یکشنبه، 09 دی 97 - 08:20

👈این روزها بابت هر بحرانی اعم از آلودگی هوا و مسایلی از این دست که پیش میاد، روال کار تقریبا برای مردم روشن است. یک سری جلسه و تصمیم و بعد هم باد به کمک می‌آید و خداحافظ تا بعد.

👈مثلا چند روز پیش یه جا دیدم یکی نوشته بود که کار مسوولان در جلسه بررسی آلودگی هوا مثل ستاد استهلال شده که سالی یکبار بعد از رویت هلال ماه دو روز رو تعطیل اعلام می‌کنن. اونوقت بعضی دوستان به این ستاد ایراد می‌گیرن، خب الان در مورد آلودگی هوا پس چرا کسی چیزی نمی‌گه که سالی یه بار دور هم جمع می‌شن و با رویت آلودگی هوا دو روز تعطیل می‌کنن و می‌رن تا سال بعد که آلودگی‌ها برگردن!

👈نمی‌دونم چی بگم ولی مردم اینطوری هستن و از این جور حرفا میزنن دیگه. حالا چند وقتی هست که یه مشکل تو کشور پیدا شده و اون اینکه ظاهرا به علت تعدد نهادهای تصمیم‌گیر توی کشور، دیگه خود مسوولان هم نمی‌دونن کی باید چیکار کنه دقیقا.

👈برای همین هر مشکلی که پیش میاد هر کی آدرس اون یکی رو میده و میگه فلان نهاد باید رسیدگی کنه. یعنی اگه الان از یک مسوول سوال کنی به نظر شما رفع فلان مشکل به عهده کی هست خودشم نمی‌دونه و احتمالا لیستی از نهادها رو میگه و باید اونا حل کنن. بعد حالا تک تک هم که سراغ اون نهادها بری بازم آدرس اون یکی رو میدن و دست آخر هم هیچی به هیچی.

👈به همین خاطر یه مدتی هست که یه جمله تو اینترنت دست به دست میشه بین مردم که نمی‌دونم احیانا مسوولان محترم هم می‌بینن یا نه؟ اون جمله اینه که مردم وقتی می‌بینن همه مسوولان گله دارن از وضع موجود، می‌گن”به نظرم ما مردم بد عمل کردیم که مسوولان رو اینقدر ناراحت و گله‌مند کردیم!”

👈این موضوع رو این روزها همه جا میشه دید. آی‌تی و غیر آی‌تی هم نداره. مسوولان نشستن پا به پای مردم گله می‌کنن از وضعیت بلاتکلیفی‌ها، مشکلات و کاستی‌ها!

👈یکی می‌گه قوانین به روز نیست، یکی می‌گه ما مصوب کردیم کسی اجرا نمی‌کنه، یکی می‌گه اجرا می‌شه اما نظارتی در کار نیست و خلاصه همه ناراحت هستیم دور هم.

👈خلاصه من می‌خام اینجا یه فداکاری کنم و بیام مسوولیت تمام مشکلات رو به عهده بگیرم تا خیال همه راحت بشه. منتها یه شرطی دارم. خداییش اگه من پذیرفتم مشکلا تقصیر من هست و احتمالا محکوم هم شدم لااقل مسوولان هم قول بدن حالا که من مسوولیت پذیرفتم و دیگه نیستم که مزاحم باشم، اونا هم زحمت رسیدگی و حل مشکلات رو بکشن.

logo-samandehi