جمعه، 29 فروردین 93 - 02:16

 

مدت هاست که شرکت های سازنده تلویزیون های ال ای دی و … اقدام به هوشمند سازی تلویزیون و محصولات خود کرده اند. شرکت هایی نظیر ال جی، سامسونگ  پیشرو در این امر بوده اند هر چند گفته می شود برند های جدیدی نیز برای تولید تلویزیون خصوصا از نوع هوشمند در راه هستند، اما فعلا بیشترین محصولات بازار این دو برند هستند. تلویزیون های هوشمند این خاصیت را دارند که به شما امکان می دهند که بتوانید بدون اینکه سیستم شما در اتاق باشد اطلاعات آن را مرور کنید. خارج از اینکه حالا شما با کدام برند هوشمند در حال کار کردن هستید نیاز به یک کیبرد دارید که هر جای اتاق که می خواهید بنشینید و با آن کار کنید. که خوشبختانه کیبرد وایرلسی اخیرا ساخته و طراحی شده که این مشکل را به طور کامل حل می کند.

کیبرد های وایرلس برای smart TV

این کیبرد که محصول Logitech است، در واقع یک نوع کیبرد وایرلس است که به طور بی سیم به سیستم هوشمند شما متصل می شود و هر از چند گاهی نیاز دارید که آن را شارژ کنید و خوشبختانه از باطری خوبی هم برخوردار است.  همانطور که روی عکس موجود در مورد این کیبرد مشاهده می کنید در سمت راست کیبرد پد لمسی ماوس و همچنین دکمه های راست و چپ ماوس تعبیه شده که چیزی شبیه کنترل گر ماوس در لپ تاپ هاست. این محصول که K830 نام دارد با نمونه قبلی تولید شده توسط این شرکت که K400 نام دارد تفاوت هایی دارد و قطعا می دانید که نمونه جدید باید ارزش بیشتری داشته باشد اما قیمت آن بالاتر است. مدل جدید دارای پس زمینه نوری است که به دلیل داشتن سنسورهای نوری می تواند میزان نور درون اتاق را بسنجد و میزان نور را کنترل کند. البته در طراحی K830 شما شاهد تغییراتی در نوع و چینش دکمه ها هستید که کاربردی آن را راحت تر کرده است.

البته هر چقدر هم که در این کیبرد، موفقیت هایی نسبت به نمونه های قبلی صورت گرفته باشد هنوز کم و کاستی هایی دارد که به نظر ما باید مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال این کیبرد فاقد کنترل گر موسیقی است و نمی توانید از طریق آن ترک ها را عقب و جلو بزنید و حتی صدا را کم و زیاد یا به طور کلی قطع کنید. از طرفی دکمه های F11  و سایر دکمه های تابعی نیز در این کیبرد به چشم نمی خورد که انتظار می رود کمپانی سازنده فکری به حال آن بکند و یک کیبرد صد درصد کامل در اختیار کاربران قرار دهد. این کیبرد در آمریکا و اروپا از اول ماه آوریل در دسترس بوده و با قیمت ۹۹٫۹۹ دلار به فروش می رسد.  مدل K400 هم به طور جالبی با قیمتی بسیار پایین تر در فروشگاه های مختلفی به فروش می رسد به عنوان مثال در Dell Home قیمت آن ۳۹٫۹۹ دلار است.

Logitech Wireless Touch Keyboard K400

اما در Lenovo قیمت ۴۲٫۴۱ دلار ، Amazon.com هم ۲۷٫۹۹ دلار، Shoplet.com به قیمت ۴۸٫۹۶ دلار و در eBay ارزان تر از همه جا یعنی با قیمت ۲۷٫۹۵ دلار به فروش می رسد البته طرح و شمایل مدل جدید واقعا با مدل قبلی فرق دارد و شاید حاضر باشید با هزینه ای ۴ برابری یک کیبرد جدید و خوش سیما داشته باشید.  میزان کارایی مدل قدیمی تر به طوری است که تا ۳۳ قدمی تلویزیون می توانید از آن استفاده کنید همچنین گیرنده وایرلس آن USB wireless receiver می باشد البته همچون مدل جدید دارای touchpad می باشد و می تواند کارایی مناسبی داشته باشد. مدل قدیمی تر می تواند با Windows 7 سازگاری داشته باشد و به خوبی عمل کند اما عملکرد آن توسط ویندوز ۸ یا ویستا مورد بررسی قرار نگرفته است. به نظر می رسد نمونه جدید با ویندوز ۸ همخوانی داشته باشد.  از نظر باطری نمونه K400  دارای باطری AA می باشد. و سه ماه ضمانت نامه دارد که می توانید با اعتماد آن را خریداری کنید.

Logitech Wireless Touch Keyboard K400

شاید بخواهید سیستم خود را کمی ارتقا بدهید و می خواهید از ابزارهایی استفاده کنید که جا گیر نباشند به عنوان مثال اگر بخواهید به سیستم هوشمند خود اسپیکرهای بیشتری اضافه کنید که بتوانید در جای دیگر منزل از آن استفاده کنید می توانید از اسپیکر های بلوتوثی استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید JBL Pulse به عنوان بهترین اسپیکر بلوتوثی را به سیستم هوشمند خود نصب کنید و در آشپزخانه یا سایر مکان ها از آن استفاده کنید.

logo-samandehi