پنجشنبه، 05 تیر 93 - 11:24

 

الکتری مینی، شارژر خورشیدی

شاید نام طراح فرانسوی ویوین مولر را شنیده باشید؛ کسی که شارژرهای خورشیدی جالبی شبیه به درختان بن‌سای ابداع و ارائه کرده است. در طول روز انرژی توسط پنل‌های خورشیدی تولید و در باطری‌های مخفی ذخیره می‌شود و سپس می‌توان از آن برای شارژ انواع گجت‌ها استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.اگر شما هم به شارژرهای خورشیدی که توسط ویوین مولر(Vivien Muller) و شبیه به درختان بن‌سای طراحی و ساخته شده‌اند علاقه دارید، حتماً هیجان‌زده خواهید شد اگر بدانید این طراح از نسخه‌ی جدید، کوچک‌تر و کاربردی‌تر این شارژرها که “الکتری مینی” نامیده می‌شود، پرده‌برداری کرده است.

Electree-Mini-Vivien-Muller-1-537x335

الکتری مینی (Electree Mini) از همان فناوری استفاده می‌کند که نسل پیشین این وسیله از آن سود می‌برد. نور توسط پنل‌های کوچک خورشیدی منعطف به دام می‌افتد؛ این پنل‌های برگی شکل، خود توسط ساختارهایی شاخه‌مانند نگهداشته شده‌اند. در واقع به شکلی می‌توان گفت این وسیله در حال تقلید فرآیند فتوسنتز در گیاهان است. این دستگاه کاملاً خودکار، در هنگام غروب خورشید به نور افشانی می‌پردازد و اگر به سادگی آن را بچرخانید، گیرنده‌های نوری آن تغییر رنگ می‌دهند.

20140502125733-EM Smartwatch2.3

این فانوس رنگارنگ قابل شارژ، انرژی خورشید را ذخیره کرده و می‌توان از آن به صورت مستقیم و به صورت روزانه، برای شارژ انواع گجت‌ها استفاده کرد. مولر یک کمپین سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کرده تا برای به بازار آوردن آن، سرمایه‌ی لازم را تهیه کند و البته به نظر می‌رسد این وسیله ارزش سرمایه‌گذاری داشته باشد.

photo-3-electree

این شارژر خورشیدی دارای یک پورت USB است؛ همچنین از یک سطح مسطح نیز بهره می‌برد که گجت‌ها هنگام شارژ روی آن قرار می‌گیرند. شاخه‌های آن را می‌توان به دلخواه دستکاری کرده و در موقعیت‌های مختلف قرار داد. این شارژر یک وسیله چند عملکردی است که در حین شارژ‌کردن گوشی‌هوشمند، همانند یک چراغ زیبا نیز درخشیده و به نورافشانی می‌پردازد.

[button color=”green” size=”medium” link=”http://inhabitat.com/beautiful-electree-mini-is-a-bonsai-tree-shaped-solar-charger-for-your-smartphone/” target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi