چهارشنبه، 15 مرداد 93 - 04:01

 

مشکلی که سالهاست وجود داشته است؛ شما می خواهید در عکسی باشید که توسط گوشی هوشمند خودتان به طور اتوماتیک گرفته اید اما تکیه گاهی برای قرار دادن گوشی خود نداشته اید یا نمی توانستید مشاهده کنید که عکس شما چگونه خواهد شد.

عکس گرفتن

CaseCam دقیقا برای کمک به شما در همین کار طراحی شده است. این وسیله به گوشی شما اجازه می دهد تا آن را روی یک صفحه ی صاف گذاشته و ببینید روبروی آن چه چیزی قرار گرفته است که علاوه براین، نرم افزاری همراه آن است که به شما اجازه می دهد تا از طریق موبایلتان صحنه را ببینید.

عکس گرفتن

CaseCam یک قاب گوشی آیفون استاندارد با حفاظ پلی کربنات است، با این استثناء که یک آینه ی یکپارچه دارد. آینه وقتی که مورد نیاز نباشد داخل قاب جمع می شود اما زمان گرفتن عکس با حالت زاویه ای زیر لنز دوربین می چرخد. وقتی که دوربین گوشی را به سمت زمین بگذارید این آینه موجب می شود تا دوربین آن چیزی را ببیند که در روبروی گوشی است علاوه بر اینکه به عنوان سه پایه نیز عمل می کند.

CaseCam

چون دوربین تصاویر را برعکس می بیند، برنامه آن ها را برمی گرداند تا در جهت گیری درست قرار بگیرند. این برنامه همچنین قابلیت تایمر تنظیم شونده را دارد که از طریق Wi-Fi به دستگاه های دیگر iOS قابل دسترسی است. یعنی اگر شما با یکی از دوستان خود که آیفون دارد عکس بگیرید می توانید گوشی دارای CaseCam خود را برای گرفتن عکس تنظیم کرده سپس از گوشی آن ها استفاده کنید تا بررسی شود که هر دوی شما در چهارچوب عکس قرار گرفته اید و از راه دور بتوانید دکمه ی گرفتن عکس را فعال کنید.

CaseCam

اگرچه آینه از شیشه ای با کیفیت نوری و بدون انحراف تصویر ساخته شده است، متأسفانه شیشه حتی وقتی که آینه بسته شده است بدون حفاظ می ماند (به تصویر بالا توجه کنید). در نتیجه احتمال دارد با گذشت زمان روی آن خراشیده شود. برنامه ی جایگزینی شیشه ها با قیمت ۷ دلار آمریکا صورت می گیرد اگرچه مشکل است که بگوییم کاربران قدرت خرید آن را ندارند.

علاوه براین خوب است اگر راهی برای بالا بردن درجه ای انتهای غیر آینه ای قاب وجود داشته باشد تا زاویه ی شیب دوربین تنظیم شود. البته تا حدودی، این کار را می توان با قرار دادن تکه ای کاغذ تا شده یا چیز دیگری در زیر آن انجام داد.

CaseCam

سازندگان CaseCam  فعلا در حال جمع آوری سرمایه برای تولید انبوه در Kickstarter هستند. اگر آماده ی تولید باشد، با تعهد ۲۵ دلاری می توانید آن را تهیه کنید. قیمت برنامه ریزی شده برای خرده فروشی ۴۰ دلار است. اگرچه اولین مدل آن برای iPhone 5c ساخته شده است که نسخه های دیگر آن در کارهای بعدی گزارش شد.

CaseCam

MirrorCase و HiLO lens قابلیت های مشابهی دارند اگرچه هیچکدام از آن ها شکل حالت تخت همانند CaseCam را ندارند.

logo-samandehi