سه شنبه، 27 مهر 95 - 09:44

 

مهندس سید علیرضا محمودی از مهر ماه سال ۱۳۹۱ مدیر عامل شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان می باشد که از زمان مدیریت ایشان، این شرکت تحولات مثبت و رو به رشدی را داشته و افتخارات زیادی در کلان شهر اصفهان بدست آورده اند. به همین بهانه فرصتی را یافتیم تا در خصوص فعالیت های شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان در ادامه، متن کامل این مصاحبه را می خوانید :

img_1683

به عنوان سئوال اول، ابتدا توضیح کاملی درباره شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان برایمان بدهید؟

شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان به عنوان اولین شرکت استانی و اقماری گروه تعاونی پیشگامان در سال ۱۳۸۷ در استان اصفهان تاسیس گردید و فعالیت خود را به تبعیت از گروه تعاونی پیشگامان در حوزه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت و فناوری اطلاعات معطوف نمود که به عنوان تنها نماینده شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات دارنده مجوز FCP در شهر اصفهان ۲۴ شهرستان استان حضور داریم. همچنین در زمینه فروش پهنای باند نیز با توجه به سرمایه گذاری ها و بازاریابی گسترده، ضمن توسعه جغرافیایی ارائه خدمات، در حال حاضر بیش از دو STM1پهنای باند اختصاصی (Dedicate) به مشتریان خود ارائه میدهیم. البته در سال های اخیر در سایر حوزه های مربوط به فناوری اطلاعات نیز فعالیت های زیادی را آغاز نموده ایم. لازم به ذکر است اخیرا شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان در زمینه احداث نیروگاه تولید برق از طریق فاضلاب شهری(بیوگاز) نیز به طور مستقیم سرمایه گذاری نموده است.
اشاره فرمودید که پیشگامان نصف جهان وارد حوزه های جدیدی در عرصه فناوری اطلاعات شده است لطفا توضیح بیشتری ارائه فرمایید
با توجه به این که گروه تعاونی پیشگامان به صورت یک هلدینگ و با نزدیک به ۳۰ شرکت زیر مجموعه اداره می شود که این شرکت ها هر کدام دارای تخصص و محصولات منحصر به فردی می باشند که عموما مرتبط با فناوری اطلاعات هستند لذا شرکت های استانی در گروه تعاونی پیشگامان از جمله شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان به نوعی نماینده سایر شرکت های این هلدینگ در ارائه و فروش محصولات و خدمات سایر شرکت ها در استان بومی خود می باشند. در این رابطه شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان با استفاده از ظرفیت های خود از این فرصت بهره مند شده و خدماتی همچون امنیت شبکه، تجهیزات الکترونیک، نرم افزار های کاربردی، جذب سرمایه و غیرو ارائه می دهد.

به نظر شما عمده مشکلات شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنتی چیست؟

مشکلات شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت در چند بعد قابل طرح می باشد و این مشکلات به قدری جدی هستند که می تواند در آینده نزدیک ادامه فعالیت شرکتهای FCP را به مخاطره بیاندازد یکی از این مشکلات هزینه های بالایی می باشد که باید به شرکت مخابرات پرداخت گردد همچنین خرید تجهیزات مخابراتی از خارج از کشور با نرخ کنونی ارزهای خارجی نیز هزینه های زیادی را بر شرکت های خصوصی وارد می آورد در کنار این هزینه ها سازمان تنظیم مقررات نیز در مصوبه های خود نرخ کلی اینترنت را کاهش می دهد که باعث ضرر و زیان بیشتر این شرکت ها می گردد. علاوه بر این بستر های مورد نیاز شرکت های FCP به طور مرتب از کابل های سیم مسی به کافو نوری تغییر می بابد و نتیجه آن می شود که مشتریان شرکت های FCP که بابت جذب آن ها سال ها تلاش و هزینه نموده اند به یکباره و با هیچ تلاشی به مشتریان شرکت مخابرات اضافه می شوند زیرا شرکت های دیگر قادر به ارائه سرویس در بخش کافو نوری نمیباشند. با این شرایط برخی از این شرکت ها از جمله شرکت پیشگامان که به صورت سهامی اداره می شوند عملا امکان بازگشت سرمایه و پاسخگویی به انتظار سهامداران خود را نخواهند داشت. بدون تردید مهم ترین هدف شرکت های FCP ، ارائه خدمات با بهترین کیفیت به مردم و مشتریان خود می باشد لیکن شرایط ارائه این خدمات نیز باید مهیا باشد که امیدواریم مسئولین امر توجه ویژه ای به این مقوله معطوف نمایند.

