دوشنبه، 01 اردیبهشت 93 - 12:07

 

گلکسی اس5

هر گوشی هوشمندی قبل از عرضه به بازار باید آزمون های خاصی بدهد تا اجازه فروش به آن داده شود. به طور مثال سازمان FCC مسئول انجام این کار در ایالات متحده و TENAA در چین است.آزمون های انجام شده روی گوشی های هوشمند شامل اندازه گیری حرارت آن هنگام کار،پرتاب از ارتفاع و زاویه های مختلف،میزان تحمل دکمه ها و … می باشد و برای هریک از این تست ها اتاقی جداگانه درنظر گرفته شده است.

Galaxy s5 Tests (1)

سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و قبل از عرضه گلکسی اس۵ تست هایی روی آن انجام شده است که در ادامه نگاهی به آنها می اندازیم :

تست های صوتی و پوشش آن از اهمیت زیادی برخوردار هستند. اتاق اول تست رادیو داخل گوشی، تست میکروفون دستگاه و تست کیفیت و فیلتر سروصدای اضافه هنگام مکالمه کاربر می باشد.

Galaxy s5 Tests (3)

روی دوربین نیز باید تست های مختلفی صورت گیرد. در تصویر زیر مشاهده می کنید که یکی از کارکنان سامسونگ درحال عکس گرفتن از نمودار،پوسترهای رنگی و اندازه گیری محدوده فلش LED است.

Galaxy s5 Tests (4)

تست میزان تحمل دکمه های گوشی

Galaxy s5 Tests (5)

اندازه گیری درجه حرارت گوشی هنگام کار توسط دوربین های حرارتی

Galaxy s5 Tests (6)

مقاومت دربرابر الکتریسیته ساکن

Galaxy s5 Tests (7)

محفظه مقاومت دربرابر آب و گرد و غبار 

Galaxy s5 Tests (8)

تست مقاومت دربرابر پرت شدن از ارتفاع و زوایای مختلف

Galaxy s5 Tests (2)

همانطور که مشاهده نمودید قبل از اینکه یک گوشی به دست شما برسد باید از آزمون های متعددی عبور کند و مقاومت آن در شرایط مختلف سنجیده شود.حساسیت و دقت در کار باعث عرضه محصولی پرفروش و پرطرفدار می شود و می توان این را به عنوان یکی از نکات مهم موفقیت یک محصول نام برد.

logo-samandehi