دوشنبه، 11 فروردین 93 - 01:14

 

هدفون اپل
هدفون اپل یا ایرباد یکی از محبوب‌ترین هدفون‌های موجود در بازار است. تمام کسانی که حتی یک بار از این هدفون استفاده کرده‌اند از کیفیت و راحتی استفاده آن شگفت زده شده‌اند. با این حال این هدفون با داشتن سه دگمه روی ان کارهای بیشتری نسبت به یک هدفون عادی انجام می‌دهد. در واقع دگمه‌های ترکیبی روی آن، کاربر را از بیرون آوردن آیفون از جیبش بی نیاز می‌کند. کنترل‌های روی هدفون ساده‌اند و به راحتی به خاطر می‌مانند. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به برخی از آن‌ها که ممکن است شما از آن‌ها بی خبر باشید.

پخش کردن یا متوقف کردن پخش موسیقی و ویدیو

با یک بار فشار دادن دگمه وسطی پخش متوقف شده و با یک بار فشار دیگر دوباره از سر گرفته می‌شود.

مرور سریع یا برگشت هنگام پخش یک موسیقی

با دوبار فشار دادن دگمه وسط و نگاه داشتن دگمه دوم می‌توانید یک موسیقی مرور سریع یا Fast forward کنید. برای بازگشت به عقب دگمه وسط را سه بار فشار دهید و دگمه سوم را پایین نگاه دارید.

سوییج کردن بین تماس‌ها

وقتی در هنگام صحبت با یک نفر یک تماس جدید دارید می‌توانید با یک بار فشار دادن دگمه وسط به تماس جدید پاسخ دهید. اگر مایل به خاتمه دادن به تماس جدید می‌توانید با پایین نگه داشتن دگمه وسط به مدت دو ثانیه اینکار را انجام دهید.

عکس بگیرید!

در هنگام استفاده از دوربین اصلی آیفون دگمه بالابردن صدا همانند دگمه شاتر عمل می‌کند. این ویژگی در سایر اپلیکشین‌ها مثل اینستاگرام کار نمی‌کند اما خوب است بدانید که با دگمه افزایش صدا روی خود گوشی آیفون هم می‌توانید عکس بگیرید.

فعال کردنSiri

با پایین نگاه داشتن دگمه وسط Siri فعال می‌شود.

نادیده گرفتن موسیقی فعلی و رفتن به بعدی 

هنگام پخش موسیقی دوبار روی دگمه وسط کلیک کردن برابر با نادیده گرفتن پخش موسیقی فعلی و رفتن به track بعدی است.همچنین اگر سه بار دگمه وسط را فشار دهید به آهنگ قبلی باز می‌گردید.

پاسخ دادن یا خاتمه دادن به تماس

این ویژگی اصلی را احتمالا همه بلد هستند اما با یک بار فشار دادن دگمه وسط می‌توانید به یک تماس پاسخ دهید یا هنگام صحبت کردن با یک بار فشار  دادن دگمه وسط به آن مکالمه خاتمه دهید.

نادیده گرفتن یک تماس 

برای نادیده گرفتن یک تماس دگمه وسطی را برای چند ثانیه نگه دارید و سپس آن را رها کنید. صدای دو بوق کوچک می‌شنوید که به معنای قطع تماس ورودی است.

logo-samandehi