سه شنبه، 16 دی 99 - 09:23

 

بیایید با خودمون روراست باشیم:

همه ما دوست داریم در هر مسیری که هستیم و فعالیت میکنیم، به موفقیت برسیم و دستاوردهای عالی کسب کنیم. دوست داریم با موفقیتی که به دست میاریم، مورد توجه بقیه باشیم و طعم دلپذیر موفقیت رو بچشیم.

اما این رو هم میدونیم که این مسیر ساده نیست و پر از چالش های متفاوته. بالا و پایین داره، شکست داره و حتی تنهایی های فراوان. به قول یک عزیزی که میگفت کارآفرین ها همیشه تنها هستند و اینه که سختش میکنه.

حالا یه سوالی پیش میاد… چطوری بعضی از افراد میتونند این مسیر رو طی کنند و حتی موفقیت های چشم گیری رو هم بدست بیارند؟

میتونم بگم تنها تفاوت این افراد با بقیه، ذهن آنهاست. ذهنی که مقاومه و توی شرایط سخت تاب آوری بالایی داره. در واقع با داشتن این ابزار یا مهارت فوق العاده که من بهش میگم ذهن قلدر، موانع متعددی رو که در این مسیر قرار دارند، پشت سر میگذارند.

این افراد با این ویژگی متولد نمیشوند، بلکه آنها روی این مهارت کار میکنند و ذهن خودشون رو پرورش میدهند. دقیقا مثل یک بدنساز که با تمرین مستمر، عضله های بدنش رو پرورش میده.

اگه خیلی ساده بخوام بگم، ذهن قلدر یعنی توانایی مقاومت در برابر ناملایمات

شما هم میتونید این مهارت رو کسب کنید و عضله های ذهن خودتون رو پرورش بدید تا در مسیر موفقیت، بتونید موانع رو راحت تر پشت سر بگذارید. امیدوارم این کتاب بتونه به شما کمک کنه تا ذهن قلدری داشته باشید 🙂


نویسنده این کتاب کیست؟

دیمون زاهاریادس

دیمون زاهاریادس

نام من دیمون زاهاریادس است، صاحب وب‌سایت ArtofProductivity.com. هم در این وب‌سایت و هم در کتاب‌هایم به استراتژی‌های مدیریت زمان و اپلیکیشن‌های افزایش بهره‌وری اشاره می‌کنم و به افراد آموزش می‌دهم که عادت‌هایی را پرورش دهند که به کمک آنها بتوانند کارهایی بیشتری انجام داده و در عین حال اوقات فراغت بیشتری هم داشته باشند.

من قبلاً در Corporate America مشغول به کار بوده‌ام و به خوبی از حس آزاردهنده ناتوانی در مدیریت زمان آگاهی دارم. جلسات طولانی و ملاقات‌های وقت و بی‌وقت همکارانم و همچنین به تاخیر انداختن کارها عمده‌ترین دلایل از بین‌برنده بهره‌وری بودند.

اما بیش از یک دهه است که این شغل را رها کرده‌ام و کسب‌و‌کار شخصی‌ام را راه‌اندازی کرده‌ام. خبر خوب اینه که، دیگر مجبور نیستم ملاقات‌ و جلسات طولانی را تحمل کنم. خبر بد اینه که، من فوراً به فردی با بهره‌وری بالا تبدیل نشدم.

همان‌طور که متوجه شدید، جلسات و ملاقات‌ها و همچنین عدم وجود انگیزه تنها علایمی از وجود مشکل بودند.

من باید دلایل ریشه‌ای را متوجه می‌شدم و روش‌های را یاد می‌گرفتم که برای استفاده بهینه از روز به من کمک می‌کردند. من این کتاب را نوشتم، تا بتوانم در این زمینه به شما کمک کنم.

اگر شما اینجا هستید، به این معناست که ما با هم یک وجه مشترک داریم. هر دویمان مشتاق مدیریت امور روزانه جهت کسب حداکثر ارزش از آن هستیم.

ارزش یک مفهوم نسبی است.

