دوشنبه، 05 آبان 93 - 03:57

 

با توجه به افزایش روز افزون تولیدات در عرصه محصولات دیجیتال و نزدیکی مشخصات سخت افزاری این دستگاه ها باهم انتخاب برای کاربران کمی مشکل خواهد بود.البته با کمی فرصت گذاشتن و بررسی به نتیجه دلخواه خواهید رسید. امروز می خواهیم در این مقاله به بررسی Lenovo Yoga 3 Pro که تازه متولد شده است با همین مک بوک بپردازیم!

retina-macbook-vs-yoga-3-pro

Lenovo به تازگی نسل سوم Yoga   Pro های خود را تولید کرده است که به صورت دو گانه یعنی تبلت و نوت بوک، قابلیت کار کردن دارد همین خاصیت دوگانه بودن بسیار مفید است و باعث شده مخاطبان و کاربران بیشتر به سمت آن بروند. اینجا مشخص می شود که این دو سیستم در چه گزینه هایی با هم متفاوت اند و با هم مقایسه می شوند اما فراموش نکنید ما می خواهیم نسخه ۱۳ اینچی MacBook Pro را با محصول جدید Lenovo مقایسه کنیم. مک بوک پرو، در نسخه ۱۵ اینچی هم تولید شده است که به طور کلی در رده و کلاس Lenovo نیست که بخواهیم مقایسه انجام دهیم. این تفاوت ها هم به اندازه و هم به قیمت بر می گردد.

مقایسه نوت بوک ها

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید Lenovo Yoga 3 Pro یک سیستم هیبریدی دو کاربردی است که می تواند هم به صورت لپ تاپ و هم به صورت تبلت برای شما کارایی داشته باشد اما سیستم مک بوک صرفا یک نوت بوک برای شماست! علاوه بر این این سیستم یک UltraBook است که قادر است تا ۳۶۰ درجه بچرخد و در موقعیت مورد علاقه شما قرار بگیرد. شما می توانید هم این سیستم را به صورت لپ تاپ مورد استفاده قرار دهید و هم اینه کیبرد آن را تا کنید و به صورت تبلت با آن کار کنید!

مقایسه نوت بوک ها

در بالا به شما میزان اندازه های این دو سیستم را نشان داده ایم. تصویر سمت چپ Yoga 3 Pro است! در باره اندازه ها باید بگوییم که Yoga 3 Pro برای یک نوت بوک بسیار خوب است و در سایز معمولی است اما یک تبلت فوق العاده بزرگ محسوب می شود. برای این منظور می توانید اندازه ی این سیستم را با یک آی پد مورد مقایسه قرار بدهید. حتی توجه کنید که این سیستم حدود ۵ درصد از مک بوک هم بزرگ تر است. البته این سیستم دارای مزیت بسیار خوبی است که آن هم باریکی آن است که در طول مدت زمان رونمایی از آن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و همین شاید یکی از علت های کم وزن بودن این سیستم محسوب شود. در عکس زیر می توانید اندازه وزن این دو سیستم را مورد مقایسه قرار دهید:

مقایسه نوت بوک ها

ساختمان این دو سیستم هم با هم تفاوت دارد همان طور که باید انتظار داشته باشیم، سیستم اپل دارای ساختار آلومینیمی است اما Yoga 3 Pro دارای بدنه پلاستیکی / فلزی است، و این می تواند در انتخاب ها نظر کاربران را بسیار عوض کند. یکی از تغییرات چشم نواز و واقعا به چشم آمدنی در Yoga 3 Pro این است که لولای آن بسیار متفاوت از سیستم های امروزی است. به تصویر زیر نگاه کنید و لولای این دو سیستم را با هم مقایسه کنید:

مقایسه نوت بوک ها

از نظر تنوع رنگی Yoga 3 Pro  متفاوت عمل کرده است. این سیستم هم اکنون به سه رنگ نقره ای، نارنجی و طلایی منتشر شده است، اما محصول اپل همچنان فقط نقره ای رنگ است! حداقل برای این برهه زمانی در یک رنگ ساخته و پرداخته شده است و شاید در آینده رنگ های آن تغییر کند.

هر چند هر دو سیستم دارای نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی هستند اما سیستم Yoga 3 Pro  به اندازه ی ۹۵ درصد مک بوک، نمایشگر را پوشانیده است و این به دلیل بزرگی اندازه ی محفظه نمایشگر می باشد.

