دوشنبه، 27 دی 95 - 12:14

 

شاید شما هم این ماجرا را شنیده باشید که میگن هر کی زودتر برسه سرکار اون رییس هست. این ماجرا کنایه از ناهماهنگی و بلاتکلیفی هست. خب الان ما در مورد کسب و کارهای اینترنتی یه همچین وضعیتی داریم و در یک نمونه از هر گوشه یکی میگه آقا این تاکسی‌یاب‌های اینترنتی رو بدین به ما تا قانونی بشن.

مثلا تا الان شاید جالب باشه بدونید از وزارت کشور، شهرداری تهران، شورای شهر تهران، سازمان تاکسی‌رانی، اتحادیه موسسات توریستی و اتوموبیل کرایه تهران و این اواخر حتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم درگیر ماجرا شدن و گفتن برای اعطای مجوز و قانونمند شدن فعالیت این عزیزان آماده همکاری هستن.

این وسط استدلال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای این بوده که چون کارشون به اینترنت و فناوری اطلاعات مربوط می‌شه، پس یه کار نرم‌افزاری هست و به ما مربوط می‌شه. حالا من موندم یعنی این همه ماشین و راننده هم مربوط به صنف رایانه میشن یا اون تیکش اصلا مهم نیست؟ شایدم به این ترتیب قراره بعدش یه کمیسیون رانندگان هم تشکیل بشه و به این ترتیب علاوه بر رفع مشکل، کلی آدم دیگه هم بتونن به عضویت این سازمان در بیان.

اما با این برداشت و استدلال من می‌خام به دوستان دیگر اتحادیه‌ها و اصناف هم پیشنهاد بدم تا دیر نشده و از کار بیکار نشدن، به این مسابقه بزرگ اعطای مجوز به تاکسی‌یاب‌های اینترنتی اضافه بشن و شانس برنده شدن خودشون رو امتحان کنن.

برای همین به نظرم از جمله می‌شه به اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران پیشنهاد داد، چون ماشین‌ها هم لاستیک و روغن دارن و هم نیاز به پنچرگیری و فیلترسازی.

اتحادیه تعمیرکاران خودرو هم می‌تونن به نوعی زمینه عضویت تاکسی‌یاب‌های اینترنتی رو فراهم کنن.

اتحادیه صافکاران و نقاشان اتوموبیل هم البته نباید نادیده گرفته بشه و ایضا اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات هم حق داره وارد این ماجرا بشه.

دبیرخانه شرکت‌های PAP و انجمن شرکت‌های اینترنتی و حتی شرکت مخابرات هم مهم هستن، خب اگه اینا اینترنت و تلفن این شرکت‌ها رو قطع کنن کلا تعطیل میشن، پس اونها هم باید به لیست اضافه بشن.

در نهایت اینکه اتحادیه املاک تهران هم بد نیست چون به هر حال شاغلان در این کسب و کار اینترنتی نیاز به خونه و سرپناه هم دارن.

لازم به ذکر است این اتحادیه‌ها همه وجود دارن و فعال هستن و من از همین تریبون می‌خام این عزیزان رو دعوت کنم تا خیلی شیک و روشن و با در دست داشتن استدلال‌های قوی و منطقی شانس خودشون رو در مسابقه جذب تاکسی‌یاب‌های اینترنتی در اتحادیه خودشون امتحان کنن.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

logo-samandehi