  • اگر مجرد باشید و کسب‌وکار خودتان را داشته باشید، ارزش به معنای داشتن محصول و در نتیجه بیشتر خواهد بود.
  • اگر متاهل و صاحب فرزند باشید، ارزش به معنای انجام سریع‌تر کارها و صرف زمان بیشتر با اعضای خانواده خواهد بود.
  • اگر فریلنسر باشید، ارزش به معنای اتمام سریع‌تر پروژه‌ها و لذت بردن از درآمدی خواهد بود که کسب کرده‌اید.

در این کتاب شما ترفندها و استراتژی‌هایی را یاد می‌گیرید که تضمین می‌کنم به شما برای ساخت یک سبک زندگی ارزشمند کمک خواهند کرد. این متدها به من کمک کرده‌اند و قطعاً برای شما نیز مفید خواهند بود.

.


مشخصات فنی کتاب

ذهن قلدر

تعداد صفحات: ۱۵۲ صفحه

قطع: رقعی

جنس کاغذ: بالکی (باعث میشه کتاب وزن کمتری داشته باشه و همینطور چشمتون اذیت نشه)

نویسنده: دیمون زاهاریادس

مترجم: میلاد صالحی

ویراستار: واننی منصوریان

انتشارات: نشریار


در کتاب ذهن قلدر دقیقا چه چیزهایی یاد میگیرید؟

صحیح ذهن قلدر چه مزیت هایی داره؟

صحیح چگونه احساسات منفی خود رو کنترل کنید.

صحیح چگونه برداشتتان از شکست رو تغییر دهید؟

صحیح چگونه در برابر ناملایمات قوی بمانید؟

صحیح چگونه بدون اراده و انگیزه اقدام کنید.

صحیح چگونه میل به تسلیم شدن رو نادیده بگیرید؟

صحیح و ده ها تمرین و نکات عملی دیگه…


نظرات جالب توجه در مورد کتاب ذهن قلدر

  • اگر صدایی در درونتان میگوید که تو نمیتوانی نقاشــی کنی، این یعنی تمام تلاشــت را به کار بگیر و نقاشی کن، خواهی دید که آن صدا قطع میشود.

ونسان ونگوگ

  • هیچ چیز نمیتواند فردی را که گرایش ذهنی درستی دارد، از رسیدن به هدفش باز دارد و هیچ چیز نمیتواند به کسی که گرایش ذهنی اشتباهی دارد کمک کند.

توماس جفرسون

  • قلمرو شــخصیت یک فرد بر اساس دامنه مشکلی تعریف میشود که میتواند او را از قوه تعقل خارج کند.

زیگموند فروید

  • ذهن قلدر نوعــی مقاومت همراه با ویژگیهایی مانند فــداکاری، خودانکاری، بی باکی و عشق است.

وینس لومباردی


سرفصل های کتاب

 

بخش اول : اصول ذهن قلدر

  • ذهن قلدر چیست (و چه تفاوتی با عزم دارد)؟
  • ۱۰ مزیت ذهن قلدر
  • ۷ ویژگی برتر افرادی که ذهن قلدری دارند
  • ۸ دشمن قسمخورده ذهن قلدر

 

بخش دوم : عوامل ضروری برای پرورش ذهن قلدر

  • ذهن قلدر و تسلط بر احساسات
  • ذهن قلدر و مقاومت ذهنی
  • ذهن قلدر در مقابله با ناملایمات
  • ذهن قلدر و اهمیت بهتاخیر انداختن حس رضایت
  • ذهن قلدر و عادتها
  • استعداد، توانایی و اطمینان: این موارد چه تاثیری روی ذهن قلدر دارند؟
  • تاثیر نگرش روی ذهن قلدر
  • ذهن قلدر و منتقد درونی
  • نقش اراده و انگیزه
  • نقش انضباط شخصی
  • چطور میتوان میل به تسلیم شدن را نادیده گرفت
  • جنبه مثبت خستگی
  • چطور میتوان از شکست درس خوبی گرفت
  • یگان ویژه نیروی دریایی چگونه ذهنشان را مقاوم میکنند

