دوشنبه، 19 خرداد 93 - 04:56

 

url

به عنوان پاسخ آسیا به CES، نمایشگاه تکنولوژی کامپیوتکس امسال که در تایپه برگذار شد، پر بود از رزولوشن‌های بالا، عملکرد و نوآوری زیاد . ایسوس دو لپ تاپ را معرفی کرد که ترجیح داده بود رزولوشن هردوی آن‌ها ۴K باشد، درهمین حال گیگابایت و MSI، به رونمایی از لپ تاپ‌های گیمینگ سبک وزن با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ قناعت کردند. غول تراشه‌های دنیا، اینتل ، پردازنده‌های قدرتمند Core M خویش را به رخ همگان می‌کشید و شرکت‌های تایوانی کوچک هم دستگاه‌های نوآورانه پوشیدنی را به نمایش گذاشتند. از صدها محصولی که معرفی شد، این‌ها گل سرسبد گروهشان بودند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ:Gigabyte Aorus X۳ Plus

gigabyte-laptop-bestof-computex-2014_2600511401966841

در نمایشگاهی که بسیاری از سازندگان، سیستم‌هایی نازکتر و یا سبک تر از مدل‌های قبلی را نشان دادند،  Aorus X۳ Plusه ۱۳.۹ اینچی گیگابایت، با ارائه تجربه گیمینگ فوق العاده و یک نمایشگر ۳K واضح ، مقتدرانه قد علم کرده بود. با ۱.۸۶ کیلوگرم وزن، X۳ Plus از تمام نوت بوک‌های گیمینگ قابل ملاحضه ، سبک وزن تر بوده اما در میدان مبارزه، با کمک پردازنده ۲.۵ گیگاهرتزی i۷، کارت گرافیک Nvidia GTX ۸۷۰M و SSD‌های دو گانه ای که سرعت انتقال اطلاعات را تا ۱,۵۰۰ مگابایت در ثانیه افزایش می‌دهند، X۳ مشتی سنگین برچهره رقیبان می‌کوبد. تعدادی کلید قابل برنامه ریزی و بدنه الهام گرفته از هواپیماهای رادار گریز از دیگر مشخصات X۳ است. اگر توانستید این لپ تاپ را خریداری کنید، دستگاهی به دست می‌آورید که به قدری سبک است که می‌توانید هرجایی که مایل بودید همراه خود ببریدش و نکته قابل توجه اینکه با وجود سبکی به اندازه ای که لازم دارید، سازندگانش آن را قدرتمند ساخته اند.

بهترین‌هایبرید:ASUS Transformer Book V

asus-transformer-v-bestof-computex-2014

اولین کامپیوتر ۵ در ۱ دنیا، Transformer Book V ایسوس با یک تلفن ۵ اینچی اندرویدی که در داک تبلت ویندوزی کیبورد دار خود فرو می‌رود؛ می‌تواند یک تلفن اندرویدی، یک تبلت ویندوزی، یک تبلت اندرویدی، یک لپ تاپ ویندوزی یا اندرویدی باشد.  گرچه اقدام‌های قبلی ایسوس مبنی بر تولید دستگاه‌هایی با سیستم عامل دوگانه،  گرفتار محدودیت‌های صدور مجوز گوگل و مایکروسافت شد؛ اما Transformer Book V با راه حلی ابتکاری از مشکلات گذر نمود. یعنی با داشتن کل محیط اندروید در تلفن، وقتی آن را در داک تبلت قرار می‌دهیم،  اندروید در یک پنجره یا به صورت تمام صفحه در تبلت ظاهر خواهد شد.  با استفاده از این ترکیب عملکرد‌ها، بسیاری از نیاز‌های همراه تکنولوژیکی شما، تنها با یک سیستم رفع می‌شود.

بهترین لپ تاپ: ASUS ZenBook NX500

asus-nx500-bestof-computex-2014

نمایشگر ۴K  در فریمی‌باریک و سبک ؟ چک شد. یک پردازنده قدرتمند Core i۷ ؟ چک شد. عملکرد گیمینگ خوب باگرافیک  Nvidia GeForce ۸۷۰M ؟ چک شد. به علاوه، برای تیک زدن بقیه ویژگی‌ها لازم یک لپ تاپ مولتی مدیا، تکنولوژی VisualMaster ایسوس، دست یابی به ۱۰۰ درصد طیف رنگی NTSC بیشتر را فراهم کرده. این یعنی که رنگ‌های این نمایشگر فوق العاده دقیق و سرزنده اند و دیگر اینکه این نوت بوک اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین‌های دنیاست.

بهترین فناوری فعال: Intel Core M

intel-core-m-bestof-computex-2014

تبلت بعدی شما می‌تواند از یک آیپد باریکتر و مانند یک PC قدرتمند باشد، البته به لطف اینتل و پردازنده Core M اش. او در کامپیوتکس رونمایی شد و بر مبنای خط تولید ۱۴ نانومتری جدید غول چیپ سازی است که عملکرد بالاتری را با مصرف انرژی و دمای ایجاد شده کمتر، به ارمغان آورده. چون Core M با ۶۰ درصد TDP (طراحی نقطه گرمایی) کمتر از نسل گذشته چیپ‌های اینتل کار می‌کند؛ سیستم‌هایی که به آن مجهز شده اند، قادرند بدون نیاز به فن، تا ۴۰ درصد کارایی بیشتری ارائه دهند.

بهترین تبلت: Acer Iconia Tab 8

acer-iconia-tab-8-bestof-computex-2014

وقتی برای اولین بار Acer Iconia Tab ۴ را دیدیم (افراد وبسایت منبع) ، فکر کردیم که آن صفحه IPS و فاصله صفر بین نمایشگر و شیشه، تنها یک برچسب است که به شکل دسکتاپ اندروید در آمده بود؛ راستش را بخواهید بیشتر به یک نقاشی با طراوت شبیه بود تا صفحه نمایش یک تبلت. به هرحال، تبلت ۸ اینچی چیزی بیشتر از یک نمایشگر fullHD فوق العاده بود.  مغز متفکر ۴ هسته ای Intel Atom Z۳۷۴۵ این تبلت سرعت زیاد و بدنه ۳۵۸ گرمی‌آلومینیمی‌اش، سبکی و جذابیت را به Tab 8 هدیه می‌کند.

بهترین لوازم جانبی: View Phone Technology PhoneStation

phonestation-bestof-computex-2014

لطفا از فکر PlayStation بیرون بیایید. این پروژه مورفیس قادر است تنها با استفاده از تلفن شما به علاوه یک هدست ۳۵ دلاری،  تجربه‌های چندرسانه ای همه جانبه ای را به شما ارائه دهد که هرگز خوابش را هم نمی‌دیدید. با استفاده از یک ویدئو پلیر پهلو به پهلو (ساید بای ساید) یا یک برنامه مبدل که صفحه گوشی شما را به دو قسمت – که هر دو  یک تصویر را نشان می‌دهند – تبدیل می‌کند، PhoneStation محتوای دو بعدی درون تلفن هوشمندتان را سه بعدی خواهد کرد.

برای مطالعه کلیه مقالات نمایشگاه به صفحه Computex 2014 مراجعه نمایید.

[button color=”green” size=”medium” link=”http://blog.laptopmag.com/best-of-computex-2014″ target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi