سه شنبه، 11 شهریور 93 - 08:44

 

روبات Milo از شرکت RoboDynamics کمک دهنده ی خدمات شخصی است که مدتی است توسعه یافته است. اما روبات میلو یک دستگاه کاملاً اساسی شد. قطعاً این روبات به اندازه ی روبات شرکت هوندا به نام آسیمو چابکی خاص را در باز کردن درب بطری نداشته و نه می تواند واکنش های انسانی را معیارگرفته و همانند روبات شخصی Pepper که سال آینده منتشر خواهد شد جوک هایی را با صدای بلند بخواند.

روبات پیش خدمت SaviOne

در حال حاضر شرکت روبات خدمتکار Savioke اعلام کرده است که روبات های آزمایشی برای ارائه ی خدمت در هتل ها شروع به کار کرده اند. روبات SaviOne به طور خودکار می تواند اقلامی را به میهمانان دراتاق های هتل تحویل دهد.

Savioke می گوید که هدفش «بهبود زندگی مردم با توسعه و گسترش فناوری های روباتی در محیط زندگی انسانی است» از جمله مکان هایی که افراد در آن کار و زندگی می کنند. روبات SaviOne به ویژه جهت استفاده در صنعت مهمانداری طراحی شده است.

روبات پیش خدمت SaviOne

این شرکت پس از ۷ ماه تحقیق تلاش به درک نیازهای کاربرانی مثل کارکنان هتل و مهمانان داشته است. یک روش سریع و تکرار شونده در فرایند توسعه توسط Savioke به کار گرفته شد که از چند پروژه ی مشابه الهام گرفته بودند. سخنگوی شرکت می گوید: «ما یک نمونه ی اولیه را به سرعت ساختیم و بعد چند ویژگی به آن ها اضافه کردیم و بر اساس بازخورد کاربران آن را دوباره طراحی نمودیم. درک ما از وظایف و تصورمان از محصولی با حداقل دوام در حال تکامل و پیشرفت است. ما هر ماه یک نمونه ی اولیه را به مدت ۵ ماه می سازیم، که هدف ما ایجاد نقطه ی عطف هر از دو هفته است، بنابراین تا ماه پنجم نمونه ای داریم که می توانیم به مشتریان خود در هتل ها نشان دهیم.»

روبات پیش خدمت SaviOne

هر نمونه ی اولیه بر جنبه ی اصلی طراحی روبات تمرکز دارد. برای مثال، بارگذاری ارگونومیک و تخلیه ی روبات تجربه ی همدلانه ای برای کاربر داشته و این اطمینان را می دهد که تعامل برای کارکنان سریع و راحت و برای میهمانان سرگرم کننده است. طبق گفته ی شرکت، تیم طراحی Google Ventures نیز مرتبط با طراحی و تست SaviOne می شود.

روبات پیش خدمت SaviOne

اولین باری که روبات SaviOne به هتل رفت، در آن حرکت نموده و نقشه ی ساختمان را رسم نمود. اعضای کارکنان هتل فقط به برنامه ای در یک اتاق خاص از هتل نیاز داشتند و روبات نی دانست که چطور به آنجا برود. این روبات از انواع حسگرها برای حرکت در هتل استفاده می کند از جمله دوربین های عمقی، دامنه یاب سونار و لیزر، و قادر به ارتباط با آسانسورها از طریق وای-فای است.

SaviOne بر اساس فناوری سیستم عامل روبات (ROS) کار می کند که توسط بنیاد روباتیک Open Source بر آن نظارت می شود. اندازه ی آن حدود ۰٫۹متر (۳ فوت)، وزن آن کمتر از ۴۵ کیلوگرم (۱۰۰ پوند) بوده و ظرفیت ۰٫۰۶ متر مکعب را دارد و برای مسیرهای پیاده روی انسانی طراحی شده است.

Savioke هنوز در مرحله ی آزمایشی روبات SaviOne است که این هفته در هتل Aloft درCupertino آزمایش می شود.

logo-samandehi