چهارشنبه، 13 بهمن 95 - 11:27

دبیر علمی همایش ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: اصفهان دومین استان آکادمیک کشور است و به زودی از سوی مسئولان کشوری به عنوان قطب علمی بازی‌های رایانه‌ای ایران معرفی ‌می شود. امیر قمرانی ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری همایش ملی «بازی‌هایی رایانه ای، فرصت‌ها و چالش‌ها» در اصفهان اظهار داشت: صنعت بازی‌های رایانه ای برخلاف سایر رشته ها و علومی که در سالهای اخیر اجرا شده ‌است جزو علوم  دانشگاهی محسوب نمی شود و این در حالی است که کمتر کسی را در جامعه می‌بینیم که با گیم و بازی ارتباط نداشته باشد.

وی  افزود: مرکز تخصصی بازیهای رایانه ای با گرایش ایرانی اسلامی برای نخستین بار در اصفهان  و  به منظور استفاده از استعداد دانشمندان بومی راه اندازی شده است.

دبیر علمی بخش انسانی همایش ملی بازی‌های رایانه‌ای  با اعلام این خبر که ۲۷  بهمن ماه دومین همایش ملی بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار می شود که دبیرخانه دایمی آن در دانشگاه اصفهان شکل گرفته است، بیان داشت: برخلاف تصوراتی در ارتباط با لزوم برگزاری دو سالانه همایش های تخصصی به منظور پیشگیری از  ریزش مقاله وجود دارد، دبیرخانه این همایش مقالات خوبی تا ۱۵ دیماه از متخصصان جامعه علمی کل ایران دریافت کرد.

ارسال ۱۳۸ مقاله به دبیرخانه همایش بازی های رایانه ای

وی با بیان اینکه در مجموع  ۱۳۸  مقاله با شمایل علمی و فرمت از پیش تعیین شده و متناسب با ژورنال به دبیرخانه دومین همایش واصل شده است، تاکید کرد: از این میان تعداد ۷۹ مقاله در بخش علوم انسانی، ۲۹ مورد فنی مهندسی و ۱۵ مقاله بین رشته‌ای بوده است.

قمرانی با بیان اینکه مقالات ما در حوزه مقالات مهندسی بین رشته ای و هنر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، تاکید کرد: تعداد ۱۰۲  داور داخلی و خارجی با تخصص پی. اچ. دی و عضو هیئت علمی دانشگاه این مقالات را داوری کردند وبرخی مقاله‌ها توسط چهار داور و حداقل سه نفر مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از ۱۳۸ مقاله ارسالی ۹۳ مورد پذیرش قرار گرفته است که در همایش به شکل پوستر (۶۰ مورد)  و سخنرانی ارائه می‌شود.

دبیر علمی  بخش انسانی همایش ملی بازی‌های رایانه‌ای  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصفهان دومین استان آکادمیک کشور است، تصریح کرد: دانشگاه اصفهان جزو پنج دانشگاه کلان کشور است که در حوزه فنی مهندسی و علوم انسانی  دارای افراد متخصص است و براین اساس قرار است اصفهان به عنوان قطب علمی بازی‌های رایانه ای توسط مسئولان کشوری معرفی شود.

هشدار در زمینه مباحث اسلام ستیزی به شکل تبلیغات مخفیانه در  بازی‌های رایانه‌ای غربی

وی با بیان اینکه برای  طراحی بازیهای رایانه ای باید تیمی از متخصصان رشته‌های مختلف روانشناسی، متخصص کامپیوتر جامعه‌شناسی، تاریخ، روانشناس، استاد ادبیات و غیره در  پشت صحنه حضور داشته باشند و تیم هنری برای کمک به همذات پنداری و جلوه های ویژه کمک کنند، گفت: بهره گیری از هنر روانشناسی باید در بازی‌های رایانه‌ای مورد توجه باشد چراکه به طور مثال  ایجاد  نحوه هیجان لازم  در بازی و فضای خلقی عاطفی یک سالمند با کودک فرق دارد.

قمریان با اشاره به اینکه مباحث اسلام ستیزی به شکل تبلیغات مخفیانه در  بازی‌های رایانه‌ای غربی وجود دارد، گفت: بازی های رایانه های در دنیا  به عنوان علمی میان رشته ای  شناخته می‌شود و معتقدیم برای رقابت بازی های بومی با غربی باید از ظرفیت دانشمندان خودی به خوبی استفاده کنیم.

logo-samandehi