یکشنبه، 20 بهمن 98 - 10:10

 

 

 

 

 

اشکان گودرزی مدیر و رییس هیئت مدیره شرکت دیجیتال مارکتینگ پدیده تجارت اصفهان که بیش از یک دهه در حوزه آی تی اصفهان فعالیت دارد.نظرات او را در خصوص آینده ی کسب و کارهای آنلاین جویا شدیم

 

شرکتهای طراحی وب چه وضعیتی دارند؟

در حال حاضر با توجه به رکود اقتصادی و فضای سنگین حاکم بر کسب و کارهای سنتی در صورتی که شرکت طراحی سایتی بتواند خدمات حرفه ای به مشتریان خود ارایه دهد می دهد سهم بازار خوبی را برای خود رقم زند.با توجه به این که اصفهان یکی از قطبهای آی تی در کشور به حساب می آید شرکتهای فراوانی یا به شکل گروهی یا زیر نظر اتحادیه در حال فعالیت هستند . اما شرکتی که بتواند خدمات حرفه ای تر همراه با پشتیبانی به مشتریان ارایه نماید به راحتی می تواند جایگاه مستحکمی در بین رقبای خود فراهم آورد .

 

چشم اندازی آینده ی سایتهای اینترنتی چگونه خواهد بود؟

سوال بجایی پرسیدین .در حال حاضر اگر فقط به فکر داشتن سایت باشیم نمی توانیم مانند گذشته در فضای کسب و کار آنلاین قدم برداریم. اکثر مخاطبان بیشتر زمان خود را در گوشی هوشمند سپری می کنند پس نباید از این بازار بزرگ هم غافل ماند.حال با چه ابزارهایی؟ پیشنهاد می کنم دوستان علاوه بر داشتن اپلیکیشن برای کسب و کار خود حتما فضای عالی شبکه های اجتماعی را نیز جهت معرفی خدمات و محصولات از دست ندهند.

 

رشد اپلیکیشنها چه تاثیری در فعالیت شرکتهای طراحی گذاشته است؟

روند رشد در کسب و کارهای اینترنتی به صورت ثانیه ای می باشد! یعنی در این فضا شما باید بتوانید انعطاف پذیری بسیار بالایی داشته باشید .ما دو مدل شرکت طراحی سایت داریم.شرکتهایی که از روز اول فقط در زمینه طراحی سایت فعالیت می کردند و کماکان با همان شیوه جلو می روند.دسته دوم شرکتهایی که روز به روز بزرگتر شده .دامنه خدمات در حوزه آی تی بیشتر شده و در واقع به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده اند…متاسفانه اگر شما در زمره شرکتهای دسته اول بوده باشید در آینده نزدیک مجبور خواهید بود با ورشکستگی بازار را ترک کنید!

با شرایط موجود ، شرکتهای طراحی وب به سمت طراحی اپلیکیشن رفته اند. فضای کاری موجود چگونه است؟
رفتن به سمت طراحی اپلیکیشن یک بحث هست اما ارایه خدمات و پشتیبانی جامع بحثی دیگر! بله تقریبا ۹۰ درصد شرکتهایی که از سمت طراحی سایت به طراحی اپلیکیشن رفته اند با استفاده از نیروهای فری لنسر خدمات مشتریان خود را انجام می دهند که این شرکتها در مباحث پشتیبانی و توسعه با مشکل مواجه خواهند شد.در صورتی که بتوانند این مشکلات را برطرف کنند می توانند در این بخش هم کسب وکار پردرآمدی داشته باشند.

 

یکی از چالشهای موجود شرکتها ، عدم رعایت قانون کپی رایت است.چرا تاکنون در این موضوع موفق نبوده ایم و چه راهکاری را پیشنهاد میدهید.

این موضوع چون به صورت کلان در کشورجدی بررسی نشده قطعا در فضای آنلاین هم معضلاتی را به وجود آورده …خود ما در پدیده تجارت مشتریانی را داریم که به سبب عدم رعایت این قانون از طرف مجری قبلی دچار تحمل شکست های مالی زیاد و مشکلات پیش رو شده اند که همین مورد کار را برای ما در جهت جلب اعتماد مجدد بسیار سخت تر کرده است.این مورد حتما باید بصورت جدی توسط مدیران بالادستی برطرف شده تا شاهد بازخوردهای مثبت آن در این فضا باشیم.

 

مشکلاتی چون مالیات ، بیمه ، تامین اجتماعی چه تاثیری در روند کار شرکتهای طراحی وب گذاشته است؟

وقتی به عنوان شرکت طراحی سایت وارد عرصه رقابت می شوید باید حتما از قبل فکر این موارد را هم کرده باشید.نمی توانید تحت عنوان شرکت تبلیغ کنید اما مالیات پرداخت نکنید! از طرفی هزینه های سنگین بیمه کارمندان هم فضای کار را برای شرکتها سخت تر کرده است…متاسفانه در کشور ما مفهوم کارآفرین به شکل واقعی خود تعریف نشده و در حالی که می توان در شرایطی که تحریم های ظالمانه گلوی کسب و کارها را به شدت فشار می دهد با حمایت از کارآفرین ها و کسانی که نان در جیب مردم می کنند تحریم ها را به صورت زیادی بی اثر کرد اما در مقابل با عدم حمایت از این افراد با ابزارهایی مانند مواردی که فرمودید متاسفانه روزانه شاهد ورشکستگی شرکتهای خوب طراحی سایت در اصفهان هستیم.

 

کمبود نیروی متخصص در فضای طراحی وب چگونه است؟

در یک کلام فاجعه!!!
کمیت بسیار بالا اما کیفیت بسیار کم! یعنی شما اگر به دنبال یک نیروی حرفه ای و متعهد باشید باید زمان زیادی را برای این مورد صرف کنید.که همین باعث می شود درآمد های یک نیروی حرفه ای بسیار بالا باشد.
چه توصیه ای برای انتخاب شرکتی که سایت یا اپلیکیشن را طراحی کند ، دارید.
دوستان حتما برای سفارش خدمات به وب سایت شرکت اکتفا نکنند.حتما برای یک بار هم شده مراجعه حضوری به دفتر آن شرکت داشته باشند و از نزدیک محیط شرکت را بررسی کنند.سابقه مجری را حتما بررسی کنند.حتما در مورد پشتیبانی هم با مجری جلسه داشته باشند.دقت کنند شرکتی که ادعای قانونی بودن دارد باید هم شماره ثبت . هم روزنامه رسمی و هم عضو اتحادیه یا اصناف باشد.

logo-samandehi