سه شنبه، 16 دی 99 - 09:54

 

داشــتن یک رویا و تلاش برای دســتیابی به آن، دو موضوع کامـلا متفاوتند. افراد زیادی دوســت دارند که یک کارآفرین موفق با کســب‌وکار اینترنتی ســودآور باشند. آنها راجع به داشــتن زندگی دلخواه خود و نداشتن نگرانی مالی رویاپردازی میکنند. همچنین به دنبال کارآفرینان موفقی هســتند که از ســاعات اداری ۹ تا ۵ خلاص شــده اند، شغل مورد علاقه خود را یافته و درآمد بالایی دارند.


متاســفانه تعــداد معدودی از ایــن افراد، گام های اساســی برای دســتیابی به این هدف، یعنی راه اندازی کســب‌وکار آنلاین شخصی شــان را برمیدارنــد. از بین این افراد، بسیاری از آنها نحوه شروع کار را بلد نیستند و نمیدانند چطور باید این مسیر را ادامه داد.
 به این ترتیب، رویای موفقیت مالی و تغییر سبک زندگی، تنها در حد یک رویا باقی میماند.

خوشبختانه لازم نیست رویای راه اندازی کســب‌وکار اینترنتی هم مانند سایر رویاها به شکســت منتهی شود. شما میتوانید کســب‌وکار اینترنتی موفقی راه اندازی کنید که به شــما اجازه میدهد کار موردعلاقه تان را داشته باشید، نیازهای مالی خانواده تان را تامین کنید و به نحوی که دوســت دارید زندگی کنید.

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین آنلاین موفق، دو عامل اصلی وجود دارد: داشــتن اراده قوی برای تلاش زیاد و یک اســتراتژی تاییدشــده. اگرچه نمیتوانم شــما را مجبور بــه کار زیاد برای کســب‌وکار موفق کنم، اما میتوانم براساس تجربیاتم، نقشه و قوانین اثبات شده ای ارائه دهم تا با پیروی از آنها، شما نیز مثل من بتوانید یک کسب‌وکار آنلاین سودآور راه اندازی کنید.

کتــاب ۴۰ قانون برای موفقیت کســب‌وکارهای اینترنتی طراحی شــده تا ایده های مربوط به کســب‌وکار اینترنتی خود را فهمیده و پیاده ســازی کنیــد. اگر درحال راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک، محصول اطلاعاتی، نرم افزار خدماتی، سایت عضویت، شــرکتی که از طریق اینترنت خدمات حرفه ای ارائه میدهد یا هر نوع اســتارتاپ جدیدی هستید، این کتاب اطلاعات و بینش لازم برای راه اندازی کسب‌وکار اینترنتی به شیوه ای درست را به شما ارائه میدهد .


چه کسی این کتاب رو نوشته و چرا؟

متیو پائولسون

متیو پائولسون

متیو پائولسون بنیان‌گذار و مدیر وب‌سایت MarketBeat است که به انتشار اخبار، اطلاعات و ابزارهای تحقیقاتی مربوط به بازار بورس می‌پردازد. MarketBeat در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک کمپانی خصوصی با رشد بسیار سریع در داکوتای جنوبی معرفی شد و به خاطر رشد و موفقیت مستمر خود موردتوجه سایر نشریات نیز قرار گرفت. این وب‌سایت ماهیانه بیش از ۱۵ میلیون بازدید دارد و به یقین یکی از گسترده‌ترین کمپانی‌های رسانه‌ای در داکوتای جنوبی است.

متیو به عنوان یک سهام‌دار فعال، در بیش از ۶۰ کسب‌وکار کوچک و استارتاپ با رشد بالا سرمایه‌گذاری کرده که برای نمونه می‌توان به Buffer، Dollar Shave Club، Lime، Lyft، Ripple و Wikia اشاره کرد. او صاحب و سهام‌دار املاک و مستغلات فراوان شامل چندین هتل و مجتمع مسکونی می‌باشد. همچنین رئیس Falls Angel Fund می‌باشد که به سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی با رشد بالا در داکوتای جنوبی و ایالت‌های اطراف آن مشغول است.

