پنجشنبه، 02 آذر 96 - 10:27

 

ویرگول نسل جدید وبلاگ‌هایی است که از اولین روزهای پیدایش اینترنت مهمان این دهکده جهانی بوده‌اند. اما این بار بستر نوشتن با گذشته فرق کرده است. در اینجا شما به سادگی می‌توانید بنویسید، به دور از هر امکان دست و پا گیر و بیهوده که تا به امروز در سایر سرویس‌ها با آن مواجه بوده‌اید.

 

ویرگول شبکه اجتماعی و یک سرویس UGC (User Generated Content ) برای تولید محتوای فارسی است. این شبکه اجتماعی به همه این امکان را می‌دهد که مطالب خود را در این سرویس منتشر کنند. افراد به جای اینکه از وبلاگ خودشان برای انتشار این محتوا استفاده کنند می توانند، مطلب خود را در ویرگول منتشر و از امکانات آن استفاده کنند. به هر حال نگهداری سرویس و سئو ویرگول آنقدر با اهمیت است که کاربر برای استفاده از آن انگیزه لازم را پیدا کند.

تمام افرادی که در حوزه تولید محتوا و کانتنت مارکتینگ فعالیت می کنند، از اهمیت جذب مخاطب مطلع هستند. برای مثال اگر کاربری بخواهد محتوای خود را در وبلاگ شخصی منتشر کند، خواه ناخواه به تعداد مشخص شده ای دسترسی پیدا می کند و افراد محدودی را پوشش خواهد داد. اما وقتی کاربر از سرویسی مثل ویرگول استفاده کند، علاوه بر دنبال کنندگان خود به خاطر ساختار شبکه اجتماعی ویرگول و حضور طیف گسترده کاربران با سلایق گونانون با گروه مخاطبان گسترده‌تری روبرو خواهد شد. علاوه بر این ویرگول دسته بندی مشخصی از مطالب را نیز در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. همین موضوع در نهایت باعث افزایش مخاطبان خواهد شد.

طرف دیگر اما مخاطبین و افراد علاقه‌مند به خواندن هستند. مخاطبینی که به راحتی مطالب دلخواه خود را پیدا و مطالعه می‌کنند. با گذر زمان ویرگول سلیقه و علاقه‌مندی‌های هر کاربر را درک می‌کند و مطالب مرتبط را به آن نمایش می‌دهد.

بسیاری از کاربران فعلی ویرگول با اینکه کانال‌ یا پیج تلگرامی و اینستاگرامی پرمخاطبی دارند اما باز هم شروع به استفاده از ویرگول کرده‌اند. چون آنها نیز می‌دادند که برای ماندگاری نیاز به مکانی سازماندهی شده برای انتشار مطالب دارند. دسترسی و جستجو در شبکه های اجتماعی که ذکر شد محدود است و به مرور و با گذر زمان بسیاری از مطالب از بین خواهند رفت. به همین دلیل کاربران ویرگول در این راستا مطلب را به موازات هم در وبسایت ویرگول و هم در شبکه اجتماعی خود منتشر می‌کنند. برای سرویس‌دهی بهتر به این افراد ویرگول قابلیت اشتراک گذاری مطالب منتشر شده را به وسیله Instant View تلگرام دارد.

logo-samandehi