به عکس زیر توجه کنید

Yoga 3 Pro

چیزی که در این تصویر مشاهده می کنید میزان وضوح این دو سیستم و البته تراکم پیکسلی آن هاست که برای مقایسه می توان تنها بر تراکم پیکسلی به تنهایی تکیه کرد و بدین منظور می توان گفت محصول Yoga 3 Pro برگ برنده را به دست گرفته است. تفاوت تراکم ها در گزارش به خوبی مشهود است اما می توان گفت سیستم مک بوک پرو هم به اندازه ی کافی از کیفیت برخوردار است و تند و تیز بودن را به خود گرفته است. تنها کسانی که در انتخاب وسواس دارند و سعی دارند بهترین بهترین انتخاب کنند در این جا حق انتخاب را به Yoga 3 Pro می دهند!

اما اگر می خواهید یک کاربر ویندوز ۸ باشید! یا حداقل با ویندوز ۹ ای که در حال رسیدن است هماهنگ شوید، باید بگوییم که سیستم مک بوک پرو نمی تواند به طور کامل شما را راضی نگه دارد چرا که، این سیستم به صورت لمسی طراحی نشده است اما Yoga 3 Pro دارای نمایشگر لمسی است و این ویژگی اش به کمک آن می آید تا به صورت تبلت عمل کند.

retina-macbook-vs-yoga-3-pro-3

از نظر خصوصیات پردازنده هم باید بگوییم که سیستم Yoga 3 Pro دوباره بهترین گزینه ها را برای خود انتخاب کرده است! سیستم مک بوک پرو از نظر حرفه ای بودن در مقایسه با Yoga 3 Pro در رده پایین تری قرار می گیرد.

retina-macbook-vs-yoga-3-pro-7

بعد از این باید سیستم ها را از نظر پردازنده گرافیکی مورد مقایسه قرار دهیم. از این حیث هم باید بگوییم که هر دو از GPUs اینتلی یکپارچه پشتیبانی می کنند!

یکی از مهمترین مشخصه ها در حال حاضر میزان حافظه رم سیستم هاست! Yoga 3 Pro  دارای یک حافظه رم ۸ گیگابایتی است اما مک بوک اپل دارای دو نمونه ۸ و ۱۶ گیگابایتی است که به تناسب کاربری می توان آن ها را انتخاب نمود.

retina-macbook-vs-yoga-3-pro-14

اما از نظر حافظه داخلی کاربران اپل حق انتخاب بیشتری دارند و می توانند یک سیستم داشته باشند که اندازه حافظه داخلی آن از ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت است ولی Yoga 3 Pro  تنها دو حق انتخاب به شما داده است. اندازه های پیشنهادی این دو سیستم در عکس بالا نمایش داده شده است. خوشبختانه در کنار این ویژگی ها هر دو سیستم از SD reader پشتیبانی می کنند و کار را برای شما آسان می کنند. از نظر پورت های USB هم باید بگوییم که سیستم Yoga 3 Pro  دارای دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 است اما سیستم مک بوک پرو تنها دو پورت USB 3.0 را در اختیار کاربر قرار داده است.

برای اینکه بتوانید فیلم های در حال پخش در سیستم را در سیستم های دیگری مثل تلویزیون مشاهده کنید باید سیستم شما از قابلیت خروجی ویدیو برخوردار باشد که این بار برای این دو سیستم هم حرف هایی برای گفتن وجود دارد.

retina-macbook-vs-yoga-3-pro-19

سیستم Yoga 3 Pro  دارای یک پورت میکرو اچ دی ام آی است اما مک بوک پرو از hdmi کامل بهره مند می شود.
retina-macbook-vs-yoga-3-pro-0

هرچند جزییات این دو سیستم لپ تاپ متفاوت است و هر بخش به طور جزیی میزان خاصی از انرژی را استفاده می کند اما، باطری ها تفاوت بسیاری از نظر ظرفیت دارند در عین حال Yoga 3 Pro دارای یک باطری ۹ ساعتی است ولی مک بوک پرو از سوی اپل به عنوان یک سیستم با باطری ۹ ساعته برای وب کار می کند. اولین خط در عکس بالا میزان ظرفیت را نشان می دهد!ویژگی دیگر مهم سیستم ها پشتیبانی از وب کم است! وب کم هر دو سیستم با کیفیت ۷۲۰p در اختیار کاربر قرار گرفته است.

از نظر نرم افزاری و سیستم عامل پشتیبانی شده در این سیستم ها هم قابل ذکر است که Yoga 3 Pro از یک سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ پشتیبانی می کند که به احتمال زیاد با روی کار آمدن ویندوز ۹ می تواند به به روز رسانی شود اما مک بوک پرو از سیستم عامل OSX  خود استفاده می کند که نسخه نهایی آن می باشد.

logo-samandehi