 

بخش سوم:راهنمای سریــــع و آسان برای تقویت ذهن قلدر

  • کاربردهای عملی ذهن قلدر
  • برنامه آموزشی ۱۰مرحلهای برای قویکردن ذهن
  • راهنمای حفظ ذهن قلدر
  • نکات پایانی در مورد پرورش ذهن قلدر

 


قسمت هایی از کتاب ذهن قلدر

قبلا یک تعریف ســاده در این زمینه مطرح کرده ام: داشــتن ذهن قلدر به معنای مقاومت در برابر ناملایمات اســت، اما این تعریف مضامین متعددی دارد و بهتر اســت با آنها آشنا شویم.


اول اینکــه شــامل واکنش ما به اســترس میشــود. آیا خودمان را گــم میکنیم یا مقاومت میکنیم؟ آیا تسلیم میشویم یا به مسیرمان ادامه میدهیم؟


دوم، شــامل واکنش مــا به احساســات مختلف اســت. وقتی ناامید هســتیم چه میکنیــم؟ هنگامی که زندگی ناعادلانه به نظر میرســد، چگونه با خشــم و ناامیدیمان کنار می‌ آییم؟


سوم، شامل مقاومت ماست. آیا وقتی شرایط زندگی دشوار میشود، کنار میکشیم و صحنه را ترک میکنیم یا اینکه دیگران را مورد بازخواست قرار میدهیم و آنها را به خاطر مشکلاتمان سرزنش میکنیم؟


چهارم، شــامل عزم ماست. آیا هنگامی که با موانع دســتیابی به اهدافمان روبرو میشویم، راهمان را ادامه میدهیم یا اینکه شکست را میپذیریم؟


عزم و مقــاوت ذهنی اغلب به عنوان مفهوم مشــابهی درنظر گرفته میشــوند، اما درحقیقت اینطور نیست. عزم در واقع میزان تمایل ما برای مقاومت در برابر شرایط دشوار میباشــد، درحالیکه مقاومت ذهنی یک حالت ذهنی اســت که تعیین کننده دوام ما در چنین شــرایطی میباشد و مشخص کننده دیدگاه کلی ماست. با این اوصاف، عزم یکی از ضروری ترین پیشنیازها برای پرورش ذهن قلدر اســت. به کمک عزم میتوانیم نسبت به احساســات منفی، واکنشهای منطقی تری نشان دهیم و به جای ترس از شکست، روی نتیجه تمرکز کنیم.

احساســات ما در نحوه رویارویی با چالشها و مشــکلات نقش حیاتی دارند و نحوه کنتــرل احساســات، تعیین کننــده توانایی ما در به نمایش گذاشــتن بهتریــن عملکرد در شرایطی است که همه چیز برخلاف انتظارمان پیش میرود. اگر نتوانیم این احساسات را کنترل کنیم، با افزایش فشــار و تنشهای جانبی، قدرتمان را از دســت خواهیم داد. اما اگر بتوانیم کنترل احساساتمان را در دست بگیریم، کنار آمدن با مشکلات و تنش ها به مراتب سادهتر خواهد شد.


بــه این توانایی هوش هیجانی گفته میشــود که درواقع قدرت شــناخت و مدیریت احساســات و هیجانات به نحوی اســت که بتوان بهترین عملکرد را به نمایش گذاشــت. به جای ســرکوب احساسات جهت تقویت مقاومت ذهنی، باید کاملا برعکس عمل کنیم.
باید ســعی کنیم احســاسمان هنگام رویارویی با مشکلات را تشــخیص دهیم تا بتوانیم ترس و استرسمان را کنترل کرده و با قاطعیت واکنش نشان دهیم.

 

 

خرید این کتاب بصورت اینترنتی

جهت سفارش پیامکی عدد۱ را به شماره ۰۹۳۰۹۱۳۲۱۰۴ ارسال کنید

 

 

 

logo-samandehi