سه شنبه، 20 آبان 93 - 11:35

 

pitop2

پرینت سه بعدی و تکنولوژی های سخت افزار روز به روز پیشرفت می کنند. اگر شما هم یکی از خوره های تکنولوژی باشید حتما با این دو حوزه تا حدود زیادی سر و کار و آشنایی دارید. و احتمالا در آینده نزدیک شاید خودتان بتوانید کامپیوتر خودتان را با پرینت سه بعدی بسازید. کاری حالا که با یک رزبری پای و با نام Pi-Top به انجام رسیده است.این پرینتر سه بعدی در یک پکیج ۲۸۶ دلاری به فروش می رسد. Pi-Top از یک قالب سفارشی شده سه بعدی بهره می برد بنابراین شما می توانید لپ تاپ خود را در رنگ دلخواه و البته با نامی که دوست دارید روی آن داشته باشید، بسازید. برای این لپ تاپ نیاز به یک نمایشگر و یک کامپیوتر Raspberry Pi نیاز است.

pitop4

Pi-Top درست مثل یک لپ تاپ معمولی کار می کند، اما کسانی که این کامپیوتر را ابداع کرده اند امیدوارند که بتوانند با کمک این روند سرهم کردن یک کامپیوتر را به کودکان بیاموزند.این لپ تاپ به صورت رسمی از ماه مه معرفی شده و در سایت Indiegogo که از نمونه سایت های جذب سرمایه مالی از عموم افراد علاقمند بر روی پروژه های مختلف است، سرمایه مورد نیاز برای کارش را از هزاران نفر دریافت کرده است.

pitop1

در یک پکیج کامل Pi-Top که پس از خرید دریافت می شود، بدنه قالب گیری شده، فایل های مورد نیاز برای پرینت سه بعدی، کیبرد، ترک‌پد، بورد الکترونیکی، باتری، نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی HD، آداپتور وای‌فای، کابل ها، آداپتور شارژ لپ تاپ و دستورالعمل های سرهم کردن وجود دارند.ایده Pi-Top آموزش کاربرانی است که علاقمند به ساختن کامپیوتر خود با کمک یک رزبری پای هستند. به همین منظور Pi-Top با کمک استفاده از محیطی بازی مانند این آموزش ها را به کاربران و خریدارانش می دهد.

pitop3

logo-samandehi