دوشنبه، 03 آذر 99 - 08:46

 

کتاب راهنمای بازارهای مالی نوشته‌ی مارک لوینسون توسط نشر امین‌الضرب منتشر شده است. نویسنده در این کتاب معنای بازار و کارکردهای دقیق آن را موشکافانه مورد بررسی قرار داده و نشان می‌دهد بدون اتکاء به اصول تجارت آزاد نمی‌توان در دنیای معاصر اقتصاد کاری از پیش برد.

بیوگرافی مارک لوینسون

مارک لوینسون ویراستار سابق اقتصادی و مالی انتشارات اکونومیست و نویسنده ارشد نیوزویک است. وی اخیرا، به مدت ده سال به عنوان اقتصاددان در شرکت جی پی مورگان چیس فعالیت داشته و همزمان همکار ارشد امور تجارت بین‌الملل شورای روابط خارجی در نیویورک بوده است. همچنین، از لوینسون آثار بسیاری در زمینه‌های اقتصادی در نشریاتی نظیر کسب و کار هاروارد و روابط خارجی منتشر شده است.

پشت جلد کتاب

بحران‌های مالی و اعتباری، خطر ناپایداری بازارها را به وضوح نشان داده‌اند. حتی کوچک‌ترین نوسانات قیمت‌های بازار نیز این قابلیت را دارد که تاثیرات عمیقی بر اقتصاد کشورها، کسب و کار‌ها و سرمایه‌گذاران نهادی مانند صندوق‌های بازنشستگی بگذارند.

در میان، سرمایه‌گذاران فردی نیز با ابزارهای مالی بسیار گوناگونی مواجه هستند که شناختشان روز به روز دشوارتر می‌شود. حال آن که، کاربست هوشمندانه امکانات بازارهای مالی، همه آن چیزی است که نتیجه‌ای متفاوت را رقم می‌زند. برای اتخاذ این رفتار هوشمندانه، پیش از هر چیز باید بدانید که دقیقا در حال انجام چه کاری هستید.

کتاب راهنمای بازارهای مالی به روشنی درباره‌ی بازارهای متفاوت توضیح می‌دهد. مارک لوینسون با نگاهی تازه، پا از بازارهای اوراق قرضه و سهام فراتر می‌گذارد و اهداف و امکانات بازارهای آتی و اختیار معامله را تبیین می‌کند. بنابراین این، برای هر کسی که می‌خواهد درک بهتری از نحوه عملکرد بازارهای مالی و ابزارهای معاملاتی‌شان داشته باشد، این کتاب منبعی غنی خواهد بود.

خلاصه کتاب راهنمای بازارهای مالی

مارک لوینسون در فصل اول کتاب به ابزارهای بازار و اصطلاحات و اصولی پرداخته که هر فعال اقتصادی باید آنها را بداند. در فصل دوم کتاب راهنمای بازارهای مالی پیش زمینه‌ای از بازارهای ارزی که محل تعیین نرخ‌های تسعیر هستند، مورد بررسی قرار گرفته است. فصل سوم به طور خاص به بازارهای فاینانس کوتاه مدت پرداخته و فصل چهارم نیز بر قراردادهای آتی تمرکز دارد.

نویسنده: مارک لوینسون

دانلود رایگان این کتاب

logo-samandehi