چهارشنبه، 10 خرداد 91 - 07:29
شرکت مخابرات سیار - اسپادان

 

شرکت مخابرات سیار - اسپادان

شرکت مخابرات سیار – اسپادان

پیرو توافقات انجام گرفته در جریان سفر حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی – رئیس جمهور وقت – به مالزی در سال ۱۳۷۳ و براساس قوانین جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، مجوز راه‌اندازی اولین شبکه تلفنی همراه اعتباری کشور با ظرفیت اولیه ۲۰ هزار و قابلیت افزایش بیشتر در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۰ و برای ۱۵ سال قابل تمدید به شرکت سلکام مالزی اعطا شد و شرکت صنایع منابع فن‌آوری کشور مالزی مجوز استفاده از پهنای باند ۲۴/۱۲ مگاهرتز شبکه تلفنی GSM در محدوده استان اصفهان را دریافت کرد.   در سال ۱۳۷۷، شرکت مشارکتی مخابرات سیار اصفهان، تحت قوانین جدید با مشارکت شرکت صنایع فن‌آوری کشور مالزی، شرکت مخابرات استان اصفهان و شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران تأسیس شد و در سال ۱۳۸۱ نخستین سری سیم‌کارتهای اعتباری خود را با پیش‌شماره ۰۹۳۱ توزیع نمود. شایان ذکر است که در سال ۱۳۸۴ سهام طرف مالزیایی از شرکت صنایع منابع فن‌آوری کشور مالزی به شرکت TM International انتقال یافت.

 تاریخچه وایمکس:
شرکت مشارکتی مخابرات سیار اصفهان در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ پروانه ارائه خدمات ارتباطات بی سیم مبتنی بر فنآوری IEEE 16e WiMAX از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گردید پس از اخذ پروانه مذکور در سال ۸۸ اقدام به خرید تجهیزات پس از طی مراحل قانونی شامل برگزاری مناقصه ، ارزیابی شرکت کنندگان و اعلام برنده مناقصه اقدام به عقد قرارداد در ۲ فاز نمود که فاز اول آن شامل خرید تجهیزات ترانسمیشن رادیویی IPbase،  تجهیزات Access شامل BSها و تجهیزات کامل ‍Core شبکه شامل ASN Gateway، Edge router، AAA Server و تجهیزات LI و فاز دوم آن شامل توسعه Access برای پوشش کامل شهر اصفهان و دیگر شهرهای قید شده در پروانه ، همچنین تجهیزات مربوط به Convergence billing و IMS می باشد. در حال حاضر پوشش شبکه WiMAX در سطح شهر اصفهان کامل است و امکان واگذاری سرویس های پهن باند شامل اینترنت ، اینترانت، VPN از طریق CPE‌های USB Dongle، Indoor و Outdoor وجود دارد. همچنین سال آتی در شهرهای بزرگ استان اصفهان مثل خمینی شهر، زرین شهر، نجف آباد، کاشان،شهرضا، شاهین شهر و … نیز تحت پوشش شبکه قرار خواهند گرفت و سرویس های دیگری همچون VOIP، VOD و … نیز ارائه خواهند گردید.

موضوع فعالیت شرکت :
سرمایه گذاری – طراحی – نصب – راه اندازی – بهره برداری و نگهداری از شبکه های ارتباطات سیار – ارتباطات و فن آوری اطلاعات (ITC) و سرویس های ارزش افزوده (VAS) – ارائه و اداره خدمات مربوطه در چارچوب اهداف و برنامه های در محدوده مجوزهای صادره در قلمرو جمهوری اسلامی ایران

سایت شرکت اسپادان

logo-samandehi