دوشنبه، 01 بهمن 97 - 03:06

 

اتاق بازرگانی اصفهان با همکاری آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان طرح مدارس تاب آور را اجرا خواهد کرد.به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان زهرااخوان نسب، رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در این همایش با بیان ضرورت سالم سازی فضای کسب و کار گفت: آغاز این مهم از دوران کودکی و سنین ابتدایی پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در شفافیت و سلامت اقتصاد تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح مدارس تاب آور از سوی آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان، افزود: این طرح با مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان در حوزه های کلان اقتصادی و رفع کمبودها در زمینه اخلاق کسب و کار اجرایی خواهد شد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان هدف از برگزاری همایش رشد هوش مالی خانواده ضرورت تاب آوری اقتصاد را  احساس ضرورت تقویت هوش مالی در کودکان عنوان کرد و گفت: امروزه ضرورت تربیت و پرورش رشد مالی و جای خالی آن در جامعه به شدت احساس شده و امید است هر یک از حضار دراین همایش به عنوان سفیر به تصری این مهم در جامعه بپردازند. درادامه حبیب اله عسکری، رییس آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان مقصود از تاب آوری را مهارت ها، توانایی ها و دانش و بینشی دانست که در زمان غلبه بر مشکلات شکل گرفته و موجب مقاومت و سازگاری خواهد شد.

وی تاب آوری را عامل مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بزهکاری ها دانست و افزود: تاب آوری موجب واکسینه شدن در مقابل آسیب ها خواهد شد. عسکری تصحیح نوع نگرش، تکیه به استعدادها، مهارت حل مساله، تصمیم گیری منطقی و… را از جمله مزایای تاب آری عنوان کرد و افزود: در سالجاری طرح مدارس تاب آور در ۵ مدرسه اجرایی شده و تمامی اضلاع تشکیل دهنده مدارس اعم از معلمان، مشاوران، خانواده ها و کودکان را در بر می گیرد. وی ضمن تشکر از مشارکت اتاق بازرگانی اصفهان در این طرح بسیاری از مشکلات امروز را عدم مهارت در هوش مالی دانست و هدف از برگزاری همایش رشد هوش مالی خانواده را آشناسازی خانواده ها با این ضرورت عنوان نمود. در ادامه شهرام اسلامی، بنیانگذار هوش اقتصادی کودک در ایران پیاده سازی سیستم فرزند سالاری در کشور را موجب افزایش بیش از پیش آمار طلاق در ۲۰ سال آینده دانست و بر ضرورت اصلاح این رویه در خانواده ها تاکید نمود.

وی پیاده سازی الگوهای غربی برای خوشبخت تر زندگی کردن را در ایران بی نتیجه دانست و گفت: توجه به هنجارهای دینی و اجتماعی در پیاده سازی الگوها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت آموزش مهارت هوش مالی به کودکان گفت: لازم است راه و روش درست ثروتمند شدن را به کودکان آموزش داد و تصور غلط موجود مبنی بر اینکه اکثر ثروتمندان از راه های نادرست به ثروت دست یافته اند را  از بین برده و تصحیح نمود.

وی عدم آموزش راه و رسم ثروتمندشدن در سیستم آموزشی کشور را دلیل کاهش علاقه کودکان به درس خواندن دانست و تصریح کرد: پرداختن به موضوع رشد هوش مالی خانواده و ضرورت تاب آوری اقتصاد در این مهم تاثیربسزایی داشته و در حقیقت بخشی از خوشبخت شدن داشتن مهارت هوش مالی است. اسلامی با تاکید بر اینکه در صورت نادیده گرفتن هوش اقتصادی کودکان درس و مدرسه را کنارخواهند گذاشت، افزود: آموزش برنامه ریزی مالی به کودکان از ضروریات جامعه امروز است. بنیانگذار هوش اقتصادی کودک در ایران در ادامه گفت: دادن فرصت اشتباه کردن به کودکان ودیدن نتیجه رفتار و در نهایت انتخاب راه درست از اهمیت بالایی برخوردار است. اسلامی همچنین مهارت آموزی و سرمایه گذاری بر روی خود را یکی از عوامل ثروتمندشدن دانست و تصریح کرد: مهارت آموزی در ایران به معنای پس انداز کردن برای آینده بوده و تاب آوری نیز مهارت حل مشکل و درس گرفتن از مشکلات می باشد.

 

 

logo-samandehi