شنبه، 26 بهمن 98 - 10:22

 

 

 

در حاشیه‌ی پنجمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» که ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود، چند کارگاه جذاب برنامه‌ریزی شده که شرکت در آن‌ها می‌تواند افق‌های جدیدی را در پیش چشم شما بگشاید.کسانی که در کنفرانس به‌عنوان شرکت‌کننده ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند به شماره‌ی ۰۹۱۳۷۵۰۰۴۰۷ یا ID تلگرام @uicvgame پیام بدهند تا کد تخفیف ۱۰۰% برای یکی از کارگاه‌ها به آن‌ها داده شود. به‌علاوه، برای کسانی که علاقمند به شرکت در همه‌ی کارگاه‌های شناختی هستند، تخفیف ویژه‌ی شرکت رایگان در یک کارگاه از طریق خرید بلیط مخصوص در نظر گرفته شده است.

در ادامه مروری به جزییات کارگاه‌ها خواهیم داشت:

——————————————————————————————–

کارگاه کسب‌و کارهای مبتنی بر بازتوانی شناختی؛ گذری بر نروماکتینگ و نرواکونومی

این کارگاه ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن در دانشکده‌ی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان (مقابل ساختمان کتابخانه‌ی مرکزی) برگزار می‌گردد.

ارائه‌کننده‌ی این کارگاه دکتر آناهیتا خرمی بنارکی پزشک عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دارای مدرک مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی از امیرکبیر، فلوشیپ روان‌عصب‌شناسی از پژوهشکده علوم شناختی، دکترای علوم اعصاب شناختی از پژوهشکده علوم شناختی، پزشک و توانبخش شناختی و مدرس رشته توانبخشی شناختی در پژوهشکده علوم شناختی و کلینیک مغز و شناخت و مدیر آموزشی و پژوهشی این کلینیک (زیرنظر پژوهشکده شناختی و دانشگاه علوم پزشکی ایران) می باشد.

چکیده:

عصب‌شناختی این اجازه را به بشر داده است تا با نگاهی دوباره به شناخت در قالب حداقل عناصر شناختی مانند ادراک، توجه و حافظه، بار دیگر ناشناخته های رفتار و افکار انسانی را این بار مبتنی بر مغز واکاوی کند. در این راستا علوم شناختی ترکیبی است از انسان‌شناسی شناختی، هوش مصنوعی، زبان‌شناسی شناختی، نوروفیلاسوفی و از همه مهمتر عصب‌شناختی. از آنجایی که حضور انسان در تمامی حوزه‌هایی که انسانیتش را نشان می‌دهد به واسطه مغز است، عجیب نیست که بعد از سالها تحقیقات، عناوین و گرایش‌هایی مانند توانبخشی شناختی، عصب تحولی، عصب شناختی اجتماعی و مانند آن را داشته باشیم. نرواکونومی (Neuro-Economy) و نرومارکتینگ (Neuro-Marketing) از جذاب‌ترین زمینه‌های تحقیقاتی هستند. حوزه نرواکونومی یا عصب‌اقتصاد، نه تنها آنچنان که از اسمش پیداست به اقتصاد نمی‌پردازد، بلکه مقوله کلان اقتصاد را چیزی جز تصمیم گیری نمی‌داند و در این راستا تصمیم‌گیری انسان را در حوزه‌های مختلف نه فقط اقتصاد به چالش کشیده و به بحث و تحقیق می‌گذارد. از طرفی دیگر، از دل این مقوله، ادل اسمیت در سال ۲۰۰۲ نرومارکتینگ را مطرح می‌کند که امروزه بیشتر با عنوان Consumer Neuroscience از آن یاد می‌شود. در این راستا، پژوهش‌های زیادی انجام شده است تا بتوان رفتار مصرف‌کننده را از پیش از خرید،  در حین خرید و پس از آن به بحث و نظر گذاشت. مقوله‌ای کمی ناآشناتر با موارد فوق، توانبخشی شناختی است که مبتنی بر آخرین دستاوردهای عصب شناختی و اخیرا گرایش RDoC، تلاش دارد آن را از شکل کلاسیک خارج کرده و دانش پایه توانبخشان را به سمت علوم اعصاب سوق دهد و پیش ببرد. شاید پرسسش این باشد که این سه حوزه به ظاهر نا مربوط را چگونه می توان بهم ارتباط داد؟

در این کارگاه به پاسخ به این پرسش می‌پردازیم و چالش‌های پیرامون آن را در سمت‌وسوی کاربردی مطرح و در عین حال بستری را آماده می‌کنیم تا در آن  نشانه‌هایی از بروز و وقوع روش‌ها و دیدگاه‌های نوین در کارآفرینی و سرمایه‌گذاری‌های نو و بدیع به نمایش بگذاریم. این مبحث برای اولین به این شکل مبسوط در ایران تنظیم  شده و در این کارگاه ارائه می‌شود.

