یکشنبه، 10 فروردین 93 - 03:36

 

شاید برایتان سوال پیش بیاید که مگر می شود وسایل الکترونیک را از بتن و سیمان ساخت؟ بله، می شود! بتون اصولا برای زیرساخت ساختمان و دیوار و کف خانه ها استفاده می شود نه برای گجت های الکترونیک که ظرافت و سبکی آنها یکی از لازمه های ساختشان است. اما این بار طراحان دنیای فناوری خلاقیت به خرج داده و محصولاتی عرضه کرده اند که چشم آدم از دیدن آنها گرد می شود.

197908_521

داک آی‌فون ۵ Zeitgeistfactory

این پایه شارژ و نگهدارنده گوشی آی‌فون ۵ طراحی بسیار ساده ای دارد. یک قاب مستطیلی و جایی هم برای عبور کابل گوشی که آی‌فون ۵ به خوبی داخل آن می نشیند. این داک سیمانی را می توان در هر دو حالت افقی و عمودی روی میز قرار داد و حدود ۳۰ یورو هم قیمت دارد.

197909_406

[divider]

 بلندگوهای سیمانی

احتمالا شما نیز همانند ما نمی توانید هیچ رابطه ای میان اسپیکر و بتن پیدا کنید. همه مدل بلندگو از چوبی و MDF دیده بودیم غیر از بتنی! طراح این بلندگو آنها را به شکل شاخ و از بتن ساخته است و جالب است که این بلندگوها صدای بسیار طبیعی از خود بیرون می دهند. هوا از داخل لوله ای که از بالا تا دهانه پایین این بتن ها کشیده شده است، عبور می کند.
هر کدام از این بلندگوها ۷۰ کیلوگرم وزن دارند.

197910_513

[divider]

ساعت Dzmitry Samal

این، نخستین و تنها ساعت بتنی دنیا است. این ساعت مچی عجیب و البته زیبا در ۸ طرح مختلف طراحی شده است و سوئیسی است. این ساعت ها حدود ۱۲۴۰ یورو قیمت دارند. اگر تصور می کنید جنس بتن برای یک ساعت مچی که هر روز و دایم از آن استفاده می کنید مفید نیست، باید بدانید قاب دور آن از استیل ضدزنگ ساخته شده است و بتن پولیش شده در داخل آن قرار دارد.

197911_604

[divider]

دستگاه ساخت اسپرسو

این دستگاه عجیب بتنی، طراحی چندان جالب و چشمگیری ندارد و تنها  ویژگی آن، بتنی بودنش است که با جنس همه دستگاه های قهوه‌ساز و اسپرسوساز فرق دارد. البته با این دستگاه فقط می توانید اسپرسو تهیه کنید و باید فکر میلک‌شیک‌های کف‌دار را از سر خارج کنید.

197912_397

[divider]

 قاب محافظ لونا برای آی‌فون ۵

این قاب محافظ بیشتر تخیلی و غیر قابل استفاده به نظر می رسد تا یک پوسته مقاوم که از گوشی آی‌فون ۵ محافظت می کند. نام  لونا (الهه ماه) نیز برای شباهت بسیار بدنه این قاب با سطح ماه انتخاب شده است. این پوسته دقیقا مانند ماه پر از حباب و چاله است. با این قاب به این محکمی به هیچ وجه نگران شکستن و آسیب دیدن گوشی خود نباید باشید.

197913_624

logo-samandehi