سه شنبه، 30 دی 99 - 11:56

گاهی ما درزندگی چیزهایی رو ناچیز و کوچیک میگیریم که ممکنه بزرگترین آرزوی یک فرد از طبقه دیگه جامعه باشه به چه چیزهایی نیاز دارند شاید اینجا فرصتی باشد تا کسی صدای من و شما را شنید و تصمیمی جهت یاری رساندن گرفت ما امشب در مورد همین چیزهای کوچک میخواهیم صحبت کنیمگاهی بعضی آدمها انقدر خسته و زخمی و بریده اند درک کردن این افراد آسیب دیده و اینکه و  برای خوب کردن حال دیگران گامهایی برمی دارید

 

اصل سی ام :دولت موظف است وسائل آموزش وپرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازدو وسائل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد.

تا کمتر از یکسال قبل عدالت آموزشی و ترویج آن در زیرساختها و فضای فیزیکی و به تعبیری ساخت مدرسه و فضای ورزشی و کاهش تراکم جمعیت دانش‌آموزی در کلاسها خلاصه می‌شد و در دستورکار متولیان و خیران مدرسه‌ساز قرار داشت، اما این روزها به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از پاندمی کویید ۱۹، تغییر و تحولات سریع و اغلب غیرقابل انتظار در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش رخ داده است.

مردمی که در این مناطق محروم زندگی می‌کنند از مشکلات مالی و بیکاری رنج می‌برند و از زمانی که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد نیز این مشکلات بیشتر و بیشتر شد به طوری که خانواده‌ها در بسیاری از زمان‌ها درمانده شده و از حل مشکلات خود ناتوان مانده‌اند.

۱. برخی از دانش آموزان امکان خرید اینترنت را ندارند لذا می‌توان با برقراری اینترنت سالم برای استفاده از آموزش‌های مجازی و شبکه‌های داخلی، به این دانش آموزان کمک کرد.

۲. برخی از دانش آموزان در مناطقی زندگی می‌کنند که در آن مناطق به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت دسترسی ندارند یا سرعت اینترنت آنقدر کم است که برای مشاهده فیلم‌ها و فایل‌های پرحجم کاربردی ندارد.

۳. برخی دانش آموزان هم خودشان و هم خانواده‌هایشان به تلفن همراه دسترسی ندارند.

توان خرید گوشی هوشمند را نداریم 

 فرزندان خانواده‌های محروم محکوم به آسیب دیدن 

۱۱ میلیون و ۴۰۸ هزار دانش آموز که احراز هویت شده اند، در شبکه عضوند. ۱۰۰ هزار و ۹۹۹ مدیر مدرسه و ۶۴۷ هزار و ۸۱۴ معلم عضو شاد هستند.

سهم شاد از فضای مجازی ۸۰ درصد و سهم نرم افزارهای دیگر ۲۰ درصد است.

همچنین از ۱۱ میلیون دانش آموز، ۲۰ درصد ثبت‌نام کرده اند اما فعال نیستند. ۶۲.۵۸ درصد کل دانش آموزان در شبکه شاد هستند.

حدود ۳.۵ میلیون نفر فاقد ابزار هوشمند بوده یا دسترسی به اینترنت ندارند. سهم محرومیت دانش‌آموزان از شبکه شاد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یعنی ۲۱ درصد دانش‌آموزان است و اختلاف ۳۰۰ هزار نفری به دانش آموزانی برمی گردد که ابزار هوشمند قرضی استفاده کرده اند.

۱۵ درصد از دانش آموزان اصفهان ترک تحصیل کرده‌اند

۲۰ درصد دانش آموزان اصفهان گوشی هوشمند ندارند

و حرف پایانی بنده اینست دوستان اساتید ، ما نمیتوانیم کمال گرا باشیم و برخی موضوعات از دست ما خارج است مثل موضوع گرمایش زمین که در دست رده های بالا می باشد .اینکه قرارداد پاریس را چه کشورهایی را قبول و چه کشورهایی از آن خارج است واقعا در دست ما نیست .اما موضوع گسترش فقر تا حد در درست ماست.سوالی که دارم این است که اساتید ، مراکز آموزشی ، مراکز کارآفرینی برای این تقطه شهر در سال ، ماه ، هفته یا روز زمان می گذارند؟ همان مراکزی که در بالای شهر و مرکز شهر اقدام به برگزاری دوره های رایگان میکنند چرا در خصوص مناطق کم برخوردار حرکتی نمی کنند ؟ به قول دوست و استاد عزیزم  که میگفت : مردی که در کنار ساحل ، مشغول پرتاپ کردن ستاره های دریایی بود و ازش سوال شد این کار چه سودی داره؟ وقتی یک ستاره را به دریا پرتاپ میکرد گفت برای این اوضاغ تغییر میکند

اگر شرایط برای دانش آموزان برای مناطق کم برخوردا مهیا شود ، مطمنا از همین مناطق در سالهای آتی شاهد حضور نخبه های علمی ، کارآفرینی و استارتاپی ، ورزشی باشیم.کافیست شما سرنوشت یک ستاره ی دریایی را تغییر دهید.

با حضور ارزشمند سید امیر هاشمی نژاد خبرنگار و فعال اچتماعی

و مهدی قربانی مدیرمسئول پایگاه خبری اصفهان ارتباط روزنامه نگار و کارشناس فناوری اطلاعات

logo-samandehi