سه شنبه، 04 آذر 93 - 12:16

 

11-24-2014-10-23-51-AM

این روزها گوشی‌های هوشمند را در دست بیشتر مردم می‌بینیم، اما ما باید به فکر نابیناها باشیم، چرا آنها نباید گوشی‌ها هوشمند مخصوص خود داشته باشند، طوری که بتوانند هر لحظه از اخبار مطلع شوند، با دیگران از طریق پیامک ارتباط برقرار کنند و حتی اپلیکیشن‌های مخصوص خودشان را داشته باشند؟

یک دانشجوی طراحی صنعتی باز دانشگتاه «شفلید هالام» به نام «شیکون سان»، یک طراحی مفهومی برای یک گوشی هوشمند انجام داده است که بسیار قابل توجه است.اسم این طراحی مفهومی گوشی DrawBraille است.این گوشی دو قسمت دارد: یک قسمت برای لمس خط بریل و یک قسمت که به صورت لمسی می‌توان با تعامل کرد.

11-24-2014 10-23-15 AM

در قسمت بریل، ۳۵ دکمه بریل در ۵ ردیف گنجانده شده است. دو دکمه اسکرول به بالا و پایین هم در این قسمت قرار داده شده است.قیمت دوم که قسمت لمسی است این اجازه را به کاربر می‌دهد که با ترکیب‌هایی از حرکات، میانبرهایی برای ایجاد بعضی از اعمال ایجاد کند. مثلا یک کاربر نابینا وقتی که با انگشت مربع را روی صفحه نمایش بکشد، می‌تواند اپلیکیشن موسیقی را احضار کند و با مثلث برنامه ارسال پیامک را.با این گوشی می‌شود کتاب خواند، پیامک و ایمیل فرستاد و دریافت کرد و حتی به موسیقی گوش کرد.در کنار گوشی میزان شارژ گوشی با پنج دکمه برجست نشان داده می‌شود، هر یک از آنها نمایانگر ۲۰ درصد شارژ گوشی هستند.

منبع

logo-samandehi