جمعه، 09 خرداد 93 - 10:20

 

امکانات منحصربه‌فردی به‌صورت پیش‌فرض بر روی محصولات مجهز به سیستم‌عامل همراه شرکت اپل وجود دارند ولی شرکت آی کی مالتی مدیا (ik multimedia) اقدام به ساخت محصولی ویژه نموده است و این ابزار ویژه با نام آی رینگ، محصولی که iOS را دوست‌داشتنی‌تر می‌سازد خواهد بود و خرید آن می‌تواند برای هر دارنده آیفون یا آی پد منطقی باشد.

ik_iring

اگر از خوانندگان پروپاقرص وب‌سایت ما باشید باید به خاطر داشته باشید که در نمایشگاه CES امسال، محصولی معرفی‌شده بود که با کمک آن می‌توانستید با کمک حرکت دستان خود بر روی هوا، برای کنترل دستگاه خود اقدام کنید. این دستگاه که آی رینگ نام دارد سرانجام به عرضه رسمی رسیده است و در ادامه قصد داریم به برسی مختصر خاصیت‌های این ابزار دوست‌داشتنی بپردازیم.

آی رینگ از نوع جسچرهای کنترلی است که بدون نیاز به تماس فیزیکی، امکان استفاده از دستگاه را فراهم می‌کند. این محصول عملا مشابه همان مدلی است که در نمایشگاه CES از آن برای کنترل سیست پخش صوتی دستگاه و به‌نوعی عملکرد مشابه دی جی‌ها، استفاده‌شده بود. این ابزار از دو تکه مجزا به شکل بیضی و مثلث تشکیل شده است که در دو دست کاربر قرار می‌گیرند. البته این قرارگیری برخلاف نام این ابزار، به شکل انگشتر نخواهد بود و در حقیقت آی رینگ، بین دو انگشت جا خواهد گرفت که برای درک بهتر از این موضوع می‌توانید در عکس نحوه قرارگیری این ابزار در دستان کاربر را مشاهده کنید.

به کمک این ابزار و نرم‌افزاری که بر روی دستگاه دارای سیستم‌عامل iOS شما نصب می‌شود، خواهید توانست تا با کمک حرکت دادن دستان خود در برابر نمایشگر، بتوانید دستگاه خود را کنترل کنید. البته بر اساس نوع کارکرد این ابزار، بهتر است از آی پد برای آن استفاده کنید زیرا در ابعاد کوچک آیفون، ممکن است نتوانید در کار کردن با آی رینگ راحت باشید.

iRing-533x400

آی رینگ از دوربین مکالمه تصویری استفاده می‌کند و به کمک آن می‌تواند از نرم‌افزارهای شناسایی چهره، بهره گرفته و البته به‌جای چهره، حرکات دست را شناسایی و ترجمه کند. البته مدتی طول خواهد کشید تا با دستورات این ابزار و نوع اجرای آن‌ها اشنا شده و به آن عادت کنید. این دستگاه در سطح جهانی و با قیمتی ۲۰ دلاری به فروش می‌رود و می‌توان آن را با رنگ‌ها متنوعی برای خرید در اختیار داشته باشید و بر اساس سلیقه خود، برای انتخاب رنگ اقدام کنید.

ادرس زیر شما را به وب‌سایت شرکت سازنده و بخش مربوط به آی رینگ راهنمایی خواهد ساخت:

[button color=”red” size=”medium” link=”http://www.ikmultimedia.com/products/iring/” target=”blank” ]سایت شرکت سازنده[/button]

logo-samandehi