یکشنبه، 16 تیر 98 - 07:40

 

تالارنامه، پلتفرم آنلاین برنامه ریزی مراسم عروسی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ توسط ۳ هم بنیانگذار شروع کرد. دغدغه اصلی، نبود یک بستر جامع و کامل و مورد اعتماد در زمینه خدمات عروسی بود که زوج ها بتوانند به واسطه ی آن در کمترین زمان و با مناسب ترین هزینه به خدمات دهندگان با کیفیت و مناسب دسترسی پیدا کنند. از سوی دیگر نبود محتواها و آموزش های غنی در طول فرایند برگزاری مراسم عروسی باعث سردرگمی زوج های جوان می شود. همه این موارد باعث شد تا تالارنامه با ایده برنامه ریزی آنلاین مراسم عروسی پا به عرصه دیجیتال بگذارد.
در حال حاضر تالارنامه فضایی مهیا کرده که در آن اطلاعات بیش از ۷۰۰۰ خدمات دهنده مرتبط با عروسی، از سراسر کشور موجود است. برنامه ریزی گام به گام، معرفی هدفمند خدمات دهندگان عروسی، محتواهای مناسب و غنی، مشاوره و راهنمایی رایگان و … همگی از جمله امکاناتی هستند که تالارنامه در اختیار زوج های جوان قرار می دهد. بزرگترین ویژگی تالارنامه ارائه برنامه ریزی مناسب و متناسب با بودجه و زمان با تخفیف ویژه برای زوجین است.
در تالارنامه یک زوج می تواند تمام خدمات مرتبط با برگزاری مراسم عروسی خود را پیدا کرده و بر اساس نیاز خود مقایسه و با استفاده از پشتیبانی تالارنامه بهترین خدمات دهندگان را برگزینند. سپس با تخفیفات ویژه از ۱۰ الی ۵۰ درصد با خدمات دهندگان قرارداد همکاری ببندند. ما در تالارنامه سعی در بهینه سازی و صرفه جویی زمانی و مالی عروس و دامادها را داریم.
رسیدن به امروز اصلا آسان نبوده و همواره مشکلاتی در راه تیم بوده است.
یکی از مشکلاتی که در مسیر تالارنامه و همه ی کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) وجود دارد، نیاز به ایجاد فرهنگ استفاده جدید در مردم است زیرا استارتاپ ها عموما بازارهای سنتی را بهم ریخته و با نوآوری مسیر جدیدی را برای ارائه خدمات و یا محصول ارائه می دهند. در این بین ما توانستیم با ارائه محتوای مناسب به مخاطبان هدف و همچنین خدمات با کیفیت به جامعه مخاطب مناسب و رو به رشدی دست پیدا کنیم.
اما مشکلات متعددی در فضای بیرون بر مسیر تیم های کارآفرین نیز اثرگذاشت که تالارنامه نیز از این مشکلات دور نبوده است. یکی از مهمترین مشکلات برای استارتاپ ها در فضای اقتصادی فعلی٬ تامین سرمایه است. تامین سرمایه می تواند از راه های مختلفی صورت گیرد که متداول ترین آنها اخذ وام و یا جذب سرمایه از سرمایه گذاران است.
دریافت وام و قرض از بانک ها و صندوق های مالی برای استارتاپ ها بدلیل بالا بودن ریسک کسب و کارشان و همچنین دست نیافتن به درآمد پایدار راه منطقی نیست و توصیه نمی شود. اما در شرایطی که یک استارتاپ نیاز به اخذ وام برای تامین سرمایه در گردش خود داشته باشد نیز باید هفت خان را طی کند. بارها از مسئولین مختلف خبر اختصاص تسهیلات ویژه برای کارآفرینان منتشر شده است اما هیچ یک درباره روند بسیار سخت دریافت این تسهیلات صحبتی نمی کنند. اگر قصد دریافت این تسهیلات را دارید باید کفش آهنی به پا کنید و برای چند ده میلیون وام غیر از وثیقه های بانکی و چندین ضامن کارمند و معتبر٬ از ادارات و سازمان های مختلف استان تاییدیه فعالیت بگیرید! از اداره ارشاد و اداره کار گرفته تا کمیته امداد امام خمینی! در آخر هم ماه ها برای اختصاص بودجه و پرداخت وام در انتظار باشید.
جذب سرمایه نیز در شرایط اقتصاد متلاطم حال حاضر ما اصلا کار آسانی نیست و بسیاری از سرمایه گذاران بر بازارهای غیرمولد تمرکز دارند. متاسفانه سرمایه فعال در زمینه سرمایه گذاری خطر پذیر کشور به نسبت فرصت موجود بسیار کم است و این کار را برای تیم های کارآفرین بسیار سخت میکند. عدم توازن بین استارتاپ ها و سرمایه گذاران فعال نیز باعث شده است که هزینه سرمایه برای استارتاپ ها بالا رود.
آنچه که تالارنامه را علی رغصم مواجه با این مشکلات به امروز رساند٬ تلاش و پشتکار تمام اعضای تیم بوده است. ما با حفظ امید و انگیزه خود توانستیم از پس ۱۰۰۰ مشکل پیشین برآییم و به استقبال ۱۰۰۱ مشکل آینده رویم.

logo-samandehi