پنجشنبه، 29 خرداد 93 - 02:02

 

شب گذشته آمازون گوشی هوشمند خود را با نام Fire Phone و با قابلیت‌های منحصر به فرد معرفی کرد. این گوشی از جنبه‌های بسیاری با دیگر هوشمندهای بازار تفاوت دارد و در این مطلب جذاب‌ترین ویژگی‌های آن را مرور می‌کنیم.

 Amazon-Fire-phone

– صفحه‌نمایش پرسپکتیو سه‌بعدی با استفاده از ۴ دوربین

firephone-gaming

در جلوی گوشی و در چهار گوشه صفحه‌نمایش ۴ دوربین قرار داده شده است تا به کمک سنسورهای دیگری مانند شتاب‌سنج و ژیروسکوپ موقعیت سر و چشمان شما را تشخیص داده و بتواند رابط کاربری و حتی بازی‌ها را با حرکت سر و گوشی کنترل کند. با این ویژگی می‌تونید بدون لمس گوشی در صفحات اسکرول کنید، اطلاعات بیشتر را روی نقشه ببینید، منوها را باز کنید و حتی در بازی‌ها به گردش و جستجو بپردازید.

– فناوری Firefly (شب‌تاب)

Firefly

با استفاده از دوربین پشتی و میکروفون، فایرفون قادر است تا بیش از ۱۰۰ میلیون آیتم از جمله محصولات بازار، فیلم‌ها، آهنگ‌ها، سریال‌ها و … را به سرعت شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به آن را نمایش دهد. سپس در صورت تمایل قادر خواهید بود تا محصولات را مستقیماً و به سرعت از آمازون خریداری کنید.

 – سیستم دوربین هوشمند و قدرتمند

دوربین فایرفون یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با گشادگی f/2.0 در اختیار دارد که قادر است شاتر را ۴ برابر بیشتر از دیگر دوربین‌های گوشی‌ها باز نگه‌داشته و تصاویر روشن‌تری در نور کم بگیرد. آمازون ادعا می‌کند تصاویر آیفون ۵S در نور کم نویزدار و تصاویر گلکسی اس ۵ مات هستند در صورتی که عملکرد دوربین فایرفون در نور کم بهتر است.

Fire-phone-camera

با دکمه اختصاصی دوربین می‌توانید در حدود یک ثانیه حتی اگر صفحه گوشی خاموش باشد آن را به حالت آماده عکسبرداری فرابخوانید و از قابلیت‌های دوربین مانند HDR، پانوراما و Burst mode استفاده کنید. آمازون همچنین فضای ابری رایگان هم در اختیار شما می‌گذارد.

– صفحه‌نمایش درخشان ۴٫۷ اینچی

firephone-display

آمازون مانند همیشه به خوانایی صفحه زیر نور آفتاب اهمیت زیادی داده و پنل IPS این گوشی را با ۵۹۰ نیت روشنایی تجهیز کرده است. همچنین با فناوری‌های Circular Polarizer شبیه به ClearBlack نوکیا و کنتراست تصویر دینامیک آن را بیش از دیگران برای استفاده زیر نور مستقیم بهینه کرده است.

– اسپیکرهای استریو دالبی دیجیتال در دو طرف

fire-phone-stereo-speakers

آمازون خوشبختانه اسپیکرهای گوشی را در دو طرف قرار داده است تا هنگام تماشای فیلم در حالت افقی تجربه صدای استریو فراگیر برای کاربر فراهم شود.

شش – هدفون‌هایی که گره نمی‌خورند!

tangle-free-earbuds

علاوه بر این‌که سیم این هدفون‌ها طوری طراحی شده‌اند که گره و پیچ و تاب نخورند پشت هر سر آن‌ها هم آهنربا قرار دارد تا بتوانید آن‌ها را به هم بچسبانید و از پیچ خوردنشان جلوگیری کنید.

 – ویجت‌های فعال

fire-phone-active-widgets

در لانچر جدید آمازون می‌توانید اپلیکیشن‌ها را در صفحه اصلی پین کنید و بدون اینکه آن‌ها را باز کنید عملیات مختلف این اپلیکیشن‌ها را انجام دهید. همچنین می‌توانید عکس‌ها، آهنگ‌ها و محتوای دیگر را نیز برای دسترسی سریع در این گردونه قرار دهید.

fire-phone-back

گوشی هوشمند فایرفون قرار است با قیمت ۶۴۹ دلار بدون قرارداد و با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود.

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://www.amazon.com/Amazon-Fire-Phone-32GB-AT/dp/B00EOE0WKQ” target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi