شنبه، 28 اردیبهشت 98 - 05:44

 

هفتاد و چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور استاندار ، مدیرانی دستگاه های  دولتی و نمایندگان بخش خصوصی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. عباس رضایی  استاندار اصفهان در این جلسه  از تصویب  بسته حمایتی مالیاتی برای واحدهای تولیدی و غیر تولیدی در ۱۴ بند خبر داد و گفت: هدف این بسته حمایتی پشتیبانی از واحدهای تولید و مودیان برای رفع مشکلات مالیاتی و حرکت به سمت تسهیل امور مالیاتی این واحدها و رفع موانع تولید است.

وی با بیان این که متاسفانه بانک های خصوصی کمتر در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی فعال هستند، گفت: بر اساس مصوبه  شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کمیته ای تشکیل شد تا مشکلات و نظرات تولید کنندگان و مدیران عامل بانک ها را بررسی و راهکارهایی برای تعامل بیشتر در نظر گرفته شود.

رضایی بیان کرد : به عنوان مثال بانک های خصوصی با توجه به دریافت کارمزد بیشتر، رغبت تولید کننده را برای دریافت تسهیلات کمتر می کند و از سویی دیگر نگرش این بانکها به بخش تولید کمتر است.

همچنین رییس شورای دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این شورا با اشاره به کاغذبازی اداری موجود، از مدیران کل دستگاه های مختلف خواست ضمن کاهش فرایند صدور مجوزها، طرح هایی آماده و بدون نام به منظور ارائه به سرمایه گذاران در عرصه های کشاورزی، گردشگری و تولیدی برنامه ریزی و مقدمات جذب سرمایه گذار را فراهم کنند.

 

 

ارایه بسته های حمایتی می تواند برای فعالان اقتصادی امیدآفرین باشد

مسعود گلشیرازی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد ،افزود:حضور بخش خصوصی به عنوان پیاده نظام  در جنگ اقتصادی گره گشا خواهد  بود.وی با اشاره به بسته حمایتی اداره امور مالیاتی استان اصفهان در  سال رونق تولید گفت:ارایه این قبیل بسته های حمایتی سازمان های دولتی در شرایط کنونی می تواند  امیدآفرین باشد و سازمان های مانند گمرک،بیمه تامین اجتماعی،بانکها می توانند با ارایه این بسته ها به رونق تولید در استان کمک کنند.

بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع جذب شده توسط بانک ها از استان خارج می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خروج منابع استان توسط بانک های خصوصی و دولتی  اشاره کرد و گفت:در سال ۹۷ بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان از منابع جذب شد استان در سایر استان ها هزینه شده است و میانگین هزینه شدن منابع بانکی در استان ۵۸ درصد و این در حالیست که میانگین کشوری  ۸۳ درصد است .گلشیرازی خواستار تشکیل کمپین برای معرفی عملکرد بانک ها در استان  اصفهان  شد و گفت: مردم و فعالان اقتصادی بایستی بدانند که کدام بانک منابع جذب شده استان اصفهان را در همین استان هزینه می کند.

محمدی معاون قضایی دادگستری استان اصفهان در این جلسه خواستار آسیب شناسی از عملکرد بانک ها در خارج سازی منابع بانکی از استان اصفهان شد .

محمود تولایی رییس اتاق بازرگانی کاشان در این جلسه خواستار استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل استان برای حل مسایل  مشکلات فعالان اقتصادی شد و گفت:به جای ایجاد سازوکار های جدید حمایتی از واحدهای تولیدی از ظرفیت این ستاد قانونی بایستی بیشتر استفاده شود.علی کرباسی زاده مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار معرفی پروژه های کلان اقتصادی به بانک های عامل استان شد و گفت:بانک ها می توانند در راستای بهبود فضای کسب و کار و توسعه زیرساخت های اقتصادی استان این پروژه ها را تمین مالی کنند .نصری دبیر کمیسیون مشترک بانکهای استان اصفهان در این جلسه گفت: مطالبات معوق یکی از چالش های جدی بانکهای استان  در ارایه تسهیلات مجدد به فعالان اقتصادی است .

logo-samandehi