جمعه، 06 تیر 93 - 11:06

 

از بزرگترین ضعف ها و مشکلات اسمارت فون های امروزی که اکثر کاربران از آن شکایت دارند عمر باتری ضعیف آنهاست. اکثر گوشی های پرچمدار باتری هایی نزدیک به ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارند که در استفاده مستمر نهایتاً یک روز و در استفاده عادی حداکثر تا دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد دوام می آورند.

گوشی

 چقدر خوب می شد که سازندگان گوشی های هوشمند از باتری های قوی تری در محصولات خود استفاده و اسمارت فون های خود را به باتری هایی با عمر بیشتر مثلاً ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز می کردند. ممکن است بگویید که این امر محال است چون هیچ یک از تولید کنندگان تراز اول گوشی های هوشمند دست به چنین کاری نزده اند، شاید هم بگویید که این تنها یک رویا است. اما باید بگوییم که این روزها دو شرکت دست به کار بزرگی زده اند و اسمارت فون های خود را با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تولید کرده اند.

اولین شرکتی که دست به چنین کار بزرگی زده است شرکت چینی Eton است. تلفن هوشمندی این شرکت با نام Eton Thundergod اولین گوشی با ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بود. شاید فکر کنید این گوشی هوشمند بسیار ضخیم خواهد بود اما باید بگوییم که این طور نیست. ضخامت این گوشی ۹ میلی متر است.

مدت کوتاهی بعد از معرفی اولین گوشی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی یک تولیدکننده یزرگتر چینی با نام THL که مخفف عبارت Technology Happy Life است اقدام به رونمایی گوشی جدید خود با نام THL5000 کرد. این شرکت تاکید ویژه ای روی باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی خود داشت. بباتری این گوشی از نوع silicon anode li-po است. THL5000 از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی IMX135 سونی بهره می برد که مشابه سنسور دوربین LG G3 است و گفته می شود بازده و عملکرد آن مشابه سنسور به کار رفته در جی ۳ است.

اما مهمتر از همه این است که این گوشی می تواند تا ۱۰۰۰ ساعت در حالت آماده به کار، ۴۷ ساعت مکالمه مداوم، ۱۱ ساعت وب گردی، ۱۲۵ ساعت پخش موسیقی و ۱۱٫۶ ساعت ویدیو پخش کند. انتظار می رود که این دو گوشی در همین ماه عرضه شوند و بهتر از همه اینکه قیمت این گوشی ها بدون قرارداد در حدود ۳۰۰ دلار یعنی نصف پرچمدارهای درجه یک بازار است.

logo-samandehi