دوشنبه، 03 خرداد 00 - 05:44

 

ابراهیم محمودزاده در جلسه دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مدیران شرکت مخابرات ایران و بازدید از مرکز کنترل عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران افزود: این درحالیست که چنین نرخ‌هایی در هیچ یک از کشورهای منطقه اصلا مطرح نیست.او اظهار داشت: در همین حال متوسط درآمد ایرانسل و همراه اول هم معادل یک دلار است درحالی که این رقم در کشورهای همسایه کمتر از ۱۰ دلار نیست.

محمودزاده افزود: ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار هزینه نگهداری شبکه‌های ارتباطی ثابت است که اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد می‌شود با تعرفه‌های فعلی از عهده آن برآمد اما با ارز ۲۵ هزار تومانی کل درآمد سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان و کل سود نیز ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.او با تاکید بر اینکه در مخابرات باید در زمینه تعرفه تنظیم مجدد صورت گیرد، گفت: این تنظیم مجدد بخشی از هزینه‌ها را جواب می‌دهد.
محمودزاده با اشاره به اینکه ۷۵ درصد هزینه‌های جاری شرکت مخابرات ایران مربوط به هزینه ۵۰ هزار نفر نیروی انسانی است، افزود: اگر قرار باشد هزینه‌ها را کم کنیم باید نیروی انسانی را هم کنیم. اما دولت به این خاطر شرکت مخابرات ایران را واگذار کرد که نمی‌توانست با نیروی انسانی زیاد هزینه‌ها را بالانس کند. با چنین شرایطی شرکت مخابرات ایران را تحویل داده اما امروز باید با آن مدارا کنیم و به نیابت از دولت ۵۰ هزار نیرو را نگه داشته‌ایم.او گفت: مخابرات با ۳۰ میلیون مشترک خدمات خود را به مردم عرضه می‌کند و در صورت حتی یک خط خراب، مسوول آن است. اینکه می‌گویند مخابرات رقیب ندارد، استقبال می‌کنیم رقیب جدیدی با ما همجوار شود و این خدمات را ارایه بدهد.
محمودزاده تصریح کرد: اگر تعرفه‌ها مجدد تنظیم شود، می‌توانیم بخشی از نیاز را برآورده کنیم اما بخش دیگر باید در توسعه اتفاق بیفتد. شرکت‌های بزرگ یا با توسعه هزینه‌های خود را پوشش می‌دهند یا با کاهش هزینه اما مخابرات برای توسعه به ۱٫۵ تا ۲ میلیارد دلار نیاز به هزینه دارد.او با اشاره به مشکل عدم امکان سرمایه‌گذاری در شرکت مخابرات ایران افزود: راه‌های زیادی برای تامین سرمایه وجود دارد اما در مجموع خود یک کسب و کار باید پاسخگو باشد. اگر دست‌مان باز باشد، سرمایه را با اوراق بهادار هم تامین می‌کنیم.
به گفته رئیس هیات مدیره مخابرات ایران، مخابرات از برند اجتماعی «ارتباطات ایران» برخوردار است و همه آحاد جمعیتی ایران از این سیستم استفاده می‌کنند. برای توسعه شبکه نیز ایجاد یک میلیون پورت اینترنت پرسرعت را در دستور کار سال جاری قرار داده‌ایم.

logo-samandehi