سه شنبه، 07 دی 95 - 10:34

 

من می‌خام همین اول متن یه تشکری بکنم از خودمون و سایر همکاران مطبوعاتیمون به خاطر سال‌ها تلاش بی‌فایده و قلم‌فرسایی برای ساماندهی به وضعیت سیم‌کارت‌های بی‌هویت.بعد از سال‌ها آب در هاون کوبیدن، نتیجه این شده که پلیس اعلام کرده به شکل ناقابل ۱۰ میلیون سیم‌کارت بی‌هویت در کشور باقی و رها به حال خودشون موندن

این تا اینجا کنج حافظه شما بمونه تا برسیم به اخبار جدید. حالا دوباره یکی از این طرح ساماندهی‌های جدید کلید خورد که خییییلی بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی هست. تو این طرح جدیده قراره همه مردمی که تو شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی هستند و اتفاقا به قول امروزی‌ها فالوئرهای زیادی هم دارن، احراز هویت بشن.

خب دعوای من با آقایون مسوول ساماندهی جدید از همینجا شروع می‌شه.

آقایون! ما ده ساله که داریم تو مملکت حنجره و گلومون پاره می‌شه که چرا سیم‌کارت‌های بی‌هویت که فقط به دو تا اپراتور که خدا رو شکر داخل خاک کشورم هستن و تازه ۹۰ درصد مشکل هم به یکیشون مربوط می‌شه رو سامان بدین، اما نتیجش شده این.

حالا من موندم با این همه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان موبایلی که در اتفاقی بسیار جالب بخش زیادی از اونها کلا فیلتر هستند و کاربرانشون با فیلترشکن و VPN بهشون دسترسی دارن، چطوری قراره ساماندهی بشن؟

آقا چرا راه دور بریم، گرداننده‌های بعضی از این صفحات پرطرفدار و کانال‌های پرمخاطب اصلا داخل کشور نیستن که کسی بخاد ساماندهی‌شون بکنه. در واقع مثل این می‌مونه که اعلام بشه لطفا تمامی کسانی که قصد انجام هرگونه اختلاس دارن، لطفا نسبت به ثبت نام در سامانه اختلاس اقدام لازم را مبذول فرمایند!

خب بابا طرف نشسته با هزار جور کلک و دروغ و اتهام و عکس و غیره، این همه فالوئر جمع کرده که باهاش یه کارای صورت بده، اونوقت بهش بگیم تشریف بیار خودتو معرفی کن، چی باید بگه؟ مثلا بگه اگه خودمو معرفی کنم اجازه قانونی خلافکاری بهم می‌دین؟ یا اگه خودمو معرفی کنم، دستگیرم می‌کنید؟ یا اگه خودمو معرفی کنم، بهم چایی و غذا می‌دین و بعد هم با یه آژانس منو محترمانه راهی خونه می‌کنید؟ و کلی سوال دیگه.

ولی از شوخی گذشته برام واقعا سواله چطوری قراره این کار انجام بشه. فعلا که قرار هست از چند روز دیگه ثبت‌نام از مدیرای صفحات پربیننده شروع بشه و شخصا دارم ثانیه شماری می‌کنم چند نفر به محل ثبت‌نام مراجعه می‌کنن.

البته بگما همه صفحات و کانال‌های پربیننده خدای ناکرده خلافکار نیستن، اما من خیلی مشتاقم بدونم اون بدها تکلیفشون چی می‌شه.

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

logo-samandehi