در سال ۲۰۱۹، متیو استارتاپی به نام Startup Sioux Falls را پایه‌گذاری کرد که در واقع یک سازمان با هدف برقراری ارتباط بین صاحبان استارتاپ‌های مختلف می‌باشد. او مدیر چندین استارتاپ دیگر است که برای نمونه می‌توان به ۱ Million Cups، Hey Sioux Falls، Innovation Expo و the Zeal Center for Entrepreneurship اشاره کرد. او ۸ کتاب در زمینه کسب‌وکار و امور مالی شخصی منتشر کرده که برای نمونه می‌توان به ۴۰ Rules for Internet Business Success، Email Marketing Demystified، The Ten Year Turnaround و Automatic Income and Online Business from Scratch اشاره کرد.


مشخصات فنی کتاب

کتاب 40 قانون برای موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی

تعداد صفحات: ۱۸۲ صفحه

قطع: رقعی

جنس کاغذ: بالکی (باعث میشه کتاب وزن کمتری داشته باشه و همینطور چشمتون اذیت نشه)

نویسنده: متیو پائولسون

مترجم: میلاد صالحی

ویراستار: واننی منصوریان

انتشارات: نشریار


سرفصل‌های کتاب ۴۰ قانون برای موفقیت در کسب‌وکار اینترنتی

بخش اول : رشد و توسعه فردی
قانون : ۱ دلیل و هدف خود را مشخص کنید
قانون : ۲ بهانه ها محرکی برای شکست قطعی هستند
قانون : ۳ نقش ارتباطات پررنگتر از اطلاعات است
قانون : ۴ همواره به دنبال یادگیری باشید
قانون : ۵ برای خانواده خود اهمیت قائل شوید
قانون : ۶ هربار، تنها در مسیر مشخصی حرکت کنید
قانون : ۷ از قانون سوپرمارکت پیروی کنید
قانون : ۸ فردی باشید که دیگران مشتاق کار با شما باشند
قانون : ۹ شغل روزانه خود را (خیلی زود) کنار نگذارید
قانون : ۱۰ آماده شکست باشید، اما برای موفقیت برنامهریزی کنید

بخش دوم : راه اندازی کسب‌وکار
قانون : ۱۱ انتخاب بازار یک تصمیم حیاتی است
قانون : ۱۲ از مدل کسبوکار بقیه تقلید نکنید
قانون :۱۳ بهجای طرح کسبوکار، یک مدل کسبوکار داشته باشید
قانون : ۱۴ اجازه دهید مشتریان محصولاتتان را توسعه دهند
قانون : ۱۵ منحصر به فرد باشید
قانون: ۱۶ کار را با حداقل محصول پذیرفتنی شروع کنید
قانون : ۱۷ سهام کسب‌وکارتان را از همان ابتدا به دیگران واگذار نکنید
قانون : ۱۸ نیازی به یک نام دامنه عالی ندارید
قانون : ۱۹ از قیمت گذاری مبتنی بر ارزش استفاده کنید
قانون : ۲۰ رونمایی محصول را به یک رویداد بینظیر تبدیل کنید

بخش سوم:مدیریت کسب‌وکار
قانون : ۲۱ امور مالی را از همان ابتدا به درستی جلو ببرید
قانون : ۲۲ پر مشغله بودن به معنای بهره وری نیست
قانون : ۲۳ در کسب‌وکار خود نقش کارمند را نداشته باشید
قانون : ۲۴ با مشتریان خود روابط دوستانه برقرار کنید
قانون : ۲۵ لازم نیست همه مشتری شا باشند
قانون : ۲۶ پیش از امضای قرارداد، آن را با دقت بخوانید
قانون : ۲۷ علائم حیاتی شرکت خود را بررسی کنید
قانون : ۲۸ شکاک و هوشیار باشید
قانون : ۲۹ ضعیف ترین ارتباطات کسب‌و کارتان را تقویت کنید
قانون : ۳۰ شکست بخورید، تسلیم شوید و دوباره شروع کنید

بخش چهارم : رشد کسب‌وکار
قانون : ۳۱ تنها با راه اندازی کسب‌وکارتان، مشتری جذب نمیکنید
قانون : ۳۲ تبلیغات نتیجه محور
قانون : ۳۳ جایی بروید که مخاطبانتان حضور دارند
قانون : ۳۴ برای بازاریابی، به شبکه های اجتماعی یا مجلات وابسته نباشید
قانون : ۳۵ لیست مشتریان خود را داشته باشید
قانون : ۳۶ با تأیید اجتماعی، اعتبار خود را نشان دهید
قانون : ۳۷ مرتبا در حال تست باشید
قانون : ۳۸ از سه عامل کلیدی برای رشد درآمد استفاده کنید
قانون : ۳۹ نهایت تلاش خود را برای موفقیت بکنید
قانون : ۴۰ کار شما هیچگاه به پایان نمیرسد


