دوشنبه، 02 تیر 93 - 08:30

 

اکثر دوربین‌ها یا عکس می‌گیرند، یا فیلم، یا هر دو؛ اما OTTO، پروژه‌ای جدید در کیک استارتر یک سخت‌افزار اختصاصی جهت گرفتن تصاویر متحرک GIF و انواع حالت‌های تصویر برداری دیگر است. عکس‌ها به وسیله دستگیره چرخنده بالای دوربین گرفته می‌شوند و در زمان مناسب از طریق وای-فای به اپ مخصوص خود منتقل می‌شوند. این دوربین در رنگ‌های شاد و طراحی نوستالژی طراحی شده است.

دوربین اتو درحال تصویر برداری متحرک

این دوربین بیش از یک تولید کننده تصاویر جیف عمل می‌کند و به کاربر امکان انتخاب حالت‌های مختلفی، که از طریق اپ مخصوص قابل نصب بر روی گوشی‌های هوشمند است را می‌دهد، ضبط با قالب GIF، فیلترهای مختلف، تصویر برداری معمولی، فیلم برداری و حتی حالت‌های مختلف که توسط کاربران تولید شده از جمله توانایی‌های این دوربین در ثبت لحظات هستند. OTTO اولین محصول تجاری است که در آن از رزبری پای استفاده شده است و به گونه‌ای طراحی شده که توسط هر کسی قابل هک و تغییر باشد.

همچنین کاربران این امکان را دارند تا توابع سخت‌افزاری مختلفی به اتو اضافه کنند، برای مثال با استفاده از درگاه USB تعبیه شده بر روی بدنه دوربین و لوازم‌جانبی مانند FlashyFlash که مبتنی به Arduino است می‌توان با ترفندهای دید روباتی یک عمل خاص را، مانند دست زدن، تشخیص داده و در واکنش به آن تصویر برداری کند.

در بالای این دوربین صفحه نمایش دایره‌ای شکل به اندازه ۹۶ در ۹۶ میلی‌متر برای مشاهده تصاویر قرار گرفته شده، لنز ۵ مگاپیکسلی این دستگاه ۳۵ میلی‌متر است که قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است، امکان فیلم برداری آهسته با ۹۰ فریم در ثانیه نیز در این دوربین تعبیه شده است، اتو ۴ گیگ حافظه داخلی جهت ذخیره سازی اطلاعات را داراست و به صورت خودکار اطلاعات موجود در داخل حافظه خود را با اپلیکیشن خود همگام سازی می‌کند.قیمت اعلام شده اتو ۱۹۹ دلار آمریکا خواهد بود که البته پتانسیل بالایی برای فروش قطعات جانبی دیگر را نیز خواهد داشت.

logo-samandehi