یکشنبه، 09 دی 97 - 05:53

 

👈خیلی مقدمه رو نمی‌خوام طولانی کنم و همین اول بسم‌اله بگم که هممون می‌دونیم تو ایران موضوع برگزاری همایش تبدیل به یک صنعت پولساز شده که بابتش کلی شرکت تاسیس شده و به بهانه‌های مختلف از کلی اسپانسر دولتی پول می‌گیرن و به بعضی از این شرکت‌های خصوصی هم یه سری لوح تقدیر و وقت سخنرانی می‌فروشن و لوازم پذیراییش رو هم عمدتا رایگان جور می‌کنن و اسپانسر تبلیغاتی می‌گیرن و مکان هم عمدتا رایگان در میاد براشون و در کنارش یه نیمچه نمایشگاهی می‌ذارن و غرفه می‌فروشن که یه سری از این شرکت‌ها خوش باشن که عکس فلان مقام و بهمان مسوول در حال رد شدن از جلوی غرفشون ثبت بشه و حتی یه سری عکاس هستن که بابت فروش این عکسا هم پول در میارن و تبلیغات توی رسانه‌ها هم تهاتری و رایگان می‌زنن و خلاصه یه بیزینس پرسودی هست که تازه تو بعضی‌هاش از ورود حضار هم پول در میارن.

👈القصه این که از هر سانتیمتر اکثر این همایش‌ها پول می‌باره.همین ابتدا بگم که بنده نه سر پیازم نه ته پیاز و مخالفتی با تداوم صنعت پولساز برگزاری همایش در ایران ندارم چون هیچ‌کس رو به زور نمی‌برن اونجا و دو طرف ماجرا از دهنده پول و گیرنده پول راضی و خرسند هستن از کاری که می‌کنن.من فقط می‌خوام بگم خواهشا اسم همایش به نمایش یا نمایشگاه تغییر کنه تا حداقل دیگه تکلیف ملت روشن باشه. اخیرا طرف یه همایش می‌خواد برگزار کنه که برای خروجیش حل مشکل دولت الکترونیکی، هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف، کاهش بروکراسی، چابک‌سازی دولت، افزایش خدمات الکترونیکی، رفع شکاف‌های دیجیتالی، تعیین مسیر آینده فناوری در ایران و کلی از این عناوین قلمبه و سلمبه توش پیش‌بینی شده.

👈خب برادر من، ما که می‌دونیم سخنرانا یه سریشون حتی به اندازه یه کف کاغذ هم دستشون نمی‌گیرن که از روش یه حرف حسابی بزنن و همین‌طوری رو هوا یه سری باید بشود و تاکید می‌شود و مشکل داریم و مشتی بدیهیات بی‌ارزش تحویل مخاطبان می‌دن. یه سری از سخنرانان هم که می‌رن تو صفحه اول گوگل یه سرچ می‌کنن و حتی تو صفحه دومش نمی‌رن و در مدح فناوری و این چیزای بی‌سر و ته یه سری مطلب سمبل می‌کنن.

👈یکی نیست بگه خب عزیز من ما تو مملکت یه خروار قانون و مقررات لازم‌الاجرا داریم که کسی اهمیتی نمی‌ده و کسی هم ککش نمی‌گزه. حالا تو با یه همایش یه روزه می‌خوای یکشبه تمام مشکلات مملکت رو حل کنی؟ گرفتی ما رو؟

👈به خدا اگه برای همایش هیچ اسمی نذاری و هیچ خروجی‌ای هم مد نظر نباشه و خیلی شفاف بگین ما یه پولی می‌خوایم جور کنیم و دور هم دیگه جمع بشیم و یه سری سخنرانی و خالی‌بندی و یه نمایشگاهی در جنبش داشته باشیم، به هیچ‌کس بر نمی‌خوره. اما خواهشا و خواهشا لقمه گنده‌تر از کله مبارک سعی نکنید بردارید و بذارید توی دهن خودتون و بی‌خیال این مدل اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها بشین.شما که مایه رو گرفتین اصلا چه کاریه این همه سر و صدا می‌کنید، یه روز دور هم دیگه جمع بشین و بخورید و بگید و بخندید و برید خونه‌هاتون. التماس می‌کنم.

logo-samandehi