 

موفقیت بامبویی یکی از آثاری است که زیاد از آن شنیده ایم.مگر این کتاب حاوی چه مطالبی است؟

من ۳ سال پیش با مجله ای در یک کافی شاپ در شهر “سیلیکون ولی” جائی که تمام برند های موفق دنیا همچون گوگل ، فیس بوک ، یاهو ، آمازون و … قرار داشت آشنا شدم. این مجله از موفقیت برندهای بزرگ اینترنتی در آمریکا سخن میگفت و این جرقه به ذهن من خورد که کتابی با موضوع موفقیت برندهای موفق ایرانی در تجارت اینترنتی تالیف کنم و با تمرکز بر این ایده با برادران محمدی مالک سایت دیجی کالا قرار ملاقاتی داشتم و بعد از چند نشست و برخواستی که با این عزیزان داشتم قسمتی از کتاب را آماده کردم. در ماه های بعد به سراغ آقای حسام آرماندهی مدیر بازار و دیوار رفتم ، سپس با بزرگان دیگری مثل مهندس اسفندیاری مالک سایت بزرگ مناقصه با نام آریاتندر ، خانم نازنین دانشور مالک تخفیفان ، آقای شکوری مالک و مدیر آپارات رفتم و با ملاقات های زیادی که با این عزیزان داشتم بخش های بعدی کتابم را آماده کردم.

 

چرا نام این کتاب را موفقیت بامبوئی گذاشتید؟

درخت یا گیاه بامبو در برخی از افسانه ها برای بسیاری از انسان ها یک گیاه خوش یمن و نماد شانس است. کاشت نوعی درخت از بامبو رویکرد متفاوتی دارد. شما دانه بامبو را می کارید و به مدت ۵ سال به آن آب می دهید و زمین را برای باروری آن ، مهیا می کنید. در مدت این ۵ سال هیچ جوانه ای سر از خاک بیرون نیاورده و گاهی شما را نیز به شک وامی دارد که نکند بذر کاشته شده ، جوانه نزند و زحمات چندین ساله به ثمر نرسد. ولی در پایان این مدت و در کمال ناباوری ، جوانه بذر ، سر از خاک بر آورده و در عرض شش هفته ، به اندازه سی متر رشد می کند

به نظر شما بامبو در این شش هفته رشد نموده یا در آن پنج سال مراقبت؟

بسیاری از انسان ها به خاطر این که صبر و شکیبائی لازم را نداشته و همه چیز را زودتر از موعد رسیدنش می خواهند ، اجازه می دهند رویاها و اهدافشان با طرد شدن و جواب رد شنیدن بمیرند.شما میتوانید این کتاب را از طریق وب سایت www.bambook.ir بصورت آنلاین سفارش دهید.

logo-samandehi