——————————————————————————————–

کارگاه بازی‌های شناختی و ردیابی چشمی

این کارگاه از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار نواندیشان مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اصفهان (در حاشیه‌ی کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای) توسط خانم دکتر آناهیتا خرمی بنارکی برگزار می‌شود.

چکیده:

استفاده از فن‌آوری‌های جدید در توانبخشی عصبی موجب شده که فرایند توانبخشی با شدت و وسعت بیشتری طی شود. در این راستا می‌توان درمانگران را در یک فرایند مداوم اقتصادی هدایت کرد. ویدیوی تعاملی (IV) به درمانگران اجازه می‌دهد که با محیط‌های مجازی‌ای کار کنند که موقعیت‌های واقعی را بازتولید می‌کنند. در این مسیر بیماران با فعالیت‌های روزانه زندگی خود بیش از هر چیزی درگیر هستند (ADL). چنین تمرینات بازتوانی با تمرکز بر بازیادگیری کارکردهای از دست رفته،  تلاش دارند  فرایند های نوروپلاستیسیتی مغز را تنظیم کنند.

یک محیط توانبخشی شناختی مبتنی بر IV و ابزارهای ردیابی چشمی ET یا ترکیب آنها، امروزه در توانبخشی به شدت توصیه می شود. اما باید بر اساس دیدگاه بالینی، اثربخشی چنین مداخلات درمانی را در کنار صحت و دقت و پیچیدگی فن‌آوری‌ها در نظر گرفت. چرا که مراحل کامل شدن یک ابزار یا روند درمانی تا به طورکامل به محیط درمان توصیه شود (به خصوص در مورد توانبخشی شناختی که خود کودک نوپای علوم اعصاب است) فرایندی چند مرحله و چندگانه است که می بایست از نظر شناختی و بالینی مورد نظر و تایید قرار گیرد؛ بنابراین سازندگان چنین ابزاری باید این موضوع را در نظر داشته باشند.

در این راستا باید دید ابزار ردیابی چشمی تا چه میزان صحت و دقت استخراج رفتار آدمی و اطلاعات مغز را دارد و در دنیای شناختی و اختلالات به چه صورت می‌تواند کمک کند. از طرفی بازی‌های شناختی باید چه خصوصیاتی داشته باشند تا شناختی تلقی شده و از طرفی واقعا بر مغز بیماران و مشکلات آنها تاثیرگذار باشند. به دنبال آن می توان گفت تعامل بازی و کنترل چشم آیا در توانبخشی کمک‌کننده است؟ اگر آری، از چه شاخص‌هایی باید برخوردار باشد؟؟

از اهدافی که می توان برای چنین مداخلاتی در نظر گرفت، کمک به افراد برای بهبود مشکلات در زندگی روزمره به طور موثرتر و تمرکز بر توجه کاربران بر محرک‌های مهم و کاهش زمان اجرای تکالیف و کاهش خطاها می‌باشند.

——————————————————————————————–

کارگاه قدرت مغز و HCI

این کارگاه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار نواندیشان مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اصفهان (در حاشیه‌ی کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای) برگزار می‌شود.

مدرس این کارگاه دکتر حامد علی‌یاری محقق حوزه‌ی علوم اعصاب شناختی و Neuro-Gaming است.

چکیده:

بازی‌های رایانه‌ای یکی از انواع تکنولوژی‌های تعاملی نوآورانه و نوین است که در سطح جهان گسترده شده است. به‌دلیل قدرت نفوذ بالای این رسانه، محققان مختلفی در حال مطالعه بر روی آن و بهره‌برداری جهت دستیابی به اهداف خودشان می‌باشند.

براساس ذات و توانمندی بالای بازی‌های رایانه‌ای در فعال کردن نواحی مختلف مغزی همچون بخش سنسوری مغز، بخش موتوری مغز، کورتکس، فرونتال کورتکس و … دیگر بخش‌ها، از این تکنولوژی جهت کنترل، بهبود و ارتقاء توانمندی‌های احساسی، شناختی، حرکتی و طیف وسیعی از بیماری‌ها استفاده می شود.

