پنجشنبه، 11 دی 99 - 12:44

 

هاب اصفهان در پائیز ۱۳۹۶ با مشارکت همراه اول، دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی تاسیس شد و خیلی زود فعالیت اصلی خود را آغاز نمود. هاب دو کار اصلی جذاب دارد:
استارتاپ استودیو
فضای کار اشتراکی
باشگاه نوآوری
برگزاری رویداد

هاب اصفهان ایده های ارزشمند و آینده دار را کشف و بر روی آنها سرمایه گذاری می کند و از آن ها استارتاپ میسازد. این کار به این روش انجام می شود:

  1. ارائه فضای کاری مشترک و امکانات اولیه کسب و کار
  2. در اختیار قراردادن سرمایه نقدی
  3. ارائه آموزشها و راهنمایی های مورد نیاز آنها
  4. کمک در جذب سرمایه گذار و تجاری سازی
  5. شکل دادن تیمهای CP برای ارائه خدمات بر بستر اگریگیتوری

در بخش استارتاپ استودیو، ما به عنوان کارگزار شرکت همراه اول٬ با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی و دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور رفع چالش های موجود٬ به ساخت استارتاپ های ارزشمند و آینده دار  از طریق افراد مستعد و توانمند میپردازیم.

 

جنگ استارت‌آپ‌ها با مجوزها

در حالی که در شرایط تحریم، حضور استارت‌آپ‌ها یک عامل موثر در رونق اقتصادی محسوب می‌شود، رشد روزافزون مجوز‌ها و پیچیده شدن فرآیندهای راه‌اندازی کسب‌وکارها به یک مانع اصلی رشد کسب و کارهای نوپا تبدیل شده است. رتبه ۱۲۷ کشور در شاخص جهانی سهولت راه‌اندازی کسب‌وکار گواه دیگری بر آماده نبودن ایران برای ایجاد و رشد کسب‌وکارهای نو و به خصوص استارت‌آپ‌هاست؛بیش از ۵۱ درصد خدمات ارائه شده توسط سازمان‌های دولتی طی سال اخیر فقط به صدور مجوز خلاصه می‌شود.

 دولت پاسبان یا دولت باغبان؟

وجود مراکز متعدد که با نام حمایت و تسهیل شرایط برای کسب‌وکارها درحال فعالیت هستند، آن‌طور که باید قدمی برای تسهیل شرایط و حمایت از کسب‌وکارهای آنلاین برنمی‌دارند. در شرایط کنونی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به مرکز توقف تجارت الکترونیکی تبدیل شده است. نباید اقتصاد را امنیتی کرد. باید به استارت‌آپ‌ها کمک کرد تا رشد کرده و بازار بزرگ‌تری بگیرند. هنوز اجازه کیف پول را نداریم، درباره رمزارزها نگران پولشویی هستند.

استارتاپ ها و کرونا

بیشترین تأثیر ویروس کرونا بر استارت‌آپ های ایرانی در صنعت فروش آنلاین خدمات گردشگری اتفاق افتاده است.تأثیر ویروس کرونا بر سامانه‌های حمل ونقل آنلاین نیز منفی بوده و موجب کاهش درآمد شده است.بعد از کسب وکارهای آنلاین خدمات مسافرتی و گردشگری، پلتفرم‌های اطلاع رسانی خدمات تفریحی و فرهنگی نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا متحمل هزینه‌های بسیاری شدند.لغو شدن تمامی رویدادها، میزان فروش یکی از این استارت‌آپها را ۷۵ درصد کاهش داده است. یک استارت‌آپ در حوزه فروش بلیط تئاتر، کنسرت و سینما نیز با افت ۱۰۰ درصدی تقاضا روبه رو شده و تمامی فروش خود را از دست داده است.در حوزه تخفیف و خرید گروهی نیز حدود ۸۰ درصد کاهش فروش دیده می‌شود و همچنین با توجه به اختلال در فعالیت کسب و کارها، کاهش تبلیغات آنلاین پیامد قابل انتظاری است.

 

 

 

گفتگوی دیگر با موضوع چالش های استارتاپ
کسب و کارها و عبور از چالش های اقتصادی
👈 با حضور ارزشمند دکتر مهران کرمی مدیرعامل هاب اصفهان
👈 و مهندس قربانی کارشناس فناوری اطلاعات و روزنامه نگار

logo-samandehi