شنبه، 30 فروردین 93 - 06:12

 

fingerreader-ocr-text-to-speech-ring-by-MIT-Fluid-Interfaces-Group-620x413

خط بریل به افراد نابینا برای خواندن بعضی از کتاب‌ها بسیار کمک می‌کند، اما بسیاری از کتاب‌های چاپ شده وجود دارند که به این خط ترجمه نشده اند. شاید افراد نابینا برای استفاده از این کتاب‌ها بتوانند از ابزار‌هایی استفاده کنند همچون اسمارت فون ولی همیشه راهی ساده و قابل دسترس نیستند. به همین دلیل محققان دانشگاه MIT  دست به کار شده و محصولی جدید را معرفی کرده اند.

FingerReader نام محصول تولید شده می‌باشد. این محصول همانند یک حلقه در دست فرد نابینا قرار میگیرد و با استفاده از دوربین تعبیه شده بر روی آن کافیست فرد نابینا بر روی مکانی از کتاب اشاره کند تا بتواند با صدای بلند آن متن را بشنود. شاید بگویید خوب ممکن است که به راحتی خط را گم کند! ولی محققان فکر این قسمت را نیز کرده اند و فقط کافیست انگشت فرد بر روی اول متن قرار بگیرد و در ادامه با استفاده از لرزش‌های این حلقه، کاربر را تا پایان خط راهنمایی می‌کند. FingerReader این قابلیت را هم دارد که به صورت همزمان متن را ترجمه کند که باعث کاربردی تر بودن آن، می‌شود.

ین محصول فعلا در مرحله آزمایشگاهی بوده ولی محققان در تلاش اند که بتوانند به مرحله تولید انبود برسانند. برای اطلاعات بیشتر به وب سایتاین پروژه و یا فایل راهنمایآن مراجعه کنید.

logo-samandehi