در این کارگاه ابتدا به معرفی مغز و وظایف آن و اثرگذاری بازی‌های رایانه‌ای بر آن خواهیم پرداخت. در ادامه با سیگنال‌های مغزی بیشتر آشنا می‌شویم و در مورد نحوه استفاده از این سیگنال‌ها در ساخت بازی‌های جدی به بحث می‌نشینیم و نقاط ضعف و قوت این روش را بیان میکنیم. در انتها نلاش می‌کنیم با کمک یکدیگر، ایده‌های کاربردی، عملیاتی از جنبه علمی و مالی را برای آینده استخراج و ارایه نماییم.

——————————————————————————————–

کارگاه درآمدزایی از تبلیغات در بازی های موبایلی

این کارگاه از ساعت ۱۳ تا ۱۳:۴۵ روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار فارابی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. ارئه‌کننده‌ی این کارگاه مهدی تاج‌الدینی استراتژیست تبلیغات دیجیتال تپسل است.

سرفصل های سخنرانی:

– روش های درآمدزایی بازی‌های موبایل

– سهم درآمد از تبلیغات در مقایسه با سایر روش‌های درآمدزایی

– درآمدزایی از تبلیغات و فرمت‌های مختلف تبلیغاتی

– آیا تبلیغات به تجربه کاربری آسیب می‌زند؟

– نحوه کاربرد و بازخورد هر فرمت تبلیغاتی، تبلیغات بنری و ویدیویی

– فرمت‌های تبلیغاتی مناسب برای ژانرهای مختلف بازی‌ها

– معرفی متریک‌هایی برای آنالیز تبلیغات موبایلی

-روش‌های نوین درآمدزایی از تبلیغات

– تجربه برترین بازی‌ها در تپسل در درآمدزایی از تبلیغات

——————————————————————————————–

پنل مشترک تپسل، آواگیمز و کافه‌بازار (تبلیغات؛ خوب، بد، زشت! گذری بر نقش مخرب تبلیغات در سودآوری بازی)

این پنل از ساعت ۱۳:۴۵ الی ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار فارابی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. مهمانان پنل مهدی تاج‌الدینی استراتژیست تبلیغات دیجیتال تپسل، حسین مزروعی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و انتشار آواگیمز و سپهر چوب‌ساز مدیر نشر بازی‌های کفه‌بازار خواهند بود. بعد از این پنل، رویداد uiDemoday که شامل ارائه‌ی بازی‌ها به‌هدف جذب سرمایه‌گذار است، برگزار می‌شود.

 سه کارگاه حوزه‌ی روانشناسی شناختی و پزشکی

با تهیه‌ی این بلیط می‌توانید در سه کارگاه «بازی‌های شناختی و ردیابی چشم»، «قدرت مغز و HCI» و «کسب‌و کارهای مبتنی بر بازتوانی شناختی؛ گذری بر نروماکتینگ و نرواکونومی» شرکت کنید.

مهلت ثبت نام : ۳۰ بهمن

کارگاه درآمدزایی از تبلیغات در بازی های موبایلی + پنل مشترک تپسل، آواگیمز و کافه‌بازار (تبلیغات؛ خوب، بد، زشت! گذری بر نقش مخرب تبلیغات در سودآوری بازی)

این برنامه از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار فارابی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام : ۳۰ بهمن

——————————————————————————————–

کارگاه بازی‌های شناختی و ردیابی چشم

این کارگاه از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار نواندیشان مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اصفهان (در حاشیه‌ی کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای) برگزار می‌شود.مهلت ثبت نام : ۳۰ بهمن

——————————————————————————————–

کارگاه قدرت مغز و HCI

این کارگاه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار نواندیشان مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اصفهان (در حاشیه‌ی کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای) برگزار می‌شود.مهلت ثبت نام : ۳۰ بهمن

——————————————————————————————–

کارگاه کسب‌و کارهای مبتنی بر بازتوانی شناختی؛ گذری بر نروماکتینگ و نرواکونومی

این کارگاه ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن در دانشکده‌ی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان (مقابل ساختمان کتابخانه‌ی مرکزی) برگزار می‌گردد.مهلت ثبت نام : ۲۹ بهمن

لینک ثبت نام 

logo-samandehi