جمعه، 02 آبان 93 - 06:44

 

یک شرکت فرانسوی در پی تامین بودجه‌ی ساخت یک پرنده‌ی بیونیکی فوق سبک است که می‌تواند توسط مغناطیس‌سنج و شتاب‌سنج‌های موجود در اسمارت‌فون‌ها کنترل شود. این پرنده که اکنون در مرحله‌ی نمونه‌ی اولیه قرار دارد، در محدوده‌ی ۱۰۰ متری از طریق بلوتوث قابل برقراری ارتباط می‌باشد و می‌تواند تا هشت دقیقه یا بیش از یک مایل را پس از شارژ دوازده دقیقه‌ای پرواز کند.

7672

این کمپانی تجربه‌ی ساخت اسباب‌بازی‌های کنترل رادیویی را دارد، اما دو ویژگی جدید پرنده بیونیکی (با نام رسمی Bionic Bird) افزوده شدن یک شارژر قابل حمل و تخم‌مرغ شکل است که می‌تواند ظرفیت کافی را برای ده بار شارژ در خود نگه دارد، و دومین ویژگی امکان کنترل پرنده به شیوه‌ای سریع و شهودی با کج کردن تلفن در مسیر مورد نظر و استفاده از کنترل‌های تاچ جهت تنظیم سرعت، می‌باشد.

شارژر ۸۰۰ میلی‌آمپرساعت این پرنده می‌تواند از طریق پورت USB در حدود نیم ساعت شارژ شود. این پرنده دارای یک باتری لیتیوم پلیمر هیبریدی ۵۰ میلی‌آمپرساعت است که می‌تواند این اسباب‌بازی ۹٫۲ گرمی فوق سبک را برای مدت زمان شش دقیقه با اوج سرعت به پرواز وادارد، به طوری که بال‌هایش ۱۸ بار در ثانیه حرکت کند، یا این مدت زمان را در یک پرواز معمولی به هشت دقیقه با مسافت ۱٫۸ کیلومتر برساند. زاویه‌ی دم این پرنده می‌تواند برای پرواز سریع یا کند تنظیم شود و به این ترتیب می‌توانید آن را حتی در فضای بسته به پرواز دربیاورید.

bionic-bird

یک برنامه‌ی رایگان آیفون و آیپد جهت کنترل این پرنده‌ی رباتیکی طراحی شده که می‌توانید آن را دانلود کنید و دو حالت کنترل بر روی آن وجود دارد که هر دو از کنترل‌های لمسی بهره‌مندند: یکی حالت ساده؛ استفاده از شتاب‌سنج تلفن برای هدایت پرنده و دیگری حالت دشوار؛ استفاده از کنترل‌های لمسی جهت هدایت این ربات. توسعه‌دهندگان پرنده‌ی بیونیکی اعلام کرده‌اند که نسخه‌ی اندروید برنامه‌ی مخصوص کنترل از فوریه‌ی ۲۰۱۵ در گوگل پلی استور دیده خواهد شد و در صورتی که دستگاه شما با بلوتوث ۴ سازگار باشد، بر روی آن اجرا خواهد شد.

bionic-bird-0

بنا به اعلام کمپانی، قرار است یک جفت بال جایگزین هم ارائه شود. به این ترتیب اگر به صورت تصادفی پرنده‌ی خود را به دیوار کوبیده باشید یا موجب سقوط آن شده باشید، می‌توانید از این بال‌های اضافی استفاده کنید. طراحان گفته‌اند که بدنهی این پرنده از فوم محکم ساخته شده و می‌تواند به سادگی ضربه‌های در سرعت بالا را تحمل کند.

می‌توانید با پرداخت ودیعه‌ی ۱۰۰ دلار در کمپین ایندی‌گوگو این پرنده را حمایت کنید. طبق اعلام کمپانی در صورت خوب پیش رفتن کارها، عرضه‌ی پرنده‌ی بیونیک از کریسمس امسال آغاز می‌شود و انتقال آن به کشورهای اروپایی، ایالات متحده امریکا، کانادا و ژاپن رایگان خواهد بود. مردم دیگر کشورها باید ۲۰ دلار اضافی پرداخت نمایند.

bionic-bird-4

اهداف آتی سازندگان شامل کنترل پویای زاویه‌ی دم برای انجام پروازهای کندتر، قابلیت پرواز بی‌حرکت و حتی افزودن دوربین HD برای تهیه ویدئو و پخش زنده‌ی آن از طریق اسمارت‌فون‌ها است، از اهداف تکمیلی سازندگان این طرح نیز بخشیدن ثبات هیدرولیک و مکانیکی به این پرنده می‌باشد.

منبع : gizmag

logo-samandehi