عملکرد سازمان تنظیم مقررات و شرکت زیرساخت را در نظارت و ارایه سرویس چگونه می بینید؟

خوشبختانه در سال های اخیر تعامل دوسویه و مفیدی بین سازمان تنظیم مقررات و شرکت های زیرمجموعه وزارت ارتباطات برقرار شده است که نتیجه آن، اجرای تمامی مصوبه های سازمان و نهایتا جلب رضایت مصرف کننده نهایی بوده است. لازم به ذکر است شرکت های اینترنتی نیز انتظار دارند سازمان تنظیم مقررات همزمان با تصویب کاهش قیمت نهایی اینترنت، مصوبه هایی نیز جهت کاهش تعرفه های مخابراتی و هزینه های اولیه تصویب و اجرا نماید.

در برهه ای از زمان ،بیشتر شرکتهای اینترنتی با مخابرات مشکلاتی چون رانژه،عدم اختصاص پورت و … داشتند.وضعیت کنونی چگونه است؟

به نظر ما این موضوع جزء مهمترین مسائلی است که سازمان تنظیم مقررات به عنوان یک نهاد مرجع و ناظر بر هر دو طرف و یا حتی شورای محترم رقابت باید ورود نمایند و بر اساس اختیارات خود یکبار برای همیشه تصمیم گیری شود. شرکت مخابرات همکاری و تعامل خوبی با شرکت های خصوصی FCP دارد اما انجام رانژه ها، اختصاص فضا، تصویب طرح های توسعه و غیرو نیز باید به لحاظ اداری و زمانی روال و روند مشخصی داشته باشند تا در نهایت، مصرف کننده و مشترکین خدمات اینترنتی کمترین معطلی و بیشترین رضایت را از سرویس خود داشته باشند.

در صحبت های مقدماتی خود اشاره به سرمایه گذاری در احداث نیروگاه تولید برق داشتید لطفا توضیح بیشتری به مخاطبان ما ارائه دهید

همانطور که می دانید بحث انرژی های پاک و تجدید پذیر و همچنین کاهش آلودگی های زیست محیطی مورد توجه تمام کشور های دنیا قرار گرفته است و سرمایه گذاریهای زیادی در این بخش معطوف شده است. طی مطالعاتی که همکاران بنده داشته اند در محل تصفیه خانه جنوب اصفهان دارای ظرفیت بسیار بالایی جهت احداث نیروگاه تولید برق دارد این نیروگاه ها که با اسم نیروگاه های بیوگاز شناخته می شوند با استفاده از فاضلاب شهری و حتی فاضلاب های حیوانی، نیروی برق تولید می نمایند و تاثیر بسیار زیادی در کاهش گاز های گلخانه ای، کاهش بوهای نامطبوع در اطراف تصفیه خانه خواهد داشت. تمامی مجوز های لازم بابت این نیروگاه از وزارت محترم نیرو، سازمان انرژی های نو ایران، اداره آب و فاضلاب استان اصفهان، اداره محیط زیست و غیرو دریافت شده است. احداث این نیروگاه با سرمایه گذاری مستقیم شرکت تعاونی پیشگامان نصف جهان انجام می پذیرد و با توکل به خداوند متعال در سال جاری عملیات احداث آغاز خواهد شد. این نیروگاه دومین مجوز کشوری پس از نیروگاه جنوب تهران و اولین نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور قلمداد می گردد.
در پایان از جنابعالی و همکاران محترم در هفته نامه عصر ارتباط تشکر می نمایم که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید تشکر می نمایم امیدواریم با حمایت دولت از بخش خصوصی و توجه بیشتر به این بخش شاهد خدمات رسانی بیشتر و بهتر به مردم عزیزمان باشیم

logo-samandehi