سه شنبه، 04 آبان 95 - 10:29

 

آقا این ماجرای سایت‌های همسریابی هم دیگه شورش داره در میاد. همین دو هفته پیش بود که پلیس اعلام کرد ۷۰۰ تا سایت غیرقانونی رو مسدود و به مراجع قضایی معرفی کردن.چند وقت پیشم یکی از مسوولان وزارت ورزش گفته بود این سایت‌های همسریابی تبدیل شدن به بنگاه‌های اقتصادی. باز چند وقت قبلش اعلام شد ۲۰ هزار جوان در یک سایت همسریابی غیرقانونی عضو هستن.

139402031352031845156524

خلاصه شما تو گوگل بزنی سایت همسریابی با عجایب زیادی مواجه می‌شید که از جمله یکی زده «۲۵۷ هزار نفر آماده ازدواج دایم و موقت!»

با خودم گفتم این که یکی دیگه عمرا فیلتر نباشه، کلیک کردم دیدم بازه! یه لحظه به شک افتادم گفتم خدایا من که فیلترشکن ندارم این چطوری بازه پس؟

خب چیزی برای تحلیل این قبیل تبلیغات باقی نمی‌مونه و من هر چی بیشتر موضوع رو هم نزنم بهتره. اما خب نمی‌دونم چرا یه جورایی به نظر می‌رسه این مساله سایت‌های همسریابی هم دارن به سرنوشت موسسات مالی غیرقانونی تو کشور تبدیل می‌شن که تو روز روشن و بدون مجوز مشغول کارشون هستن و کار تا جایی پیش رفته که حالا بانک مرکزی مجبور شده رو به بیلبورد و تبلیغ بیاره که مردم تو رو خدا پولتونو دست اینجاها ندین.

مردم هم هاج و واج از خودشون می‌پرسن، مگه میشه؟ مگه داریم؟ خب اینا چطوری تو روز روشن دارن غیرقانونی کار می‌کنن پس.

هموطنان گرامی لطفا به خبری که هم اکنون به دستم رسید توجه کنید. به خدا شوخی نیست، هفته قبل وزارت ورزش اطلاعیه داد که فلان موسسه همسریابی از ما مجوز نداره!

خب آقایون اینم که شد حکایت موسسات مالی غیر مجاز که. خب این چه صیغه‌ای هست؟ یعنی چی که اعلام میشه فلان سایت مجوز نداره؟ خب اگه نداره چرا اصلا باید باز باشه؟ چرا با عواملش برخورد نمی‌شه؟ اصلا مردم از کجا باید در جریان این اطلاعیه قرار بگیرن؟

وقتی سایتی فیلتر هست یعنی غیر مجاز هست. حالا انگار زین پس مردم باید حواسشون باشه که سایتی هم که فیلتر نیست شاید غیرقانونی باشه! خب شما جای مردم، یعنی باید راه بیفتن تو اینترنت به تحقیق بپردازن فلان سایتی که باز هست و توش زده ۲۵۷ هزار نفر آماده ازدواج دائم و موقت هستن، مجوز داره یا نه؟!

خب یکی ما رو روشن کنه جریان چی هست؟ این طوری که سنگ رو سنگ بند نمی‌شه.

از اونطرف تو تلگرام هم که دیگه قربونش برم، شنیدم عکس و مدت عقد رو هم رسما دارن اعلام می‌کنن و با پرداخت ۳۰ هزار تومن طرفین رو برای امر خیر به هم معرفی می‌کنن! اینو دیگه کجای دلمون بذاریم؟ آقایان مسوول یه فکر اساسی کنید لطفا.

عزت زیاد

آق فری

logo-samandehi