دوشنبه، 17 شهریور 93 - 03:42

ورود وزارت ورزش

دبیرکمیته ملی فضای مجازی جوانان، گفت: اعضای کمیته فضای مجازی جوانان مشخص شده‌اند و جلسه اول این کمیته دوهفته آینده با حضور اعضای تمام دستگاه‌ها و کارشناسان فضای مجازی تشکیل می‌شود.
محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: بر اساس مصوبه هفته گذشته شورای مدیران معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، قرار است پنج کمیته تخصصی در سطح ملی تشکیل شود که یکی از آنها کمیته ملی فضای مجازی جوانان است.
دبیرکمیته ملی فضای مجازی جوانان هدف از تشکیل کمیته ملی فضای مجازی را تدوین سندی ملی برای حوزه فضای مجازی و جوانان ذکر و اظهار کرد: دراین سند سیاست‌ها و راهبردهای فضای مجازی مشخص و تمام برنامه‌ها در سطح ملی تعیین تکلیف می‌شود.
وی افزود: در این سند وظایف دستگاه‌های عمومی و دولتی در زمینه فضای مجازی و جوانان مشخص می‌شود علاوه برآن قرار است هر دستگاه به طور مستقل بودجه‌ای را برای جوانان از طریق ارکان قانونی پیگیری کند و در این زمینه برنامه داشته باشد.
مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان با بیان اینکه یکی از بزرگترین و مهمترین مباحث جوان امروز مواجهه آنان با فضای مجازی است، اظهارکرد: فضای مجازی در جنبه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین المللی ابعاد بسیار مهمی دارد. جوانان اصلی‌ترین فعالان آن هستند؛ اما سیاستگذاری درست و دقیقی در این زمینه انجام و برنامه‌هایی مصوب نشده است.
رستمی تاکید کرد: در صورت بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه جوانان می‌توانیم در ساماندهی امور آنان موفق شویم.
وی درباره نحوه تعامل کمیته فضای مجازی جوانان با شورای عالی فضای مجازی در زمینه تدوین سند ملی فضای مجازی وجوانان گفت: نماینده‌ای از این شورا در کمیته حضور دارد تا سیاست‌های کلی فضای مجازی کشور در سند اختصاصی حوزه جوانان تصویب می‌شود.
مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات کمیته فضای مجازی جوانان می‌تواند در دسترسی آسان‌تر جوانان به شبکه‌های اجتماعی موثر باشد، اظهارکرد: دنیا به سمت جهانی‌شدن حرکت می‌کند و امکان مسدودکردن ارتباط در سطح جهانی وجود ندارد و قصد نداریم برای کاری غیرممکن سرمایه‌گذاری کنیم.
رستمی در پایان با اشاره به فعالیت شبکه‌های اجتماعی گفت: لازم است حاکمیت فعال شدن جوانان در فضای مجازی بومی را جدی بگیرد و آن‌قدر این شبکه‌ها جذاب باشند و به مخاطب امکانات ارایه دهند که گرایش آنان به‌تدریج به شبکه‌های اجتماعی خارجی کاهش یابد، چراکه با اجبار و زور امکان محدود کردن فضای مجازی وجود ندارد.

logo-samandehi