دوشنبه، 24 خرداد 95 - 11:20

 

اون هفته فقط پای مرغ وسط قیمت اینترنت کشیده نشده بود که اونم با حرفای یکی از مدیرای وزارت ارتباطات به وسط اومد.

اینترنت

اینترنت

مدیر عامل جدید شرکت زیرساخت برای اونکه یک خبرنگار رو قشنگ شیرفهم بکنه که چرا قیمت اینترنت تو ایران گرونه و مثلا تو یه کشور دیگه ارزون، به ارزان قیمت بودن پای مرغ در ایران و گرانی آن در کشور چین پرداخته و گفته: این موضوع به جریان عرضه و تقاضا در کشور برمی‌گردد چرا که عرضه و تقاضا در میزان قیمت تاثیرگذار است.

به عبارت دیگه ایشون گفته تو ایران چون کاربر و مصرف اینترنت کم هست پس اینترنت گرون میشه و اگه کاربرا بیشتر بشن قیمت هم میاد پایین. حالا من موندم مگه خود همین وزارت ارتباطات نمیگه کاربرای اینترنت ایران از وقتی دولت رو تحویل گرفتن چندین برابر و پهنای باند هم چند ده هزار برابر شده، اما راز این که پس چرا قیمت‌ها همچنان اون بالا گیر کردن و پایین نمیان رو من نمی‌فهمم.

البته یه چیزی هم بگم، من هنوز نفهمیدم چیزی مشتری کم داشته باشه منطقا باید ارزون باشه یا گرون؟

اما حالا که ایشون یه مثال پای مرغی زدن و نشون دادن که در جریان مسایل غیر اینترنتی هم هستن، خب شاید بشه از همین طریق اینترنت رو ارزون کرد. ایشون می‌گن تو چین قیمت پای مرغ خیلی گرون‌تر از ایران هست، حالا من رفتم یه تحقیق کردم فهمیدم پای مرغ که باز تو ایران یه قیمتی داره، اما چیزایی مثل سوسک و ملخ و خلاصه انواع حشرات و گربه و از این جور چیزا که اصلا تو ایران قیمت نداره و مفت هست.

یعنی در واقع به جای پای مرغ می‌شد مثال حشره‌جات رو زد که تو ایران راحت برای خودشون در تردد هستن و نه کسی می‌خره نه می‌خوره، اما تو چین هم می‌خرن هم می‌خورن! پس به این نتیجه می‌رسیم اینترنت برای ما باید گرون باشه و برای اونا ارزون!

این که شوخی بود اما می‌خواستم بگم حالا که اینطوره ما می‌تونیم برای کاهش قیمت اینترنت روی صادرات حشرات و گربه و خیلی موجودات دیگه به چین و در مقابل دریافت اینترنت رایگان از اونا، حساب کنیم. تازه من یه تحقیقی کردم و فهمیدم تو چین تقریبا هر جنبده‌ای خورده می‌شه و چینی‌ها از موجودات پرنده فقط هواپیما نمی‌خورن، از موجودات دریایی فقط زیردریایی نمی‌خورن و از موجودات روی زمین هم فقط تانک نمی‌خورن.

پس تا دیر نشده و این پتانسیل گسترده از دست نرفته، خیلی سریع قرارداد تبادل حشرات و اینترنت رو پیگیری کنیم که اجرایی بشه و هم ما از شر این موجودات مزاحم راحت بشیم هم اینترنت ارزونی داشته باشیم. باز بگید این آق فری چیزی نمی‌فهمه!

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

logo-samandehi