بخش هایی از کتاب ۴۰ قانون برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی

خیلی بعید اســت که کارآفرین تنها یک ایده کسب و کار در سر داشته باشد. اگر شما مثل من باشــید، احتمالاً فایلی در کامپیوترتان دارید که لیستی از ۲۰ الی ۳۰ ایده ممکن برای کسب و کارهای مختلف که میتوانستید به آنها بپردازید، در آن وجود دارد. اگر زمان و منابع نامحدودی داشته باشید، میتوانید به همه آنها جامه عمل بپوشانید، اما از آنجایی که منابع محدودی دارید، باید انتخاب کنید که بهترین ایده کســب و کار برای اختصاص بهینه زمان و انرژی کدام است.
اگر هدف شــما از صرف زمان روی یک ایده، پیشــنهاد شراکت دوستتان باشد که ایــن ایده را مطرح کرده، به هیچ عنوان ســرمایه گذاری موفقــی نکردهاید. یا اگر کار روی یک ایده کسب و کار را، فقط به دلیل تصورتان از پیاده سازی ساده و درآمد بالای آن انجام میدهید، باز هم سخت در اشتباهید. با این اوصاف تنها روی ایده ای کار کنید که نسبت به آن اشتیاق زیادی دارید و معتقدید که بیشترین احتمال موفقیت را خواهد داشت.

من به مدل کارآفرینی مدیریت چند کسب و کار باور دارم، زیرا تنوعی خواهید داشت که کارآفرینان دیگر ندارند، اما این بدان معنا نیســت که برای داشتن چنین کسب و کاری، شما باید چندین کسب و کار را به طور همزمان راه اندازی کنید.
کارآفرینان موفقی که چندین کســب و کار متفاوت دارند، معمولا با یک ایده شــروع به کار میکنند. ســپس تمام انرژی و تلاش خود را صرف توســعه و رشد آن ایده میکنند. پس از اینکه کسب و کارشــان پایدار و موفق شــد، سیستمی متشــکل از افراد، فرایندها و فناوریهــای لازم برای انجام عملیات روزانه ایجاد میکنند و به این ترتیب دیگر نیازی به توجه مداوم آنها به این کسب و کار نیست.

شــما باید بــرای موفقیت کســب و کارتان نیز آماده باشــید. اگر میــزان تقاضا برای محصول یا خدمات بســیار بیشتر از حد انتظارتان باشــد، چه میکنید؟ اگر کسب و کارتان تنها بر ارائه مهارت خاص، ارائه خدمت یا ســاخت محصولی توســط شما متکی باشد، با پر شــدن زمانتان، دیگر رشد درآمد نخواهید داشــت. اگرچه ممکن است کسب و کارتان را به تنهایی شــروع کنید، اما باید برای گســترش آن نیز برنامه ریزی نمائید.

راجع به رشد و گســترش کســب و کارتان فکر کنید. چه کســانی را باید برای کمک به اداره کسب و کارتان اســتخدام کنید؟ آنها باید چه مهارتها، تحصیلات و شــخصیتی داشــته باشند؟ چارت ســازمانی شما به چه شکلی خواهد بود؟ به چه تجهیزات، تکنولوژی یا فضای اداری نیاز دارید؟ کســب و کارتان پس از رشد، چه شــکلی خواهد بود؟ وقتی اندازه کسب و کارتان ده برابر اندازه کنونی اش باشــد، نقش شما در آن چه خواهد بود؟ چنانچه توانایی پاسخگویی به این ســؤالات را دارید، بنابراین آمادگی لازم برای رشد کسب وکارتان را هم دارید، حتی فراتر از انتظارتان.

 

 

خرید این کتاب بصورت اینترنتی

جهت سفارش پیامکی عدد ۲ را به شماره ۰۹۳۰۹۱۳۲۱۰۴ ارسال کنید

 

logo-samandehi