دوشنبه، 28 مهر 93 - 11:42

 

امروز نتیجه تست شبکه ۵G خود را منتشر کرد. در این تست سرعت دانلود به ۱ گیگابایت بر ثانیه رسیده و در عین حال سرعت دانلود در خودرویی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه بوده است.سامسونگ که دیروز همه را با تکنولوژی وای فای جدیدی غافلگیر کرده بود، امروز نیز با خبر خوشحال کننده دیگری در حوزه شبکه ۵G به تیتر رسانه‌ها بازگشته است.
samsung-5G1
شبکه‌های ۵G به دلیل بهینه‌سازی‌های بسیار و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز چندین سال با رونمایی فاصله دارند و شبکه ۴G نیز به تازگی در حال گسترش وسیع در دنیاست، اما چنین عواملی سبب توقف شرکت‌های تکنولوژی برای آینده ای بهتر در دنیای ارتباطات نمی‌شود.سامسونگ امروز نتیجه تست ۵G جدید خود را اعلام کرده و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد اعداد ثبت شده بسیار امیدوارکننده هستند. در این تست سامسونگ موفق شده سرعت دانلود را به ۱ گیگابایت بر ثانیه (یا ۷٫۵ Gbps) برساند!
اما رکوردها تنها در اینجا متوقف نمی‌شود و سامسونگ از شبکه خود در یک تست خیابانی نیز استفاده کرده. در این تست خودرویی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت توانسته رکورد دانلود سرعت ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه را ثبت کند.سامسونگ در این شبکه از فرکانسی ۲۸ گیگاهرتزی استفاده کرده، ولی چنین چنین فرکانس‌های بالایی معمولا دارای رنج کوتاهی هستند. سامسونگ ادعا کرده با استفاده از تکنولوژی Hybrid Adaptive Array این مشکل را حل و قدرت سیگنال‌ها را بهبود داده است.

logo-samandehi