دوشنبه، 30 فروردین 00 - 04:53

 

گزارش عملکرد مربوط به فعالیت اداره نگهداری و پشتیبانی شبکه انتقال ( فیبر نوری) مخابرات در طی سال ۱۳۹۹ منتشر شد. به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، اداره نگهداری و پشتیبانی شبکه انتقال ( فیبر نوری) مخابرات استان شامل سه واحد نگهداری، نصب و آزمایش و تحویل می باشد که ضمن نگهداری بیش از ۱۲ هزار کیلومتر فیبر نوری در سطح استان ،عملیات نصب و راه اندازی کلیه طرح های جدید OCDF را نیز انجام می دهد.

از جمله اقدامات این اداره در سال ۱۳۹۹ می توان به ۳۱۹ مورد رفع خرابی، ۶۹ مورد اصلاح، بازسازی و بهینه سازی، ۵۳ مورد کابل یابی (پیشگیری از خرابی)، ۳۱ مورد بازدید و کارشناسی و ۳۴ مورد طرح در واحد نگهداری ،۴۹۵ مورد نصب FTTH، DATA، مایکروویو، موبایل، بین مراکز، CWDM و ONU در واحد نصب و همچنین ۱۱۹ تحویل اپتیکی شده،۷۷ تحویل مقطعی،۱۹ تحویل موقت و پنج تحویل قطعی در واحد عملکرد فنی و آزمایش اپتیکی اشاره کرد.

گفتنی است پرسنل این اداره با وجود  تمام کاستی ها و  در شرایط سخت کرونایی به این مهم دست پیدا کرده اند.شایان ذکر است کابل های فیبر نوری سرعت انتقال داده بسیار بالایی دارند و در مقایسه با کابل های مسی از پهنای باند بسیار بالاتری پشتیبانی می کنند. انتقال اطلاعات از طریق نور در این فناوری، اختلال ارتباطی را به حداقل می رساند و باعث می شود نور بدون نیاز به تقویت سیگنال به راه خود ادامه دهد. بنابراین استفاده از کابل های فیبر نوری می تواند جایگزین مناسبی برای کابل های قدیمی مسی باشد.از کاربردهای فیبر نوری می توان به : راه اندازی سامانه اینترنت، شبکه های رایانه ای، جراحی و دندانپزشکی، برقراری تماس تلفنی بدون تاخیر و کاربرد در صنایع حساس نظامی و فضایی اشاره کرد.

logo-samandehi